Pagina's

donderdag 16 september 2021

Activiteit: Yankee Stadium (1923) - New York City, New York

Activiteit: Yankee Stadium (1923)
Adres: 1 E 161 St, The Bronx, NY 10451, Verenigde Staten


15 jaar geleden (17 september 2006), tijdens mijn eerste vakantie in Amerika, was ik nog niet zo bekend met het uitzoeken en plannen van reizen. Ik ging met mijn ouders en nog meer familie mee naar New York City en voorafgaande aan de reis keek ik eigenlijk voornamelijk tegen de vliegreis op. Ik was nog helemaal niet bezig met wat we allemaal zouden gaan zien en gaan doen en we hadden in Nederland nog voor geen enkele activiteit tickets gekocht. Eenmaal in New York aangekomen bekeken we de activiteiten en wat we wilden gaan bezichtigen per dag. Op een van de dagen bleken de New York Yankees een thuiswedstrijd in het inmiddels afgebroken Yankee Stadium te spelen. Het leek ons wel leuk om naar die wedstrijd toe te gaan en dus gingen we op de bonnefooi met de metro naar de Bronx. Ik weet nog goed dat de mensen in de metro bij elke halte wat ruiger werden en toen we eenmaal de metro uitkwamen merkten we meteen dat het er anders aan toe ging dan in Manhattan. Politieagenten met grote geweren stonden opgesteld in het station om de veiligheid te kunnen waarborgen en daar moest ik wel even aan wennen. We liepen samen met wat supporters van de Yankees en de Boston Red Sox (de tegenstander van die avond) richting het stadion en gingen op zoek naar de kassa's. 

Het was al best druk in de omgeving van het stadion, supporters van beide teams liepen door elkaar heen en dat ging allemaal verrassend goed. Eenmaal bij de loketten aangekomen van waaruit de tickets werden verkocht kregen we helaas medegedeeld dat er geen kaarten meer voor ons beschikbaar waren. Daar baalden we allemaal ontzettend van. Het leek me echt leuk om een keer een baseballwedstrijd te zien, maar we hadden pech. We hadden dus beter voorafgaande aan de reis wat kunnen regelen en daar heb ik destijds ook direct van geleerd. Bij mijn volgende reizen naar Amerika heb ik er altijd voor gezorgd dat ik zoveel mogelijk gepland had en daarbij kocht ik, waar mogelijk, ook al direct de tickets voor de activiteiten via internet. Nadat dus bleek dat we voor niks naar het stadion gekomen waren besloten we om er toch nog even een rondje omheen te lopen en tijdens die wandeling heb ik een aantal foto's gemaakt. Die foto's kunnen jullie hieronder bekijken. Het stadion bestaat inmiddels niet meer, het is in het jaar 2010 afgebroken, de Yankees hebben tot 2008 in het oude Yankee Stadium gespeeld en in 2009 werd er een nieuw Yankee Stadium vlak naast het oude stadion geopend.