Pagina's

donderdag 16 februari 2017

Activiteit: Kualoa Ranch Movie Site & Ranch Tour - Kaneohe, Hawaii

Activiteit: Kualoa Ranch Movie Site & Ranch Tour
Adres: 49-560 Kamehameha Hwy, Kaneohe, HI 96744, Verenigde Staten


Een van de activiteiten welke ik op het eiland Oahu van Hawaii heb gedaan was het bezoeken van de Kualoa Ranch Movie Site & Ranch Tour. De Kualoa Ranch bevond zich aan de noordoostzijde van het eiland, op zo'n 40 minuten rijafstand van Waikiki. Kaartjes voor deze tour had ik via mijn Go Oahu Cards gereserveerd, dat ging allemaal heel eenvoudig via mailcontact. Normaal gesproken kost de tour zo'n $ 37,50 per volwassene en $ 27,50 per kind, maar doordat we de Go Oahu Cards dus al hadden gekocht hoefden we verder niks meer te betalen. Toen ik thuis las over de Kualoa Ranch Movie Site & Ranch Tour werd ik gelijk enthousiast en dat kwam met name omdat ik een fervent kijker van de serie Hawaii 5.0 ben en gedeeltes van die serie zijn op de Kualoa Ranch opgenomen.

De Kualoa Ranch is een meer dan 1.600 hectare groot privĂ© natuurgebied en vee-ranch, De ranch bestaat uit 3 verschillende valleien: namelijk de Kaaawa Valley, de Kualoa Valley en de Hakipu'u Valley. De vallei was heilig voor de oude Hawaiianen van de 13e tot de 18e eeuw, vanwege het feit dat Chief La'a-mai-Kahiki zich in de vallei vestigde na een bezoek aan Kaua'i alvorens hij terugkeerde naar Tahiti. De Kualoa Vallei wordt gezien als een heilige heuvel met de sleutel tot de soevereiniteit van het Koninkrijk van Oahu. In 1863 werd er begonnen met een suikerrietplantage in de vallei, maar door weinig regenval bleek dit geen succes. Daarnaast werd de vallei gedurende de Tweede Wereldoorlog door het Amerikaanse leger gebruikt als vliegveld en kreeg de naam Kualoa Airfield. Op dit moment graast er veel vee in de ranch en worden er dus de nodige films en series opgenomen in de Kualoa Ranch en de verschillende valleien.

Nadat we onze auto parkeerden liepen we de ranch op en kregen na het tonen van onze reservering en Go Oahu Cards de toegangsbewijzen voor de tour uitgereikt. Een redelijk strenge tourguide heette ons welkom en vertelde dat we veel prachtige natuur zouden gaan zien, maar dat we ten alle tijde onze armen en benen binnenboord moesten houden en ook niks mochten vervuilen. Dat leek mij wel vrij logisch, maar in het verleden waren er toch wat mensen weinig respectvol met het natuurschoon omgegaan. We namen plaats in de grote groene Kualoa Ranch tours bus en gingen op weg. Wat we tijdens de tour zouden gaan zien was inderdaad geweldig. Ik genoot van de natuur, maar nog veel meer van alle verhalen en anekdotes die over de verschillende films en series die op de ranch waren opgenomen werden verteld.

Ik was erg onder de indruk van de bunker die gebruikt werd in de Tweede Wereldoorlog, in die bunker werd nu informatie gegeven over Hawaii in de oorlog, we waren natuurlijk ook al bij Pearl Harbor geweest, waardoor het nog wat extra lading gaf. Verschillende foto's en krantenkoppen waren afgebeeld en ik was er weer even stil van. De verhalen die over oude en nieuwe films en series werden verteld hadden betrekking op bijvoorbeeld Paradise, Hawaiian Style met Elvis Presley in de hoofdrol, Karate Kid 2, Journey 2, de series Lost en Hawaii 5.0, Pearl Harbor, 50 First Dates, Godzilla en Jurassic Park. Ik was vooral erg onder de indruk van het gebied waar Jurassic Park was opgenomen, ik zag de film zo weer voor me en vond het prachtig om nu zelf op die locatie te staan.

Tijdens de tour heb ik heel veel foto's genomen en ik wil vandaag niet teveel over de tour schrijven, maar jullie deze foto's laten zien. De tour was geweldig, met prachtige beelden en een schitterende natuur. Ik denk dat de foto's heel veel zullen zeggen en dat jullie het met me eens zullen zijn dat de Kualoa Ranch een ontzettend mooi gebied is. Het is precies het Hawaii zoals ik het eiland me voorafgaande aan de reis had voorgesteld. Ik heb heel erg van de tour genoten, de verschillende filmlocaties waren prachtig en door deze tour ben ik nog meer onder de indruk van het eiland geraakt. Bekijk onderstaande foto's maar eens en ik hoop dat jullie ervan zullen genieten. De Kualoa Ranch Movie Site & Ranch Tour was in ieder geval een van de vele hoogtepunten van mijn verblijf op Oahu en ik kan de tour aan iedereen van harte aanbevelen.