Pagina's

maandag 20 september 2021

Activiteit: Beauty and the Beast - New York City, New York

Activiteit: Beauty and the Beast
Adres: 205 W 46th St, New York, NY 10036, Verenigde Staten


Eigenlijk hou ik helemaal niet van musicals, maar toch was ik het er wel over eens dat een musical op Broadway tijdens mijn eerste verblijf in New York City eigenlijk niet mocht ontbreken. Zoals jullie misschien wel weten hadden we voorafgaande aan de reis niks gepland en keken we ter plekke naar de shows die speelden en probeerden dan ook op locatie de kaarten te kopen. Op verschillende plaatsen in Manhattan waren kiosken te vinden waar "Tickets 4 Tonight" werden verkocht. Bij een van die verkooplocaties zijn we in de rij gaan staan en uiteindelijk kozen we voor de musical van Beauty and the Beast. Ik kende deze film natuurlijk al van Disney en alle andere musicals die destijds speelden kende ik nog niet zo. De tickets kochten we met zo'n 50% korting, dus op zich hadden we best een aardige deal. De show van Beauty and the Beast vond plaats in het Lunt-Fontanne Theatre op 205 West 46th Street in Midtown Manhattan. We arriveerden ruim op tijd voor de show en gingen op zoek naar onze plaatsen. 

Er konden zo'n 1.500 toeschouwers in het theater, beneden was een grote zaal en daarboven de tribunes. Onze stoelen bevonden zich bovenaan op de tribunes. Het zicht op het podium was echter gewoon goed. De musical was vrijwel gelijk aan de tekenfilm van Disney, zoals gebruikelijk bij een musical werd er ontzettend veel gezongen en dat hoefde voor mij eerlijk gezegd niet zo. De scenes waarin er gewoon geacteerd en niet gezongen werd vond ik leuk, maar van alle liedjes werd ik een beetje moe. Op een gegeven moment viel ik er zelfs bijna van in slaap. Ik wist toen ook dat een musical toch echt niks voor mij was. In de jaren die volgden ben ik nog tweemaal naar andere shows op Broadway geweest, dat was eigenlijk meer om mijn reisgezelschap tevreden te houden. Zelf ga ik liever naar een goede film in de bioscoop. Beauty and the Beast was mijn eerste ervaring op Broadway, ik had liever de tekenfilm van Disney nog een keer bekeken en alle liedjes doorgespoeld.