vrijdag 22 januari 2016

Restaurant: Heart Attack Grill - Las Vegas, Nevada

Restaurant: Heart Attack Grill
Adres:        450 Fremont St #130, Las Vegas, NV 89101, Verenigde Staten

Ik had er al veel over gehoord, gelezen en gezien en ondanks dat ik zelfs al 2 keer eerder in Las Vegas was geweest was ik er tot op dat moment nog nooit eerder geweest, de Heart Attack Grill. Het is niet dat ik niet wilde gaan, juist wel en ook heel graag zelfs, maar mijn vrouw wilde er niet naar binnen. Ze was bang voor de vette gerechten, omdat ze daar niet goed tegen kan en eigenlijk is het ook helemaal geen vrouwvriendelijk restaurant. Ik snapte haar dus wel, alleen vond ik het wel heel erg jammer.

Gelukkig ben ik inmiddels dus wel naar de Heart Attack Grill geweest, jullie weten dat ik inmiddels getrouwd ben, maar wat jullie misschien nog niet weten is dat ik mijn vrijgezellenfeest heb gevierd in Las Vegas. Met een groepje van 7 man hebben we mijn laatste vakantie als ongetrouwde man gevierd en een van de restaurants die we tijdens deze reis hebben bezocht was de Heart Attack Grill.

We verbleven in het MGM Grand, een bekend hotel voor mij, vanuit het hotel namen we de bus naar Downtown Las Vegas en eenmaal bij Fremont Street aangekomen stapten we uit bij The Golden Nugget. Vanaf deze halte was het slechts een paar minuten lopen naar het restaurant. Grote rode neonletters versierden de voorkant van de zaak, Heart Attack Grill, over 350 lbs eats free, dit gaf aan dat mensen die meer wegen dan zo’n 160 kilo gratis mogen eten in het restaurant. Voor het restaurant stond een weegschaal en natuurlijk moesten een paar mensen van onze groep eerst even wegen en kijken of het eten deze avond gratis zou zijn. Ondanks dat zowel ik als de meeste van mijn vrienden best wel houden van een hapje en drankje wist ik dat niemand boven die 160 kilo uit zou gaan komen.

We gingen het restaurant binnen en de zusters stonden ons al op te wachten, een voor een kregen we een ziekenhuisschort voor en mochten plaatsnemen aan een van de grote lange rode tafels. Het hele restaurant zat vol en iedereen was natuurlijk in dezelfde ziekenhuisoutfit, dit zag er echt heel erg grappig uit. Het was precies zoals ik vooraf verwacht had en ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt van genoot. De wens om naar dit restaurant toe te gaan heb ik lang gehad en was nu eindelijk vervuld.

De eerste mannen stonden binnen al op de weegschaal om zich te wegen en ja hoor, 458 lbs ofwel 208 kilo gaf de weegschaal bij een van de mannen aan, dat was dus gratis eten voor hem! Het hele restaurant ging tekeer en was aan het juichen, prachtig! Een zuster kwam ons de menukaarten brengen en gaf uitleg over bepaalde gerechten, ik wist al dat de hamburgers ontzettend groot en vet zouden zijn en dat je een verrassing stond te wachten wanneer deze niet helemaal op zouden worden gegeten. Een verrassing in de vorm van 3 hele harde klappen met een houten blad tegen de kont door een van de zusters. Ik ben niet zo van het spanken dus ik besloot om de “kleinste” hamburger te bestellen.

De kleinste hamburger was de Single Bypass Burger, dat is een hamburger met één stuk vlees, kaas, tomaat en rode uit. De prijs voor deze burger was $ 9,25. Ik kon er ook nog 5 plakjes bacon bij doen, maar dat heb ik niet gedaan. De hamburgers die op het menu stonden werden steeds groter en gingen van een Single Bypass Burger met 1 stuk vlees naar een Octuple Bypass Burger met 8 stukken vlees. Per stuk vlees konden er dus ook 5 plakjes bacon bij worden besteld, bij de Octuple Bypass Burger hoorden dus ook 40 plakjes bacon. Ik besloot wel om friet bij mijn Single Bypass Burger te bestellen, zonder chili, ik heb er nog een tijdje over na zitten denken om toch chili erbij te nemen, maar achteraf ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan.

Drie van de jongens kozen voor de Double Bypass Burger, met dus 2 stukken vlees, één voor de ½ pond Coronary Dog (een grote hotdog) met chili, en twee anderen namen net als ik de Single Bypass Burger. Enkele jongens namen chili over de friet en voor ons allemaal samen hadden we nog een schaaltje gefrituurde uienringen besteld.

Ook konden er verschillende aparte drankjes gekozen worden, zoals bijvoorbeeld de originele frisdranken met echt suiker, maar ook shotjes die met een spuit werden ingespoten, sterke drank in een pillendoosje en Frozen Dreamsicles waar dan eventueel ook sterke drank in kon worden gedaan. We bestelden cola, 7 up en bier en ik ging samen met een van mijn vrienden voor de Frozen Dreamsicle Strawberry met vodka, welke dus in een grappig pillendoosje werd geserveerd.

Toen de gerechten geserveerd werden was ik inderdaad blij dat ik slechts voor de Single Bypass Burger had gekozen, deze was groot zat en zo kon ik ook nog genieten van de friet en de gefrituurde uienringen. De jongens die een Double Bypass Burger gekozen hadden die hadden er flink moeite mee en twee van de drie hebben hem ook niet helemaal op gekregen.

Van de gerechten met chili liep het vet echt af, het bakje waarin het broodje hotdog lag zat helemaal vol met vet en dat heeft diegene die hem opgegeten heeft die avond en nacht ook nog wel geweten. Hij had de hotdog beter niet helemaal op kunnen eten, dan had hij wel klappen gehad van de zusters, maar had hij misschien niet de hele nacht op de wc gezeten.

De zuster kwam na een tijdje onze tafel afruimen en zag wie hun hamburgers niet netjes helemaal opgegeten hadden, ze gaf gelijk even aan dat ze zo naar voren moesten komen. Ik zag ze allebei balen en ik had natuurlijk de grootste lol, dit wilde ik wel even zien. Een voor een werden ze naar voren geroepen en moesten gebukt gaan staan, ik was blij dat ik niet in hun schoenen stond, want de klappen die ze met het houten blad kregen waren echt heel erg hard. Ik weet zeker dat ze hier nog wel even last van hebben gehad en die nacht met een rode kont in bed lagen.

Hierna rekenden we af met cash geld, je kon er namelijk niet met een creditcard betalen, omdat het volgens het restaurant mogelijk was dat je al overleden zou zijn in het restaurant voordat het geld afgeschreven werd. We leverden onze schorten in en verlieten het restaurant en gingen een avond op Fremont Street tegemoet.

Ik vond ons bezoek aan de Heart Attack Grill echt een superervaring, heb van alles genoten en het is niet iets wat ik vaker heb meegemaakt. Het is een restaurant dat echt in Las Vegas thuishoort, in Nederland zou het denk ik na een paar maanden al failliet zijn. Het eten vond ik erg lekker en doordat ik de kleinste hamburger had genomen, zonder chili en zonder bacon zat ik ook niet overdreven vol, zoals sommige van mijn vrienden. Het was een van de hoogtepunten van mijn vrijgezellenfeest en ik zal het niet snel meer vergeten.