Pagina's

woensdag 25 maart 2015

Activiteit: M&M's World - Orlando, Florida

Activiteit: M&M's World 
Adres:       8001 South Orange Blossom Trail #1132, Orlando, FL 32809, Verenigde Staten



M&M’s, wie kent deze lekkere chocoladesnoepjes met een krokant suikerlaagje eromheen nou niet? Ik als chocoladeliefhebber  vind alle soorten M&M’s heerlijk en mijn vriendin is vooral helemaal gek van de met pinda’s gevulde M&M’s. M&M’s staat voor Mars & Murrie’s, dit zijn de achternamen van de uitvinders of eigenlijk kopieerders van de chocoladesnoepjes, Forrest Mars (de stichter van het bedrijf) en Bruce Murrie (zoon van de baas van Hershey Chocolate, met 20% aandeel in het product).  Forrest Mars zag namelijk in de jaren 30 van de vorige eeuw, gedurende de Spaanse burgeroorlog, soldaten kleine chocoladesnoepjes met de naam Smarties eten. Deze snoepjes hadden een krokant suikerlaagje eromheen, waardoor ze niet in de hand smolten. Het idee is gekopieerd en in 1941 ontving Forrest Mars een patent op het productieproces dat hij had bedacht om de snoepjes te kunnen maken en sinds die tijd worden de snoepjes geproduceerd.

In het begin werden de M&M’s alleen nog in Newark, New Jersey, gemaakt voornamelijk voor de soldaten van de Verenigde Staten, maar door de jaren heen is M&M’s een wereldwijd bekend product geworden. Het is zo’n bekend merk geworden dat er tegenwoordig een aantal winkels te vinden zijn in de wereld waar er alleen maar snoepjes en spullen van M&M’s worden verkocht. Deze winkels hebben de naam M&M’s World meegekregen. In Amerika zijn er op dit moment 4 verschillende vestigingen van M&M’s World te vinden, namelijk in Las Vegas, New York City, Henderson (bij de Ethel M Chocolate Factory) en Orlando. Bij alle vier de vestigingen ben ik geweest en mijn eerste ervaring met M&M’s World had ik in Orlando, Florida.



De vestiging van M&M’s World in Orlando bevindt zich in de Florida Mall. De Florida Mall is een groot winkelcentrum op een kleine 10 minuten afstand van de International Drive. Deze afstand moet dan wel met een (huur)auto of taxi afgelegd worden, want zelf zijn mijn vriendin en ik met het openbaar vervoer richting de Florida Mall gegaan. Vanuit het hotel waar wij destijds verbleven, het Hampton Inn South of Universal Studios, namen wij buslijn 42 richting de Florida Mall. Deze rit duurde geen 10 maar 40 minuten, dit wisten we van tevoren en we waren er dan ook op voorbereid.

Toen we eindelijk bij de Florida Mall waren aangekomen kwamen we vanaf een van de zijingangen het winkelcentrum binnen en liepen richting het bekende warenhuis Macy’s. M&M’s World lag namelijk op enkele meters afstand van dit warenhuis en we wilden eerst even gaan kijken welke M&M’s-producten en artikelen er allemaal werden aangeboden. Ik was heel erg benieuwd hoe de winkel er uit zou zien, ik hou heel erg veel van chocolade en voor mij kan het nooit genoeg zijn, een winkel met alleen maar chocolade is voor mij zoiets als een winkel in het paradijs.



Vanaf een afstand zagen we de grote rode M&M al buiten de winkel staan. Deze originele M&M, zonder pinda, was een echte eyecatcher en we werden er direct door aangetrokken.  We liepen de grote kleurrijke winkel binnen en ik keek mijn ogen uit. Nog niet veel vaker had ik een winkel gezien met zo veel verschillende vrolijke kleuren. Langs een van de wanden van de winkel hingen grote ronde doorzichtige buizen met daarin M&M’s in alle kleuren van de regenboog. Je kon het zo gek niet bedenken of de kleur was aanwezig. Het zag er echt schitterend, maar ook heerlijk uit. Naast de tubes M&M’s die aan de wanden hingen werden er ook heel veel verschillende soorten M&M’s in doosjes en zakjes verkocht en konden er ook allerlei artikelen worden gekocht waar de M&M’s in konden worden gedaan. Ik vond het geweldig om te zien en wilde eigenlijk alles wel kopen. Het was allemaal niet goedkoop, maar dat had ik ook niet verwacht. Het was toch allemaal net wat leuker dan gewoon een zakje M&M’s in de supermarkt kopen.

Er werden niet alleen maar M&M’s en artikelen waar de M&M’s in bewaard kunnen worden verkocht, maar ook was er allerlei andere merchandise te koop in de winkel van het merk M&M’s. Zo werd er bijvoorbeeld allerlei kleding, maar ook serviesgoed  van het merk verkocht en overal stonden de bekende M&M’s figuren, zoals Red, Yellow en Ms. Brown, op afgebeeld.  Ook stond er een grote gele M&M’s-taxi in de winkel en werden er knuffels van de M&M’s-figuren verkocht. Ik vond het ontzettend mooi om al deze M&M’s-spullen bij elkaar te zien, overal om me heen zag ik verschillende artikelen en elk artikel was vrolijk gekleurd en had een M&M’s-logo op zich afgebeeld.



Ik wist dat de voorkant van de winkel er ook erg mooi uit zou moeten zien. Mijn vriendin en ik liepen de hele winkel door om aan de voorkant er uit te gaan en daar wat foto’s te maken. De voorkant zag er inderdaad super uit, de grote M&M’s-figuren Red en Green stonden voor de ingang om de bezoekers welkom te heten. Op een grote witte boog tussen hen in stond Yellow met daaronder de naam van de winkel M&M’s World. Aan de wanden hingen grote cirkels met daarin een M, net zoals op het suikerlaagje van de lekkere chocoladesnoepjes, en aan de zijkant zat Blue met zijn duim omhoog. Het was heel mooi gemaakt en de voorzijde paste erg goed bij de rest van de winkel.

Het was erg leuk om bij M&M’s World in Orlando te gaan kijken en winkelen. Natuurlijk kochten we weer veel meer dan dat we van plan waren, maar dat mocht de pret niet drukken. Sinds dit bezoek zijn we ook bij alle andere vestigingen  van M&M’s World in Amerika geweest. Elke keer is het weer een mooie ervaring om in een van de M&M’s World-vestigingen te zijn, want de winkels zijn een lust voor het oog en de chocolaatjes zijn een lust voor de tong. Wanneer je van M&M’s of van chocolade houdt is een bezoekje aan M&M’s World van harte aan te bevelen, het zijn mooie winkels en je zult er van gaan genieten.