Pagina's

maandag 27 oktober 2014

Hotel: Bell Rock, Europa Park - Rust, Duitsland

Hotel: Bell Rock, Europa Park
Adres: Peter-Thumb-Straße 6, 77977 Rust, Duitsland



Deze keer schrijf ik niet over een hotel in Amerika, maar over een Amerikaans hotel in Europa. Zoals ik al eerder heb aangegeven (zie hier) ben ik een tijdje geleden naar Europa Park in Duitsland geweest. Dit hele mooie attractiepark ligt in het plaatsje Rust en is een van de mooiste attractieparken van Europa. Het pretpark heeft ook een aantal hotels, waarvan er één hotel gethematiseerd is naar een gebied in de Verenigde Staten. Dit hotel heet Bell Rock en is gebouwd in de stijl van de staten die horen bij New England.

Het Bell Rock hotel is geopend in 2012 en dus nog vrij nieuw. Het is een viersterrenhotel en is volledig gethematiseerd naar de culturele en historische bakermat van de Verenigde Staten, New England.  Het hotel heeft 225 kamers inclusief 35 gethematiseerde suites, ook heeft het een aantal restaurants en een groot zwembad  met een wellness en spa.




Tijdens ons bezoek waren helaas alle officiële parkhotels helemaal vol geboekt, waardoor wij in het hotel Apollon op loopafstand van het park in Rust verbleven. Echter wilden wij ook gaan kijken hoe de parkhotels er uit zagen en elke avond, nadat we van Europa Park terugkwamen, zijn wij bij deze hotels gaan kijken.

Europa Park is volledig gericht op de landen van Europa en toen we bij het Bell Rock hotel aankwamen stond ik wel een beetje vol ongeloof naar het hotel te kijken. Ik wist helemaal niet dat dit hotel er was en was eigenlijk stomverbaasd. Ik vond het wel een hele leuke Amerikaanse toevoeging aan het park en wist dan ook gelijk dat ik over het hotel zou gaan schrijven.

Via een grote brug kwamen we bij het hotel aan,  we zagen een grote rood witte vuurtoren (er bevindt zich een restaurant in de top) en aan de waterkant zaten allemaal mensen lekker in het zonnetje te dineren. Uit het water rondom de vuurtoren zagen we allemaal fonteinen steken, echter waren deze toen nog uitgeschakeld. We liepen rustig langs het water richting het hotel en we voelden ons echt even in onze vertrouwde Amerikawereld. Overal langs de weg stonden Amerikaanse brievenbussen en vissershuisjes met posters van Maine, Seafood en Whale Watching opgesteld.



We liepen vervolgens langs het Captain’s Finest restaurant aan de voorkant van het hotel en aan de linkerkant hoorden we de mensen in het zwembad spelen, zwemmen en genieten. Bij binnenkomst in de lobby van het hotel keek ik m’n ogen uit, het zag er erg mooi uit. Het was een redelijk donkere lobby met veel hout, op bepaalde stukken lag er een houten vloer, de trappen waren van hout en  ook de desk van de receptie was van hout gemaakt. Samen met de open haard die aan stond en enkele medewerkers van het hotel die verkleed waren in oude Amerikaanse stijl (zo zat er bijvoorbeeld een dame te breien) creëerde de inrichting een hele fijne gemoedelijke sfeer.

Er waren verschillende ruimtes gemaakt voor de gasten waar zij heerlijk rustig konden zitten in dikke fauteuils en fijne stoelen en ook werd er aan de kinderen gedacht. Aan de wand hing een bord met “God bless America” en het voelde net alsof we aan de overkant van de oceaan verbleven.


We zijn heel het hotel doorgelopen en hebben overal gekeken. De thematisering is in het volledige hotel uitgewerkt, overal hangen Amerikaanse vlaggen en posters en attributen van het New England gebied en het hotel ademt een en al luxe en Amerika uit. Ik heb de suites op internet gezien en zelfs daar is de thematisering helemaal top. Helaas zijn wij niet in een van de kamers geweest, dus daar kan ik niks over zeggen, maar gezien de rest van de stijl van het hotel denk ik dat deze kamers ook erg mooi zullen zijn.

Toen we vanuit het hotel weer naar buiten gingen was de fonteinenshow aan de voorkant van het hotel net begonnen. Om het te vergelijken met de fonteinen van het Bellagio gaat veel te ver,  maar ik vond wel dat ze het leuk hadden gedaan. De show duurde enkele minuten en we zijn tot het einde van de show blijven kijken, zodat we het Amerikagevoel toch nog even vast konden houden.

Het Bell Rock hotel was een erg mooi hotel om te zien. Het was jammer dat alle kamers al waren vol geboekt, want ik had erg graag in dit hotel overnacht. Wanneer ik de volgende keer naar Europa Park ga dan zal ik dit hotel zeker boeken, ik kies dan bewust voor een weekend dat er in het Bell Rock hotel nog kamers beschikbaar zijn. Het is een erg leuke afwisseling van alle landen van Europa, ik had het echt niet verwacht, maar dat maakte het voor ons des te leuker.