Pagina's

maandag 10 juli 2017

Restaurant: Einstein Bros Bagels - Seattle, Washington

Restaurant: Einstein Bros. Bagels
Adres:        600 4th Ave, Seattle, WA 98104, Verenigde Staten

Mijn eerste ervaring met Einstein Bros Bagels had ik op het vliegveld van Houston, Texas toen ik op doorreis was van Las Vegas naar Nassau op de Bahama's. Het ontbijt wat ik destijds gegeten had was me erg goed bevallen en daarom wilde ik graag nog eens een vestiging van de keten bezoeken. Tijdens het plannen van mijn reis naar Seattle was ik op zoek naar leuke ontbijtgelegenheden en toen ik erachter kwam dat er zich een vestiging van Einstein Bros Bagels bevond op een kleine 10 minuten loopafstand van het hotel waarin we verbleven, het Fairmont Olympic, schreef ik dat restaurant gelijk op als een van de te bezoeken zaken waar we zouden gaan ontbijten. We wilden het restaurant op onze tweede volledige dag in de stad Seattle gaan bezoeken en dat hebben we dan ook gedaan.

Vanuit het hotel was het dus maar een korte wandeling, in een rechte lijn liepen we 4th Avenue af en kwamen vervolgens bij het restaurant terecht. Gelukkig was het droog in de stad en hoefden we voor het eerst geen paraplu op te steken. Vanaf een grote afstand zag ik het bekende logo met de 2 grappige mannetjes met een bagel voor hun ogen al op een van de muren hangen, we hebben gelukkig dan ook niet naar het restaurant hoeven te zoeken. We hadden allebei al een behoorlijke trek, dus in zoeken hadden we weinig zin. We liepen de zaak binnen en ik verbaasde me van het feit dat het er heel erg rustig was. Er zat slechts een enkele vrouw aan een van de tafeltjes en in de rij bij de kassa stonden maar een paar man te wachten.





Bij binnenkomst stonden de verschillende producten en artikelen al direct uitgestald. Er konden verschillende zakken koffie, plastic warmhoudbekers en allerlei verschillende soorten flesjes drinken worden gekocht, maar er lagen ook allerlei diverse soorten zakjes chips waar uit kon worden gekozen. Nu vond ik het zelf nog iets te vroeg voor chips en frisdrank dus liep ik door naar de muur waaraan de verschillende borden hingen waarop het complete menu was beschreven. Op het menu stonden allerlei soorten bagels met smeersels, veel verschillende warme en koude sandwiches, gerechten met ei, soepen en salades. Ook kon er natuurlijk voor koffie, thee en chocolademelk worden gekozen, tevens werden er smoothies en verschillende sappen aangeboden.

In de vitrine lagen veel verschillende soorten bagels, in het totaal zo'n 15 soorten. Ik wist al wel dat ik een bagel wilde gaan bestellen, maar was er nog niet helemaal over uit welke smaak ik zou kiezen. Boven de bagels lagen nog allerlei muffins, koekjes en brownies en eigenlijk had ik daar ook best wel trek in. Toch besloot ik om de zoetigheden te laten staan voor wat ze waren en een hartige bagel te bestellen. Ik koos voor een Ham & Swiss Egg Sandwich (ham, Zwitserse kaas en omelet) op een bagel met sesamzaadjes, en daar bestelde ik een medium beker lekkere hete koffie bij. De andere bagel die werd besteld was een 9-granen bagel belegd met ei, kalkoen en cheddar-kaas. Hier werd ook nog een beker verse jus 'd orange bij genomen. Dat was destijds wel genoeg voor het ontbijt, we hadden namelijk nog een heel programma te gaan op de dag, dus we moesten ook niet al te veel eten.




Voorafgaande aan de reis was ik lid geworden van de e-mail club van Einstein Bros Bagels (The Shmear Society) en zodoende had ik een coupon in mijn mail gekregen voor onder andere een gratis ei-sandwich. Na het inleveren van deze coupon hoefden we in het totaal maar een paar cent meer dan $ 10,00 te betalen, een mooi bedrag zo voor het ontbijt, wat verder tijdens die vakantie eigenlijk niet meer is voorgekomen. We liepen met de door ons bestelde etenswaren en drankjes naar een van de vele vrije houten tafeltjes en namen plaats bij een van de ramen, zodat we een mooi uitzicht op het verkeer en de mensen hadden wie langskwamen. Binnenin het restaurant was namelijk niet heel veel meer te zien, behalve dan natuurlijk de lege tafels en stoelen, maar dat heb je na een half minuutje ook wel weer gezien.

De bagels werden in mooie grijze plastic mandjes met daarbovenop een papiertje van Einstein Bros Bagels geserveerd. Op het papier stonden de teksten ""Fresh-Baked Goodness, Freshly Prepared for You" en nog wat andere kreten, daar moest ik wel om lachen, want ik ging er ook niet van uit dat het niet vers of voor iemand anders zou zijn. We deelden allebei een helft van onze bagel, zodat we ze beiden konden proeven. Ik vond het lekker dat de bagels knapperig en warm gebakken waren, daardoor smaakten het ei, de ham, kalkoen en de kazen er ook goed bij. De bagels waren heerlijk en ik vond het een perfect ontbijt om de dag mee te beginnen. De koffie was goed qua temperatuur en ook nog eens vrij sterk, dus daar was ik ook tevreden over. De jus 'd orange was die ochtend vers geperst en dat proefde je gelukkig ook.

Het ontbijt op de vroege ochtend bij Einstein Bros Bagels was erg lekker en goedkoop. Ik vind het daarom dan ook nog steeds zo vreemd dat het niet veel drukker was in de zaak. Het was een doordeweekse dag, normaal een dag waarbij de Amerikanen vaak wat te eten en drinken op de vuist meenemen en dat kon bij Einstein Bros Bagels heel eenvoudig.  Voor een zeer goede prijs (vooral met de coupon, word dus wel even lid vlak voor je vakantie) hebben we lekker gegeten en daarom kan ik Einstein Bros Bagels ook aan iedereen aanbevelen. Volgende keer ga ik zeker weer kijken of dat er een vestiging van de keten aanwezig is in de buurt van het hotel waar ik dan logeer. Zie hieronder nog een aantal foto's welke ik die ochtend in Seattle gemaakt heb in het restaurant.