Pagina's

vrijdag 5 juni 2015

Restaurant: Pyramid Café - Las Vegas, Nevada

Restaurant: Pyramid Café
Adres:         3930 Las Vegas Blvd S, Las Vegas, NV 89119, Verenigde Staten



Normaal gesproken zoek ik de restaurants waar we gaan dineren en ontbijten altijd voorafgaande aan de reis uit. Voor onze tweede reis naar Las Vegas had ik dit ook gedaan, echter had ik een ochtend opengelaten en zouden we ter plekke een restaurant gaan kiezen voor ons ontbijt. We verbleven de nacht ervoor in het Luxor (via MyVegas) en hadden tijdens het inchecken een boekje gekregen met daarin allerlei kortingen en informatie over het hotel.  Een aantal van deze kortingen waren geldig bij restaurants in en rondom het resort en vandaar dat we gingen kijken welke restaurants er in het hotel aanwezig waren en of we in het hotel zouden kunnen ontbijten.

We vonden een restaurant dat ontbijt serveerde, het Pyramid Café, maar helaas zat er geen kortingscoupon van in het boekje. We besloten om toch maar naar dit restaurant te gaan, omdat we eigenlijk geen zin meer hadden om nog verder te zoeken. Vanuit onze mooie grote kamer met een groot bubbelbad en uitzicht over het zwembad vertrokken we rond 8 uur om te gaan ontbijten. Toen we de liften (die schuin naar beneden gingen) uitkwamen moesten we linksaf slaan en vervolgens was het nog enkele tientallen meters lopen naar het restaurant.



Aan de voorkant van het restaurant stond een groot bord met daarop de tekst “Early Morning Bliss $5,00” met daaronder een aantal cocktails die op de vroege ochtend besteld konden worden, we hadden nog niet echt zin in een “Bloody Mary” of “Screwdriver”, maar ik vond het wel grandioos dat er op dit tijdstip van de dag al reclame werd gemaakt voor deze lekkere drankjes. Dat kan natuurlijk ook alleen maar in Las Vegas.

We werden door een van de hostesses naar een tafeltje in het vrij lege restaurant gebracht en kregen de menukaarten uitgereikt. Op de menukaart stonden allerlei lekkere dingen en ik had zin in een goed stevig ontbijt, omdat we nog een drukke dag voor de boeg hadden. Het werd langzaamaan steeds drukker in het restaurant, veel zakenlui kwamen er samen en ontbeten er met z’n allen. Ik denk dat er een congres was in het hotel, maar ik heb daar verder niks over terug kunnen vinden.


Doordat het steeds drukker werd in het restaurant duurde het erg lang voordat we door een van de serveersters werden geholpen. We hadden nu wel genoeg tijd om even rond te kijken in het restaurant. Het restaurant heette natuurlijk Pyramid Café en er was ook wel moeite gedaan om het een beetje op een tombe aan de binnenkant van een piramide te laten lijken. De muren en zijwanden waren namelijk allemaal beschildert met hiërogliefen en andere Egyptische tekens en het restaurant paste perfect bij de rest van het hotel. Mijn vrouw en ik zijn ooit ook eens echt naar Luxor en Cairo geweest in Egypte (mijn vrouw had die reis gewonnen) en de sfeer vanuit die steden heeft het Luxor hotel en dus ook het Pyramid Café in Las Vegas goed over weten te brengen.

Nadat we een behoorlijke tijd hadden gewacht werd onze bestelling dan eindelijk opgenomen, mijn vrouw bestelde de “Blueberry Specialty Hotcakes” met verse blauwe besjes, boter en warme maple syrup (esdoorn siroop), ook bestelde ze er wat bacon bij. Ik snapte niet waarom ze dat deed, want het zou er helemaal niet lekker bij smaken, maar ze zouden toch wel op gaan komen, want ik had best veel trek. Zelf bestelde ik de “All-American Breakfast” dat bestond uit 2 verse eieren (roerei in mijn geval), bacon, hash browns (ofwel rösti) en toast. Verder bestelden we er groene thee en koffie bij.



Na weer enige tijd gewacht te hebben werden de gerechten geserveerd. Het zag er allemaal heel erg goed en lekker uit. Bij de pannenkoeken werden 2 volle kannetjes met siroop op tafel gezet en daar kwamen dan ook nog 6 baconstrips bij. Mijn “All-American Breakfast” vulde bijna het gehele bord en bovendien werd de toast in een aparte mand opgediend.  Verder stonden er al een groot aantal cups met jam en boter op tafel die we mochten gebruiken en dus zouden we een flinke bodem kunnen gaan leggen waarmee we de dag goed zouden kunnen starten.

De smaak van alle gerechten was heerlijk en zelfs de koffie smaakte goed. De 2 kannetjes siroop waren bij lange na niet leeg, ik denk dat er slechts eentje voor minder dan de helft op was en de ander zat nog helemaal vol. Zonde eigenlijk, al denk ik niet dat het allemaal werd weggegooid. De bacon smaakte inderdaad niet lekker bij de pannenkoeken en dus offerde ik mezelf op om de bacon dan maar op te eten. De smaak van toast met boter, ei en bacon was verrukkelijk en ik had mijn eerste gezonde maaltijd van de dag al te pakken omdat aardappel (de hash browns in dit geval) in sommige landen als een groente wordt gezien, of hou ik nu mezelf voor de gek?



Mijn koffie was al enige tijd op en ik had wel zin in een refill, er liep een man rond met een koffiekan in zijn handen om overal bij te schenken, het was echter zo druk in het restaurant geworden dat het erg lang duurde voordat hij bij onze tafel was beland. We hadden onze borden al leeg en ze waren zelfs al weggehaald, maar ik had mijn beker nog in mijn handen. Gelukkig kreeg ik wel nog koffie bijgeschonken en kon ik nog even verder rustig wakker worden. De rekening werd gepresenteerd en in het totaal betaalden we iets meer dan $ 30,00 inclusief tip en tax, een mooi bedrag voor het ontbijt.

Ondanks dat we een paar keer hebben moeten wachten voordat we werden geholpen is het ontbijt bij Pyramid Café me toch goed bevallen. We konden rustig aandoen en lekker wakker worden. Het eten smaakte erg goed en de porties waren groot, wel vond ik het jammer dat ik lang moest wachten op de refill van de koffie, want ik had graag nog wel een bak of twee extra gelust. Het was ook jammer dat er geen kortingscoupon in het boekje van Luxor zat voor dit restaurant, zodat we toch de volle prijs moesten betalen. Wanneer je in het Luxor verblijft dan kun je met een gerust hart bij Pyramid Café gaan ontbijten, je moet er dan wel voor zorgen dat je niet aan een tijdschema bent gebonden, omdat het niet zo snel gaat als bij andere Amerikaanse restaurants.