Pagina's

maandag 14 mei 2018

Restaurant: Bubba Gump Shrimp Co. - New York City, New York

Restaurant: Bubba Gump Shrimp Co.
Adres: 1501 Broadway, New York, NY 10036, Verenigde Staten


Mijn derde reis naar New York was er een vol met nieuwe belevenissen en activiteiten welke ik in “The City that never sleeps” heb verricht. Op een van de dagen bezocht ik onder andere Madison Square Garden en Radio City Music Hall. Nadat de beide tours waren afgelopen hadden ik en mijn reisgezelschap (4 personen in totaal) zin om ergens wat te gaan drinken en een klein hapje te eten. Ik was nog nooit bij de vestiging van Bubba Gump Shrimp Co. in New York geweest en omdat we toch in de buurt van dat restaurant waren leek het me leuk om daar even naartoe te gaan. Zoals jullie misschien wel weten is Bubba Gump een van mijn favoriete Amerikaanse restaurantketens, ik heb al eerder geschreven over de vestigingen in San Francisco, Las Vegas, Londen en Hong Kong en daarom vind ik het ook leuk om tevens iets over mijn ervaring met het restaurant in New York City te schrijven. 

Bubba Gump Shrimp Co. is een visrestaurantketen welke geïnspireerd is door de film Forrest Gump, met Tom Hanks in de hoofdrol, welke in de zomer van 1994 is uitgekomen. De eerste vestiging van het restaurant werd 2 jaar na het verschijnen van de film geopend in Monterey, Californië en inmiddels zijn er al meer dan 40 vestigingen van de keten wereldwijd (Amerika, Mexico, Maleisië, Hong Kong, Indonesië, Japan, de Filipijnen en dus ook in Londen, Engeland) te vinden. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Houston, Texas. Het moederbedrijf van Bubba Gump Shrimp Co. is Viacom, de organisatie welke tevens de eigenaar is van Paramount Pictures, de distributeur van de film Forrest Gump. Het restaurant is vernoemd naar de hoofdpersonages uit de film met de namen Benjamin Buford "Bubba" Blue en Forrest Gump.

Stedentrips



We kwamen in eerste instantie in de winkel van het restaurant terecht toen we er arriveerden. Hier heb ik even rondgekeken en vervolgens vertelde ik tegen de hostess dat we iets wilden gaan drinken en daarbij misschien een kleine snack zouden bestellen. We werden vervolgens verzocht om de trap naar boven toe te nemen en kwamen zodoende uit bij het eetgedeelte van het restaurant. Ik maakte een aantal foto’s van de thematisering van de zaak en ik voelde me er direct weer thuis. Het restaurant zag er van binnen precies zo uit zoals alle andere vestigingen  van Bubba Gump Shrimp Co. waar ik al eerder was geweest en het was vertrouwd. We waren natuurlijk  op zoek naar de bar en gelukkig vonden we die ook snel.  We schoven bij een paar andere toeristen aan en namen een kijkje in de menukaart om zo te kunnen bepalen wat we wilden gaan drinken.

Voorafgaande aan de reis had ik een coupon op internet gevonden betreffende het lidmaatschap van de Email Club van Bubba Gump. Deze coupon gaf ons recht op een gratis voorgerecht van de dag, en omdat ik deze coupon in het verleden al vaker had gebruikt wist ik dat we een bak met tortilla chips zouden krijgen, welke geserveerd zou gaan worden met een dipsaus van spinazie, rode pepers, artisjokharten en Monterey Jack kaas.  Over die dipsaus was ik elke keer erg tevreden en had zin om het nu weer te gaan eten. We besloten om er ook nog wat knoflookbrood bij te nemen, omdat dat erg goed zou gaan smaken bij de drankjes welke we zojuist hadden besteld. We hadden namelijk gekozen voor een tweetal flesjes Red Stripe bier (dit is bier uit Jamaica), een Heineken en een Speckled Strawberry (aardbeien) limonade.




Het duurde even voordat het knoflookbrood en de tortilla chips met dipsaus op de bar stonden. We hadden de biertjes inmiddels al op en daarom besloten we om er nog een te bestellen. Dit keer kozen we voor de Mermaid Pilsner van Coney Island Brewing Company, een lokale brouwerij uit het nabije Coney Island. Het bier smaakte erg goed bij de chips en het brood en het duurde dan ook maar even voordat we alles op hadden gegeten en gedronken. We konden niet te lang meer blijven, omdat we ons ook nog klaar moesten gaan maken om naar de Lion King musical toe te gaan en dus besloten we om de rekening te vragen. In het totaal moesten we zo’n $ 60,00 Dollar betalen en daar was de $ 11,00 van de tortilla chips al van afgehaald. Een aardig bedrag voor een paar drankjes en knoflookbrood, maar alcohol is in Amerika vrijwel nooit goedkoop. 

We verlieten het restaurant en keken nog heel even in het winkeltje. Ik heb altijd de neiging om iets te kopen, maar doe dat vrijwel nooit, omdat ik dan weer van alles wil gaan sparen van alle verschillende vestigingen. Ik vond het wel weer een hele leuke en gezellige ervaring bij Bubba Gump Shrimp Co. Het bezoek zag er nu dus wat anders uit dan normaal, omdat we alleen aan de bar hebben gezeten, maar daardoor was het ook wel een keer een hele andere ervaring. De biertjes waren lekker en de twee gerechtjes smaakten ook erg goed. Ik blijf de thematisering van het restaurant geweldig vinden en vind het schitterend om te zien wat er naar aanleiding van een film allemaal met de keten is ontwikkeld en gedaan. Ik kijk alweer uit naar mijn volgende bezoek aan Bubba Gump Shrimp Co, en hoop dan weer te genieten van een van hun lekkere garnalengerechten.