Pagina's

dinsdag 26 januari 2016

Hotel: Aulani, A Disney Resort & Spa - Ko Olina, Hawaii

Hotel:  Aulani, a Disney Resort & Spa
Adres: 92-1185 Ali'inui Dr, Kapolei, HI 96707, Verenigde Staten



Een aantal jaar geleden was ik aan het surfen op internet op zoek naar informatie over de pretparken van Disney. Op een gegeven moment kwam ik informatie tegen over de bouw van een nieuw Disneyhotel in Hawaii, Aulani zou het gaan heten. Ik wist toen nog niet dat er door de Walt Disney Company ook hotels gebouwd worden buiten de pretparken om en ben het project blijven volgen. De tekeningen zagen er allemaal erg indrukwekkend uit en naarmate de bouw vorderde bleek het werkelijke hotel en resort er ook steeds prachtiger uit te gaan zien.

Het was voor mij een droom om het hotel ooit te gaan bezoeken, maar ja wanneer zou ik nou in Hawaii terecht komen. Als ik echter eenmaal een idee qua reizen in mijn hoofd heb dan gaat het er ook maar moeilijk uit en wil ik er ook alles aan doen om de droom te verwezenlijken. Toen ik mijn vriendin (want dat was ze toen nog) ten huwelijk vroeg en ze gelukkig ja zei hoefde ik ook niet lang na te denken over een mooie bestemming voor onze huwelijksreis. Ik begon over Hawaii en gelukkig was mijn vrouw (die toen nog mijn vriendin was, maar ja dit is denk ik wel duidelijk bij jullie) ook gelijk enthousiast en kon ik gaan beginnen met het plannen van de reis.



Een van de hotels welke ik tijdens de reis zeker wilde gaan bezoeken was het Aulani, A Disney Resort & Spa. Na via de officiële website wat informatie te hebben opgevraagd en lang op internet te hebben gezocht besefte ik dat het toch wel een heel erg duur hotel was. Het hotel is een aantal keer van de planning afgegaan en er weer terug opgekomen. Uiteindelijk wist ik ook dat het een speciale reis zou gaan worden en dat we waarschijnlijk ook niet zo snel meer in Hawaii zouden gaan terugkeren. Samen besloten we om dan toch maar één nacht Aulani te boeken en dan maar voor een hoge prijs. Uiteindelijk was ik toch wel erg blij dat we dit besluit hadden genomen.

Lang heb ik gezocht naar de beste prijs voor één nacht in het hotel en uiteindelijk kwam ik op de site van Onhotels.com terecht. Met een kortingscode van 5% betaalden we nu voor één nacht € 383.54, een hoog bedrag, maar dit was de beste prijs welke ik voor de periode waarin wij op reis gingen kon vinden. Ik was blij dat we het eindelijk geboekt hadden en dat ik niet meer verder hoefde te zoeken naar het hotel en mogelijke aanbiedingen. Het stond op te planning, ik was tevreden en keek uit naar de tijd die komen ging.


Aulani was het 2e hotel van ons Oahu-gedeelte van de reis, vanuit Seattle vlogen we naar Oahu en hier verbleven we eerst in de Rainbow Tower van het Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach Resort. Vanuit dit hotel was het zo’n 3 kwartier rijden naar Aulani, welke was gelegen aan de westkust van het eiland. Naarmate we dichterbij het hotel kwamen ging mijn hart steeds sneller kloppen, ik had er echt zin in, opnieuw zou er een droom werkelijkheid worden. Eindelijk zagen we het hotel liggen en het zag er van de buitenkant nog mooier uit dan dat ik me had voorgesteld. Het was echt Disney en we zaten als een gelukkig pas getrouwd stel in de auto.

Het parkeren ging eenvoudig in de parkeergarage van het hotel ($ 37 per dag) en we liepen met onze koffers het hotel binnen. Wat een entree, prachtig! We werden welkom geheten op een manier zoals we dat van Disney gewend waren, we ontvingen allebei een echte Lei van een van de Hawaiiaanse dames en kregen veel informatie over het resort. Alles was duidelijk en we konden op weg naar onze kamer. Het was nog wel even zoeken, maar dat vond ik niet erg, zo kon ik nog mooi foto’s maken van het hotel en de verschillende gangen.



Het hele hotel zag er piekfijn verzorgd uit en ik was heel erg benieuwd naar onze kamer. Na even gezocht te hebben liepen we onze kamer binnen. De kamer was ook helemaal gethematiseerd naar de rest van het hotel, op bed lagen handdoeken in de vorm van het gezicht van Mickey Mouse en op het dekbed waren ook allerlei Mickey Mouse hoofdjes afgebeeld. Ik was als een klein kind zo blij en ging gelijk alles fotograferen en filmen.

Nadat we de kamer goed bekeken hadden deden we onze zwemkleding aan en gingen op weg naar de zwembaden van het resort. Tijdens de wandeling naar de bedjes waar we zouden gaan liggen kwamen we Goofy en Mickey Mouse tegen, waar ik uiteraard mee op de foto ben geweest , en er stond ook nog een heel mooi beeld van Stitch, het Disneyfiguur wie natuurlijk volgens de film Lilo en Stitch in Hawaii is geland, het beeld van Stitch zien jullie als eerste foto bij dit bericht.


Voordat we konden gaan zwemmen moesten we eerst even bandjes ophalen en omdoen, zodat de medewerkers van het hotel wisten dat wij gasten waren van Aulani en overal toegang tot hadden. Het was erg druk, omdat het al wat later op de dag was, maar we konden toch nog 2 bedjes op een fijne plek vinden. Ook hier was ik weer overal foto’s van aan het maken, we zouden er natuurlijk maar 1,5 dag zijn en ik wilde zoveel mogelijk van het resort fotograferen, anders hadden jullie ook niet zoveel foto’s bij dit verslag gehad.

De verschillende zwembaden waren prachtig, we genoten van de Waikolohe Stream (de lazy river), de Ka Maka Grotto en de Wailana Pool, maar de meeste tijd hebben we toch doorgebracht in de Whirlpool spa’s. De Whirlpool spa’s waren bubbelbaden met erg warm water, hier mochten uitsluitend volwassenen komen, dus het was er ook nog eens heel erg rustig. Vanuit deze baden hadden we aan de ene kant een heel mooi uitzicht op het strand en de oceaan en aan de andere kant een heel mooi uitzicht van het resort, hier hebben we echt heel erg van genoten en ik denk dat we wel een paar uur in deze Whirlpools hebben doorgebracht.



In de avond hebben we gegeten bij Off the Hook op het resort in de buitenlucht, voor een Off the Hook Burger, Off the Hook Fish Taco’s, een beker water, een Big Swell IPA biertje en een bakje chips met hummus betaalden we $ 48,69, dit was dan nog zonder de fooi. Het eten was lekker en we hebben er gezellig gezeten, natuurlijk was de prijs wel aan de hoge kant, maar dat is eigenlijk bijna altijd bij Disney.

In de avond hebben we helaas niet van het kampvuur kunnen genieten, we waren net iets te laat. Wel hebben we over het resort gelopen en gekeken naar alles om ons heen, we hadden echt het Disneygevoel, welke we ook altijd hebben wanneer we in de Disneyparken zijn. De vele lichtjes en de fakkels met vuur, welke je overal in Hawaii ziet, creëerden een heel fijn sfeertje en het was voor ons en onze honeymoon echt perfect.


We hebben heerlijk geslapen, het bed lag fijn en de kussens waren voor ons goed. We stonden de volgende morgen dan ook weer fris en fruitig op. We hebben niet op het resort ontbeten, maar zijn naar de overkant van de straat gelopen en zijn daar bij een Hawaiiaanse koffieketen wat gaan eten en drinken, hier zal ik een andere keer over schrijven. Na het ontbijt zijn we nog een paar uur naar de zwembaden geweest waar ik van de glijbanen af ben gegaan en verder hebben we samen weer een hele tijd in de Whirlpools gezeten.

Iets na het middaguur hebben we Aulani verlaten, op weg naar ons volgende hotel van de reis. Het was geweldig om mee te maken en ik heb er geen moment spijt van gehad dat we het hebben gedaan. Het hotel was zeker niet goedkoop, maar zag er wel schitterend uit en we hebben er samen echt van genoten. De Disneysfeer geeft toch altijd weer iets speciaals en we houden ervan. Zoals ik reeds eerder heb geschreven heb ik veel foto’s van het resort gemaakt, die kunnen jullie hieronder allemaal gaan bekijken. Heel veel plezier ermee en wanneer jullie twijfelen om naar Aulani te gaan dan zeg ik hak de knoop door en ga er gewoon naartoe.