Pagina's

zaterdag 24 juni 2017

Activiteit: Clearwater Beach (Transportation only from Orlando) - Clearwater, Florida

Activiteit: Clearwater Beach (Transportation only from Orlando)
Adres: Clearwater Beach, Clearwater, Florida 33767, Verenigde Staten

Vandaag schrijf ik over een dagtripje welke ik heb gemaakt vanuit Orlando, Florida naar Clearwater Beach. Ik zal wat minder schrijven dan wat jullie van mij gewend zijn, maar wil vooral met foto's de prachtige omgeving en stranden van Clearwater Beach laten zien. Ik hoorde voor het eerst van Clearwater Beach toen ik op internet aan het zoeken was naar mooie stranden in de buurt van Orlando. Op een groot aantal fora werd Clearwater Beach aangeprezen en toen ik zelf foto's van het strand ging bekijken wist ik dat ik het ook graag een bezoek wilde gaan brengen. Het  was echter nog maar de vraag of dat het ook daadwerkelijk zou lukken, omdat ik tijdens de reis afhankelijk was van het openbaar vervoer en verschillende tours. Ik had helaas dus nog niet de beschikking over een huurauto en vanwege dat feit ging ik op zoek naar een tour vanuit Orlando naar Clearwater Beach.

Na even gezocht te hebben kwam ik gelukkig al snel een tour tegen die aan mijn wensen voldeed. Op de website van Gray Line werd namelijk een "Transportation Only" aangeboden naar Clearwater Beach en dat was precies wat ik zocht. Het was namelijk de bedoeling dat we op het strand zouden gaan liggen en we wilden verder ook weinig andere activiteiten verrichten, het was een soort van rustdag en daarom was slechts het transport van en naar Claerwater Beach vanuit ons hotel toe voldoende. Voor 2 personen moest ik samen € 87,76 afrekenen, een behoorlijk bedrag, maar met een taxi gaan zou nog veel meer geld hebben gekost. We zouden op een vrijdagmorgen om 7:40 uur worden opgehaald en we hoefden alleen maar voor de lobby van het hotel klaar te staan en uit te kijken naar de Gray Line Bus.




Alle afspraken werden gelukkig nagekomen, we werden netjes op tijd door een grote touringcar voor ons hotel, het International Palms Resort & Conference Center Orlando, opgehaald. Het duurde wel even voordat we daadwerkelijk op weg gingen richting Clearwater Beach, omdat we eerst nog langs een aantal hotels moesten om andere gasten op te pikken. Toen de groep eenmaal compleet was gingen we op weg en na iets langer dan 2 uur te hebben gereden kwamen we aan bij Clearwater Beach. Het strand bevond zich aan de Golf van Mexico, een zee welke ik nog niet eerder had gezien. Toen we bij Clearwater Beach aankwamen was ik gelijk onder de indruk van de witte stranden en het mooie blauwe heldere water en toen moest ik nog de bus uit komen.

De bus stopte bij het Pier 60 Visitor Center en van daaruit kon iedereen zijn eigen gang en zijn eigen weg gaan. Na even gekeken te hebben in het winkeltje van het bezoekerscentrum besloten we om het pand te verlaten en op weg te gaan naar de Beach Walk en het strand. Na een paar meter lopen kwamen we het bord "Welcome to Clearwater Beach" tegen en daar moest ik natuurlijk even een foto van maken. Allerlei waarschuwingen stonden op het bord, maar we waren toch niet van plan om ons niet aan de regels te houden. Het zand op het strand was heel erg wit, dat had ik tot dan toe nog nooit eerder gezien, ik vond het prachtig en snapte wel waarom Clearwater Beach werd aangeraden. Het zeewater was heel helder en de temperatuur was goed. Er hing een ontspannen sfeer en we besloten om eerst even in de buurt rond te lopen.





Toen we een tijdje aan het lopen waren kwamen we een IHOP tegen waar we heerlijk hebben geluncht en vervolgens gingen we terug naar het strand. Al snel hadden we een mooi plekje gevonden waar we gingen liggen, in de buurt van de pier waar de nodige bedrijvigheid aan de gang was. Een aantal mensen speelden beachvolleybal en kinderen waren aan het spelen. De bekende houten Baywatch-hutjes met strandwachten stonden ook hier weer opgesteld. Ik vond het mooi om te zien dat de in dienst zijnde strandwachten heel af en toe druk bezig waren, maar voornamelijk ook genoten van de zon, de zee en het strand. Met een parasol boven hun hoofd keken ze rond om te zien of er wat aan de hand was en verder deden ze heel relaxed. Het was lekker weer met weinig wind en de zee was rustig. De strandwachten hebben dan ook niet in actie moeten komen toen wij op het strand lagen.

Nadat we een paar uurtjes heerlijk op het strand hadden gelegen, waarbij we af en toe het lekkere water in waren geweest (gelukkig geen haaien gezien, maar helaas ook geen schildpadden) besloten we om ons weer aan te kleden en te kijken wat er verder nog in Clearwater Beach te doen was. We liepen door de gezellige badplaats en zagen veel mooie hotels en aparte winkels. We kwamen langs een Ron Jon Surf Shop, maar deze was helaas lang niet zo mooi als de vestiging welke we eerder in Cocoa Beach hadden gezien, dus daar zijn we ook niet naar binnen toe gegaan. We zouden toch niet gaan surfen en zwemkleding hadden we al genoeg. We zagen het prachtige Hilton Clearwater Beach Resort & Spa en ik dacht bij mezelf dat ik, wanneer ik nog een keer in Clearwater Beach terug zou keren voor langer dan één dag, dan graag in dat hotel zou willen gaan overnachten.




Op een gegeven moment zagen we een groot beeld van de held van de World Wrestling Federation (WWF) staan, jullie kunnen denk ik al wel raden wie ik bedoel. Het beeld stond voor de Hogan's Beach Shop en daar moesten we natuurlijk wel even naar binnen toe gaan om er een kijkje te nemen. In de winkel hingen allerlei replica's van spullen welke Hulk Hogan had gewonnen en deze konden natuurlijk worden gekocht. Ik vind het prachtig dat een sport welke zo in scene is gezet als WWE WrestleMania zoveel aandacht krijgt in Amerika en dat veel mensen er ook echt een groot fan van zijn. Nadat we winkel uitkwamen besloten we om nog even ergens een ijsje te eten en vervolgens op weg te gaan richting de haven van Clearwater Beach.

In de haven lagen veel verschillende jachten en vissersboten, toeristen konden met deze vissersboten mee op een tour, mensen mochten dan zelf vissen en een van de gevangen vissen werd dan voor ze klaargemaakt. Veel van deze boten keerden terug in de haven toen we daar aan het kijken waren. Er waren best veel vissen gevangen, maar eerlijk gezegd vond ik het er niet allemaal even fris uitzien en de geur was ook niet om over op een blog te schrijven, dus dat doe ik dan ook maar niet. Over het strand, de haven en de zee kan ik verder nog veel typen, maar ik denk dat foto's veel mee zullen zeggen. Ik vond Clearwater Beach een prachtig strand met een zeer relaxte sfeer, het water was helder en goed van temperatuur en ik heb een hele fijne dag gehad. Ik had best zin om langer in Clearwater Beach te blijven, maar helaas vertrok de bus om 16:00 weer naar Orlando. De terugreis duurde iets langer dan de heenreis vanwege het drukke verkeer, maar toch arriveerden we rond 19:00 uur weer bij ons hotel.