Pagina's

zaterdag 26 mei 2018

Themepark attractie: Disney's Animal Kingdom Theme Park - Orlando, Florida

Themepark attractie: Disney's Animal Kingdom Theme Park
Adres: 2901 Osceola Pkwy, Orlando, FL 32830, Verenigde Staten


Het blog van vandaag staat weer in het teken van een fotoverslag van een van de pretparken in Orlando, Florida, namelijk Disney's Animal Kingdom. Dit park werd op 22 april 1998 geopend en is daarmee het nieuwste pretpark in het Walt Disney World Resort. Disney’s Animal Kingdom is met een gebied van 200 hectare tevens het grootste pretpark van alle Disneyparken ter wereld. Vanwege het grote succes van de vele dierentuinen in de staat Florida en de attractie Jungle Cruise in Magic Kingdom besloot Disney in 1994 dat het Walt Disney World Resort ook een dierenpark nodig had om bezoekers te trekken. Vervolgens werd Animal Kingdom gebouwd, het park staat dan ook in het teken van een dierentuin met daarbij allerlei verschillende soorten attracties.  Het park wordt elk jaar door zo’n 11 miljoen bezoekers bezocht en staat daarmee op de 7e plaats van meest bezochte pretparken ter wereld.

Inmiddels ben ik tweemaal in het Disney’s Animal Kingdom Themepark geweest, de eerste keer bezocht ik alle attracties en shows die er in het park aanwezig waren. Het was destijds niet zo druk, waardoor ik vrijwel overal direct door kon lopen of slechts enkele minuten hoefde te wachten. Dat was tijdens mijn tweede bezoek wel anders en dat kwam vooral door het pas geopende Pandora – The World of Avatar. Reeds eerder schreef ik over mijn avontuur bij de attractie Avatar Flight of Passage: Fly A Banshee in Pandora, waar ik uren voor in de rij heb moeten wachten en tevens heeft het ook een lange tijd geduurd voordat ik de rij van de Na'vi River Journey helemaal doorlopen had. Ik heb tijdens mijn tweede bezoek echter geen spijt van het lange wachten gehad, want ik vond de attracties in de wereld van Avatar allebei geweldig om te doen.

Tenzing Travel - camperreizen/camperhuren



Het Disney's Animal Kingdom Theme Park bestaat naast Pandora – The World of Avatar ook nog uit een aantal andere gebieden, namelijk Oasis (welke zich richt op een ongerepte natuur, waarin dieren in een nog door de mens onaangetaste wereld leven), dit is het ingangsgebied van het park; Discovery Island (dit gebied richt zich op de menselijke bewondering van en liefde voor de natuur), in dit gebied staat de Tree of Life, het symbool van het park. De attractie It's Tough to be a Bug! bevindt zich hierbij onder de boom. Africa (gebouwd in het thema van het fictieve Oost-Afrikaanse vissersdorp ,'Harambe'), de leukste attractie in dit gebied vind ik de Kilimanjaro Safaris. Rafiki's Planet Watch (gericht op natuurbescherming in de echte wereld), er bevinden zich in dit gebied voornamelijk dierenverblijven en geen echte attracties.

Een groot gebied met een aantal leuke attracties is Asia (gethematiseerd naar het fictieve Zuid-Aziatische rijk van 'Anandapur' ). De attracties Kali River Rapids en Expedition Everest zijn in dit gedeelte van het park erg de moeite waard. Het laatste deel van het park is DinoLand U.S.A. (dit gebied richt zich op dinosaurussen), de leukste attractie in Dinoland U.S.A. vind ik DINOSAUR, een wilde darkride in de pre-historische tijd. In vrijwel alle themagebieden staan er theaters waar shows worden gegeven en overal waar je om je heen kijkt zie je dierenverblijven. De dieren hebben allemaal affiniteit met of zijn afkomstig uit de naam van het themagebied. Het park is door de vele dierenverblijven, shows en attracties erg afwisselend en ik heb er tweemaal een hele leuke tijd gehad. Het park is echt de moeite waard om te bezoeken, maar plan voorlopig wel meer dan één dag in om alles te kunnen zien en te beleven

Zie hieronder een groot aantal foto's welke ik tijdens mijn bezoeken aan het Disney's Animal Kingdom Theme Park heb gemaakt: