Pagina's

vrijdag 7 oktober 2016

Restaurant: P.F. Chang's - Honolulu, Hawaii

Restaurant: P.F. Chang's
Adres:        Royal Hawaiian Center, 2201 Kalakaua Ave, Honolulu, HI 96815, Verenigde Staten


Het restaurant P.F. Chang's had ik tijdens mijn reizen al heel vaak voorbij zien komen, maar helaas had ik er nog nooit gegeten. Ik ging in Amerika eigenlijk vrijwel altijd naar restaurants waar ze Amerikaanse gerechten, zoals spareribs, hamburgers, steaks en friet serveerden (zie veel van mijn vorige blogberichten). Toch wilde ik ook graag eens iets anders proberen. Tijdens onze lange reis naar Seattle en Hawaii moest ik voor 4 weken diner inplannen en dus konden er ook een hoop onbekende en nieuwe restaurants waar ik interesse in had op de planning worden gezet. Een van deze restaurants was P.F. Chang's, dit is een ketenrestaurant met een Aziatisch thema.

De keten P.F. Chang's is opgericht in 1993 door Paul Fleming en wordt op dit moment geëxploiteerd door Centerbridge Partners. Het hoofdkantoor van P.F. Chang's is gevestigd in Scottsdale, Arizona en op dit moment zijn er meer dan 200 verschillende restaurants van de keten in Amerika te vinden. Het restaurant opereert inmiddels ook Internationaal, er bevinden zich vestigingen van het restaurant in onder andere Canada, Puerto Rico, Mexico, Argentinië, Chili, Brazilië, Colombia, Costa Rica, Panama, Turkije, Libanon, de Filippijnen en in het Midden-Oosten. P.F. Chang's is de grootste full-service, Chinese restaurantketen in de Verenigde Staten.


Tijdens ons verblijf op Oahu sliepen we in een drietal verschillende hotels, op de dag dat we van het Aulani, a Disney Resort & Spa vertrokken naar het Coconut Waikiki Hotel had ik voor die avond gepland om naar P.F. Chang's te gaan en daar te gaan dineren. P.F. Chang's bevond zich in het Royal Hawaiian Center, een mooi winkelcentrum midden in het centrum van Waikiki. Het duurde voor ons slechts enkele minuten om vanuit het hotel bij het winkelcentrum en het restaurant terecht te komen. Iets voor 17:00 uur liepen we dan ook in het prachtige weer vanuit het hotel via Lewers Street en de bekende Kalakaua Avenue naar P.F. Chang's.

Het restaurant bevond zich op de begane grand en de eerste etage van het Royal Hawaiian Center. We werden vriendelijk welkom geheten en er werd gevraagd waar we wilden zitten. We kozen ervoor om binnen plaats te nemen op de begane grond aan een van de tafeltjes bij het open raam. Zo kregen we toch de sfeer en het interieur van het restaurant mee en we zagen ook nog wat er buiten allemaal gebeurde. Het restaurant zag er mooi uit, het was op verschillende hoogtes ontworpen, met booths op een verhoging en de tafels laag op de grond. De kleuren die waren gebruikt pasten goed bij elkaar en creëerden een fijne sfeer. Het restaurant zat vol met Amerikaanse en Aziatische toeristen en wij kwamen dus ook gezellig in het restaurant zitten.



De menukaarten werden uitgereikt en in tegenstelling tot wat ik normaal altijd doe, had ik nog niet gekeken welke gerechten er allemaal door het restaurant werden aangeboden. Ik was dan ook erg benieuwd naar het menu en wist nog niet wat ik zou gaan bestellen. De serveerster vroeg wat we wilden drinken, ik had wel zin in biertje, maar dan wel echt een Hawaiiaans biertje. Uiteindelijk koos ik voor de Kona Castaway IPA, gebrouwen door Kona Brewery op het eiland Maui, waar we later tijdens diezelfde reis nog naartoe zijn geweest om er iets te eten en te drinken. Verder werd er nog een grote Fiji Water besteld, dit was 1 liter water in een plastic fles.

Al snel kwam er een fotografe het restaurant binnengelopen, ik wist niet echt wat dit moest betekenen, maar toen ik zag dat ze een polo aan had van P.F. Chang's ging ik ervan uit dat het wel in orde moest zijn. Na een tijdje arriveerde de fotografe bij onze tafel en we gingen er eens goed voor zitten, er werden een paar foto's gemaakt en vervolgens verdween ze weer verder het restaurant in. Ik vond het een hele aparte ervaring, want had dat nog niet vaker meegemaakt in een restaurant. Ik ging ervan uit dat we de foto's moesten kopen, maar later op de avond bleek dat er een hele leuke foto was afgedrukt op een mooie achtergrond van P.F. Chang's Honolulu en deze foto mochten we gratis meenemen. Natuurlijk konden er ook extra foto's bijgekocht worden, maar het gratis weggeven van die ene foto vond ik een erg goede service.



We waren dus nog bezig met het kijken in de menukaarten toen de fotografe langskwam, maar toen ze was vertrokken gingen we weer verder met het bepalen wat we zouden gaan eten. We hadden overdag al best veel gegeten, waardoor we allebei alleen voor een hoofdgerecht kozen. Ik heb wel nog even over de dumplings als voorgerecht nagedacht, omdat die me echt lekker leken, maar ik dacht dat ik dan misschien mijn hoofdgerecht niet helemaal op zou kunnen. Uiteindelijk kozen we voor de Orange Peel Shrimp en de Coconut Curry Chicken. De Orange Peel Shrimp, die ik had besteld, bestond uit gebakken garnalen, met stukjes sinaasappel en bosui. geserveerd met witte rijst. De Coconut Curry Chicken bestond uit kip, broccoli, tomaat, boontjes, pinda's, een lekkere currysaus en kokosmelk.

Het zonnetje scheen lekker en er kwam een heerlijke frisse wind in het restaurant naar binnen. Het was dan ook geen straf om even op onze gerechten te moeten wachten. Op een gegeven moment werden alle fakkels aan de buitenkant van het restaurant aangestoken, dat vond ik echt weer zo'n magisch moment van Hawaii, prachtig om te zien. Er werd met die fakkels echt een mooie sfeer gecreëerd. Na enige tijd werden de gerechten geserveerd en ik moet zeggen dat beide gerechten er erg smakelijk uitzagen, ze zagen er heel anders en vooral ook veel gezonder uit dan de gerechten die ik normaal gesproken in Amerika eet, maar toch geniet ik daar ook altijd heel erg van hoor. 



Mijn garnalen smaakten echt verrukkelijk, de witte rijst en de kleine partjes sinaasappel erbij maakten er een heel fris en lekker gerecht van. Bovendien lagen er echt veel garnalen op het bord, waardoor ik er ook genoeg aan had. Ik was blij dat ik het voorgerecht niet had besteld, want anders had ik misschien een paar garnalen moeten laten liggen en dat had ik dan weer zonde gevonden, maar goed gelukkig dus geen last van gehad. Het was echt heerlijk en ik was blij dat ik dit gerecht besteld had. Het biertje uit Kona smaakte er ook heerlijk bij, in de tussentijd had ik inmiddels al een nieuw biertje besteld. Het was immers happy hour en dat betekende dat een biertje slechts $ 4,00 kostte, dat is voor Amerika en zeker voor Hawaii niet duur. Het kipgerecht smaakte ook heerlijk, de combinatie met de curry en kokosmelk was erg goed te doen, maar toch vond ik m'n eigen gerecht toch wel wat lekkerder.

Nadat we klaar waren met eten kregen we de leuke foto uitgereikt, waar ik het eerder over heb gehad. Tevens vroeg ik naar de rekening en kregen deze in een mooi zwartleren hoesje gepresenteerd. Ik had helaas geen coupon bij me van P.F. Chang's, heb wel nog op internet gezocht en ben lid geworden van het restaurant, maar helaas niks in mijn mail binnengekregen. Ach ja, volgende keer beter dan maar hè. In het totaal moesten we $ 58,62 betalen, best een behoorlijk bedrag, maar het eten was erg lekker en het was ook heel gezellig geweest. Onderaan de bon stonden natuurlijk de fooipercentages met bijbehorende bedragen weer netje opgeschreven. Ik had geen zin in wisselgeld en was ook blij met de foto dus rondde ik het bedrag af op $ 70,00, zodat onze aardige serveerster er ook een mooi bedrag aan overhield. We verlieten het restaurant met een goed gevoel en ik wist dat ik in de toekomst nog wel eens vaker bij P.F. Chang's zou willen gaan eten.