Pagina's

zondag 8 april 2018

Themepark attractie: Epcot Theme Park - Orlando, Florida

Themepark attractie: Epcot Theme Park
Adres: 200 Epcot Center Dr, Orlando, FL 32821, Verenigde Staten


Vandaag heb ik wederom een fotoverslag van een bekend Disneypretpark voor jullie op mijn blog gepost. De foto’s welke jullie hieronder gaan zien hebben betrekking op mijn bezoeken aan het Epcot Themepark, welke gevestigd is in het Walt Disney World Resort in Orlando. Epcot, welke in het verleden Epcot Center werd genoemd, werd in 1982 geopend en was destijds het tweede pretpark op het resort.  De naam Epcot staat voor Experimental Prototype Community of Tomorrow, oftewel een utopische stad van de toekomst. Het thema van Epcot staat in het teken van de viering van menselijke prestaties, namelijk technologische innovatie en internationale cultuur. Het park wordt vaak een "permanente wereldmarkt" genoemd. Epcot is verdeeld in een tweetal secties, namelijk Future World, bestaande uit acht paviljoens en World Showcase met als thema 11 verschillende wereldnaties. Epcot staat op de 6e plaats van drukst-bezochte pretparken ter wereld

Het eerste gedeelte van het park omvat Future World, een wereld welke in het teken staat van de toekomst, met innovatieve aspecten, technologie en wetenschap als belangrijkste kenmerken. Er staan een achttal verschillende paviljoens in Future World, waarbij elk paviljoen voorzien is van zelfstandige attracties. In Future World staat tevens het iconische herkenningspunt van het park, namelijk Spaceship Earth, dat is  een grote geodetische bolstructuur waarbinnen tevens de kwartier durende gelijknamige darkride is gevestigd. De leukste attracties van Future World vind ik Test Track: Presented by Chevrolet (een racebaan, waarbij je eerst zelf digitaal je eigen auto kunt ontwerpen), Soarin' Around the World (een vliegsimulator, waarbij het net lijkt alsof je in een vogelvlucht over de wereld vliegt) en Spaceship Earth (een lange darkride welke de bezoekers laat zien hoe vooruitgang in de menselijke communicatie heeft bijgedragen aan het stap voor stap creëren van de toekomst).





World Showcase is de tweede sectie van Epcot en bestaat uit een groot gebied dat doet denken aan een permanente wereldtentoonstelling met 11 verschillende paviljoens. Elk paviljoen heeft een thema welke toegewijd is om een specifiek land te vertegenwoordigen. De landen Mexico, Noorwegen, China, Duitsland, Italië, Verenigde staten van Amerika, Japan, Marokko, Frankrijk, Groot-Brittannië en Canada komen aan bod. De paviljoens omringen de World Showcase Lagoon, dat is een groot meer in het midden van World Showcase. Elk paviljoen bevat thematische architectuur, landschappen, straatbeelden, attracties, winkels en restaurants die de cultuur en de keuken van het betreffende land vertegenwoordigen. De leukste attracties in World Showcase vind ik: de darkride Gran Fiesta Tour Starring The Three Caballeros in Mexico en Frozen Ever After, de opvolger van  Maelstrom, welke ik ook erg leuk vond, in het Noorwegen Paviljoen.

Tot nu toe ben ik tweemaal in Epcot geweest, ik vind het een leuk en apart park, met zijn eigen attracties, welke verder vrijwel nergens anders te zien zijn. Ik vind het heel leuk om in World Showcase rond te lopen en van het ene land in het andere land terecht te komen. Echter zijn er ook een paar attracties in het park welke ik niet zoveel aan vind, zoals bijvoorbeeld een aantal films over de verschillende landen, maar zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen smaak. Bij een eerste bezoek aan Orlando zou ik het park zeker niet overslaan, maar het is ook geen moetje om er tijdens elke Orlando-vakantie (wanneer je vaker zou gaan) naartoe te gaan. Zie hieronder een flink aantal foto’s welke ik tijdens mijn beide bezoeken heb gemaakt, zodat jullie ook een beeld krijgen van het park, de thematisering en de sfeer die er hangt.