Pagina's

maandag 8 juli 2019

Activiteit: Grayline City Tour of Orlando - Orlando, Florida

Activiteit: Grayline City Tour of Orlando
Adres: 7091 Grand National Dr #102, Orlando, FL 32819, Verenigde Staten


Voorafgaande aan een van mijn afgelopen reizen naar Orlando heb ik via de website van Smartdestinations.com een aantal Go Orlando Cards gekocht.  Tijdens mijn eerste reis naar Orlando had ik vrijwel alle pretparken in en rondom de stad al bezocht en omdat ik tijdens de volgende reis ook wat andere dingen wilde gaan zien besloot ik om voor de Go Orlando Cards te kiezen. Een van de activiteiten welke bij deze kaart was inbegrepen  was de Grayline Orlando: City Tour of Orlando. Ik was destijds nog niet eerder in de binnenstad van Orlando geweest, maar toch wilde ik het graag eens gaan zien. Via e-mail nam ik contact op met de reserveringsafdeling van Grayline Orlando en na het doorgeven van de door mij gewenste tours (naast de Orlando Citytour ook nog een dagtrip naar Key West en een tour naar St. Augustine), mijn persoonlijke gegevens en de gegevens van de Go Orlando Cards waren alle tours al snel bevestigd, geboekt en geregeld.

Ik verbleef destijds in het International Palms hotel op de befaamde International Drive van Orlando. We zouden al om 7:40 uur bij het Quality Inn, in de buurt van ons hotel, op worden gehaald en dus moesten we vroeg op en klaarstaan bij de ophaallocatie. De shuttlebus kwam iets na het afgesproken tijdstip aangereden en was toen al voor de helft gevuld met andere toeristen, welke de tour ook zouden gaan doen. Onderweg stopten we nog bij een tweetal andere locaties om mensen, waaronder een cameraman, op te pikken en vervolgens kon de tour gaan beginnen. De eerste stop van de dag maakten we bij Lake Eola, een groot meer met fonteinen in het centrum van de stad, waaromheen de hoogbouw van Orlando was gebouwd. Rondom het meer was een pad te vinden van bijna 15 kilometer lang, waarover mensen aan het fietsen en hardlopen waren. Overal om me heen zag ik eekhorens en ganzen en ik vond het echt een mooi en rustgevend park middenin de stad.





Naast het park was er op het moment dat wij er waren een Farmers Market aanwezig, waar allerlei verschillende spullen en etenswaren werden verkocht. Na hier even rondgelopen en gekeken te hebben was het voor ons helaas alweer tijd om verder te gaan, op weg naar de volgende stop van de tour. De shuttlebus reed vervolgens vanaf Lake Eola naar het plaatsje Winter Park, deze rit duurde een kleine 20 minuten. Het was vrij rustig op de weg, dus de chauffeur en tevens gids, kon lekker doorrijden. In de tussentijd dat we onderweg waren maakte ik een praatje met de cameraman, ik had hem al bij Lake Eola zien filmen en hij bleef maar bezig met zijn apparatuur. Het bleek dat hij een promotiefilmpje aan het maken was van de tour voor de officiële website van Grayline Orlando en dat die later online geplaatst zou gaan worden.

Eenmaal in Winter Park aangekomen reden we door naar de locatie van de Scenic Boat Tour. We waren niet de enigen die een boottochtje zouden gaan maken, maar doordat er 18 mensen in één boot konden plaatsnemen waren we toch wel redelijk snel aan de beurt. De tocht bracht ons over de wateren van Morse Boulevard, Lake Osceola en verschillende meren die door een aantal prachtige kanalen aan elkaar verbonden waren. Schitterende huizen stonden langs de kant en er werd verteld over de geschiedenis van Winter Park en haar omgeving. Af en toe waren de kanalen die de meren aan elkaar koppelden zo smal dat we er met onze boot maar net tussendoor konden. Ik vond het grappig om te zien dat veel huizen, welke langs de kanalen stonden, hun eigen garage hadden, niet met een auto, maar met een boot. Deze boten konden ze dan zo het water in laten gaan, erg indrukwekkend! In het totaal duurde de boottocht langer dan een uur en ik vond het zeker de moeite waard.






Vanuit Winter Park ging onze Orlando Tour verder naar Park Avenue, dit was een mooi, modern en vrij prijzig gebied waar allerlei winkels en restaurants te vinden waren. Verschillende sportwagens met merken als Ferrari en Lamborghini stonden in deze straat, dus dan kunnen jullie je wel voorstellen wat de prijzen van de artikelen en etenswaren in de winkels waren. Ik ben alleen even langs een aantal etalages gelopen, maar heb er verder niks gekocht. Er hing een zeer relaxte en rustige sfeer in de straat en dat gaf bij mij het echte vakantiegevoel. Toch heb ik nog wel geluncht op Park Avenue bij Panera Bread. Daar heb ik toen een paar lekkere bagels met roomkaas en jam gegeten en er tevens een goeie bak koffie bij gedronken. Nadat ik die heerlijke lunch op had ben ik nog even langs een aantal winkels gelopen en vervolgens was het weer tijd om met zijn allen de bus in te gaan.

De tour was nog niet ten einde, want er stond nog een stop in het voormalige Downtown Disney District (nu Disney Springs) op het programma. Het duurde iets langer dan een half uurtje om van de ene locatie bij de ander uit te komen. Bij Disney Springs kregen we weer de nodige vrije tijd, een aantal mensen gingen wat eten bij House of Blues Orlando, maar zelf ben ik even naar de bowlingbanen van Splitsville en het T-Rex restaurant toe geweest. Verder at ik er natuurlijk een heerlijk ijsje van Ghirardelli en heb ik een tijdje gekeken naar de Characters In Flight luchtballon attractie (tegenwoordig heet deze ride Aerophile - The World Leader in Balloon Flight). Ik heb een korte periode getwijfeld om er in te gaan, maar uiteindelijk bleef ik toch veel liever lekker laag en veilig op de grond staan. Ik denk niet dat het er ooit van zal komen dat ik in een luchtballon zal gaan, ook al weet ik dat die bij Disney Springs een van de veiligste luchtballonnen ter wereld is.






Nadat onze vrije tijd bij Disney Springs was afgelopen verzamelde iedereen zich weer bij de bus. Een aantal mensen besloten om langer in Disney Springs te blijven en dus niet mee verder te gaan met het laatste gedeelte van de Orlando Tour. Ik hoefde zelf niet langer in Disney Springs te blijven, omdat ik er al vaker was geweest en ook wel benieuwd was naar het volgende en laatste onderdeel van de tour. Het laatste gedeelte van de dag bestond namelijk uit het bezoeken van het dorpje Celebration, daar was ik nog nooit geweest, maar ben er wel altijd benieuwd naar geweest. De plaats Celebration is een gemeenschap in Osceola County welke volledig is ontwikkeld door The Walt Disney Company. Er wonen bijna 7.500 mensen in de gemeenschap en is ontwikkeld als een stad  die het Disney-merk waardig is. Het is ontwikkeld met de visie van Walt Disney op een “Experimental Prototype Community of Tomorrow (EPCOT)”.

Ik vond het heel erg leuk om door Celebration heen te rijden, het leek echt een perfecte gemeenschap. De huizen waren groot en mooi en de straten rustig en schoon. Het zonnetje dat erbij scheen maakte het perfecte plaatje compleet. Ik zou er eerlijk gezegd best wel willen wonen, het lijkt mij ideaal. Lekker dicht in de buurt van de pretparken, heerlijk weer, vrij rustig, maar meer dan genoeg te beleven in de nabije omgeving. Nadat we de straten en huizen van Celebration hadden bekeken was het tijd om terug naar de hotels te gaan. De tour was helaas ten einde gekomen en de dag zat er op. We gaven nog even onze e-mailadressen aan de cameraman, zodat hij het gemaakte filmpje naar ons door kon sturen en vervolgens verlieten we de bus. Het was een zeer geslaagde dag, waarbij ik veel nieuwe dingen in en rondom Orlando heb gezien en daar heb ik echt heel erg van genoten.