Pagina's

donderdag 18 augustus 2022

Activiteit: Grand Canal Shoppes at The Venetian Resort - Las Vegas, Nevada

Activiteit: Grand Canal Shoppes at The Venetian Resort
Adres: 3377 Las Vegas Blvd S, Las Vegas, NV 89109, Verenigde Staten



Heel lang geleden, toen ik nog nooit in Las Vegas geweest was en er alleen maar van kon dromen om er ooit eens naartoe te gaan, zag ik filmpjes van The Venetian Resort op internet. De gondels en de zingende gondoliers maakten een grote indruk op me, en het leek me geweldig om het resort te bezoeken. Jaren later, op het moment dat ik eindelijk mijn eerste verblijf in Las Vegas geboekt had, keek ik er naar uit om The Venetian Resort met m'n eigen ogen van dichtbij te gaan zien. Eenmaal aangekomen in Sin City bezocht ik het enorme resort met Venetië als thema gedurende een van mijn eerste dagen in de stad. Ik sliep destijds nog in het Stratosphere Las Vegas, qua budget was dat hotel een stuk voordeliger dan The Venetian, maar gelukkig hoef je in Las Vegas niet in een resort te slapen om er binnen te mogen en kunnen kijken. Gedurende die eerste keer hebben we er voor gekozen om een Outdoor Gondola Ride te doen. Ik vond het geweldig om mee te maken, we hadden een echte Italiaan (hij kwam uit Parma) als gondolier en tijdens de vaartocht zong hij mooie Italiaanse liederen. Natuurlijk was het lekker weer, de zon scheen en de stank van het water in Venetië, Italië ontbrak gelukkig. Op het moment dat de Gondola Ride af was gelopen besloten we om het resort verder te bekijken. Dat zorgde er uiteindelijk voor dat ik voor het eerst de Grand Canal Shoppes at The Venetian Resort bezocht.

The Grand Canal Shoppes is de naam van een luxe winkelcentrum in The Venetian Resort Las Vegas, het sluit aan bij The Palazzo aan de Las Vegas Strip in Paradise, Nevada. Het werd op 3 mei 1999 tegelijkertijd met The Venetian geopend. Het winkelcentrum in Venetiaanse stijl heeft overdekte grachten, waar gondels de bezoekers van het winkelcentrum, tegen betaling, in rondvaren. Het 68.000 vierkante meter grote winkelcentrum is de thuishaven van meer dan 140 winkels en restaurants. Op het moment van opening waren er nog slechts 90 retailers en eetgelegenheden aanwezig, maar door een uitbreiding van 50 extra winkels, restaurants en meer theaterruimte is het gebied in het jaar 2007 uitgegroeid tot de Grand Canal Shoppes van vandaag de dag. Het winkelcentrum is volledig gethematiseerd in de stijl van Venetië. Dit is, naast de Venetiaanse grachten, terug te zien in de gangen, en de kleine en grote pleinen in The Grand Canal Shoppes. Overal in het winkelcentrum en op de verschillende pleinen zijn op wisselende tijden live-optredens te horen en zien, er worden dan Italiaanse liederen gezongen en er wordt gedanst. The Grand Canal Shoppes wordt gehanteerd als een afkorting van de naam The Grand Cannel Shops of The Venetian, andere benamingen voor het winkelcentrum zijn ook The Shoppes at the Venetian en daarnaast The Shoppes at the Palazzo, zoals het ook een tweetal jaar heeft geheten om zodoende meer naamsbekendheid voor The Palazzo te realiseren. 

Stedentrips




Mijn eerste bezoek aan The Venetian en de Grand Canal Shoppes heeft zoveel indruk op me gemaakt dat ik tijdens vrijwel al mijn volgende verblijven in Las Vegas ook naar het resort en het winkelcentrum ben geweest. Alles is zo mooi en indrukwekkend gemaakt en telkens verbaas ik me weer over alle pracht en praal en de nauwkeurigheid waarmee Venetië is nagebootst. De plafonds zijn op zo'n manier blauw geschilderd met wolken erin verwerkt dat het net lijkt alsof je buiten loopt. Het is zeer realistisch gedaan. Andere gedeeltes hebben weer prachtige plafondschilderingen, waardoor je je in een Venetiaanse kerk waant. Op veel plekken is er goud verwerkt en het San Marco Plein is geweldig gebouwd. Eerlijk gezegd ben ik nog nooit naar de Grand Canal Shoppes geweest om er te gaan winkelen, maar ik bezoek het winkelcentrum bijna alleen maar om mijn ogen uit te kijken en te genieten van de echte Las Vegas-ervaring. Wanneer je er toch naartoe gaat voor de winkels dan kun je merken verwachten als Tory Burch, Tommy Bahama, Steve Madden, Ben Gioielli Co, Na Hoku, Louis Vuitton, Kate Spade, Breitling, Jimmy Choo en Burberry. Veel van de winkels in de Grand Canal Shoppes horen bij het wat duurdere, chique segment, waardoor ze dus ook passen bij The Venetian. Dat resort straalt namelijk zelf ook veel luxe en elegantie uit, en daar kunnen de winkels natuurlijk niet bij achter blijven. 

Naast de retailers zijn er ook een groot aantal eetgelegenheden in de Grand Canal Shoppes te vinden. Enkele restaurants die ik de moeite waard vind in het winkelcentrum zijn Black Tap, Buddy V's Ristorante en Carlo's Bake Shop. Er kan daar echter bijvoorbeeld ook gegeten worden bij Johnny Rockets, Chipotle, Panda Express en Popeye's. Dat is ook allemaal lekker, maar die restaurantketens vind ik alleen wat minder bij de Grand Canal Shoppes passen. Zelf heb ik ook een keer een lekkere flight (bierproeverij) gedronken bij de Royal Britannia Gastro Pub, alleen kwam op die locatie de setting van een Engelse pub niet goed naar voren. Ik denk dat de Grand Canal Shoppes zich beter kunnen richten op kroegen en restaurants met een Italiaans/Venetiaans thema. In het verleden heb ik ook de nodige tijd gespendeerd in de vestiging van Public House in het winkelcentrum, maar tot mijn spijt heeft die locatie inmiddels haar deuren gesloten. Elke keer vind ik het weer prachtig om rond te lopen en om me heen te kijken in de Grand Canal Shoppes, het is echt een wereld op zich. Het voelt telkens als iets onwerkelijks, een pretpark-attractie die ik steeds maar weer opnieuw wil beleven. Het is een ontzettend mooi stukje Las Vegas, waarbij kosten noch moeite zijn bespaard om aan de bezoekers een unieke ervaring te bieden. Ik hou eigenlijk helemaal niet van winkelen, maar voor een bezoek aan de Grand Canal Shoppes in het Venetian Resort in Las Vegas ben ik altijd wel te porren!