woensdag 24 juli 2019

Activiteit: The OC Beach Bus Tour - Orange County, Californië

Activiteit: The OC Beach Bus Tour
Adres: Orange County, Californië, Verenigde Staten

De voornaamste reden van mijn reis naar Zuid-Californië was het bezoeken van de wereldberoemde pretparken in die staat. Echter duurde de reis een kleine 3 weken en dus moest ik naast het bezoeken van de pretparken ook op zoek gaan naar andere activiteiten om te doen. Het leek mij leuk om vanuit Anaheim op een dag enkele stranden te gaan bezoeken, echter hadden we destijds nog geen beschikking over een huurauto en dus zouden we het met een tour moeten gaan doen. Na enige tijd op internet rondgekeken te hebben zag ik dat de maatschappij Anaheim Tour Company een Orange County Beach Bus Tour aanbood. Voor $ 49,00 per persoon zouden we een 9 uur durende tour gaan krijgen, waarbij we de stranden van Huntington Beach, Newport Beach en Laguna Beach zouden gaan zien. Ik werd direct enthousiast, omdat het eigenlijk precies datgene was waar we naar op zoek waren. Ik boekte de tour en kreeg al snel een bevestiging van Tom (de reisleider) in mijn mail.

Op de dag van de tour werden we netjes op de afgesproken tijd om 8:20 uur opgehaald bij het Howard Johnson Hotel & Water Playground, waar we destijds verbleven. Het was niet zomaar een bus welke ons oppikte, maar een hele mooie rood met bruine beachcruiser met surfborden op het dak. De bus heette de O.C. Cruiser en had een heel opvallend uiterlijk, ik vond het heel erg leuk en speciaal dat we daar de tour mee gingen doen. We waren, samen met een aantal andere mensen die in hetzelfde hotel logeerden, de eersten die opgehaald werden. We moesten langs nog een paar andere hotels om nog wat personen op te halen en toen de bus zo goed als vol zat gingen we op weg naar de eerste stop van de dag. De eerste stop van de dag was Huntington Beach, vanuit ons hotel was het eigenlijk maar een half uurtje rijden, maar vanwege de meerdere stops die we hadden gemaakt kwamen we pas om 9:15 uur aan bij het strand.

Huntington Beach
De stop bij Huntington Beach was er een van korte duur, we kregen de mogelijkheid om foto’s te maken bij de Huntington Beach Pier. Deze pier is met zijn 564 meter lengte een van de langste pieren aan de Amerikaanse westkust. De pier was een verlengstuk van de hoofdstraat (Main Street) van het stadje aan de kust en was direct vanuit de Pacific Coast Highway te bereiken. Het was voor mij destijds een van de eerste keren dat ik de Stille Oceaan zag en ik had wederom het gevoel alsof ik in een Amerikaanse film terecht was gekomen. De huisjes van de strandwachten stonden op het strand opgesteld en ik vond het prachtig om te zien. Het was heel erg rustig op het strand, vandaar dat de strandwachthuisjes helaas ook niet bezet waren. Ik zag wel een paar surfers op het water, maar daar bleef het dan ook bij. Het was een donderdagochtend en ik denk dat de meeste mensen nog niet wakker of aan het werk waren. Na een korte fotostop gingen we verder naar het volgende strand.

Newport Beach
Vanuit Huntington Beach reden we naar Newport Beach, dit was een kort ritje van een kleine 10 minuten. In Newport Beach kregen we gelukkig wel veel vrije tijd, 3 uur om precies te zijn. We stopten aan de voorzijde van de Balboa Pier en kregen instructies waar we later op de dag zouden worden verwacht. De Balboa Pier was de pier waar ooit de eerste Ruby’s Diner werd geopend in 1982, dit restaurant was nog steeds aan het einde van de pier gevestigd en dus wilde ik er even gaan kijken. Helaas was de zaak gesloten op het moment dat ik er was, dus kon er ook geen lekkere hamburger gaan eten. Op de pier waren vele mensen aan het vissen en grote vogels en pelikanen stonden de vangst op te wachten. Ik vond het mooi om al deze dieren zo in het wild te zien, dat had ik ook nog nooit eerder meegemaakt. De Balboa Fun Zone en Balboa Saloon waren tevens allebei nog gesloten  en daarom besloten we om via het Peninsula Park naar het strand te lopen.

Ook op het strand van Newport Beach was het nog ontzettend rustig. We hadden alle plek van de wereld, ik had badhanddoeken bij me en ook m’n zwembroek al aan en kon dus meteen ongestoord in het zand gaan liggen. Er was wel een “Lifeguard on Duty”, maar die heb ik zijn hokje niet uit zien komen, omdat dat nergens voor nodig was. Het was heel erg rustig in het zeewater en buiten enkele vissers was er verder weinig te beleven. Ik vond dat niet erg want genoot ervan om even te kunnen relaxen. Het geluid van de zee zorgde bij mij voor een fijn vakantiegevoel en was wel even blij met de rust om me heen. Na een kleine 2 uur op het strand te hebben gelegen besloten we om weer even het dorpje van Newport Beach in te gaan, omdat er inmiddels al wel het nodige geopend was. Bovendien moesten we ook nog met een pondje naar de overkant van het water gaan, omdat daar de O.C. Cruiser op ons stond te wachten om door te gaan naar de volgende stop.

Zie hieronder de foto's welke ik heb gemaakt van Newport Beach, na de foto's schrijf ik nog over het laatste strand van de dag.

Laguna Beach
De laatste stop van de dag was het wereldberoemde Laguna Beach, bekend van een aantal televisieseries en films. Nadat we vanuit Newport Beach de pond hadden genomen en weer bij de bus aan waren gekomen was het even wachten totdat de groep compleet was en vervolgens was het weer een rit van een klein kwartier naar de volgende stop. Laguna Beach staat bekend om haar kliffen, rotsen, flora en fauna en ik was benieuwd wat ik er aan zou gaan treffen. In Laguna Beach hadden we ook weer 3 uur de vrije tijd om onszelf te vermaken. Het viel me op dat, in tegenstelling tot de andere 2 stranden waar we die dag waren geweest, sommige gedeeltes van het strand van Laguna Beach groen en wat minder mooi waren. We besloten om op een mooi schoon stuk zand plaats te nemen, nabij het basketveld welke bekend was van de film “White men can’t jump” en bleven daar vervolgens de rest van de middag lekker liggen en keken onze ogen uit.

Op Laguna Beach was het een stuk drukker dan op de andere stranden waar we waren geweest. Veel mensen gingen de zee in, maar ik vroeg me af of dat iedereen wel kon zwemmen. Ik had het idee dat veel mensen maar wat deden en de strandwachten waren daar dan ook geen overbodige luxe. Er waren niet alleen maar mensen op het strand te vinden, want ook tientallen meeuwen en andere vogels liepen op en vlogen over het zand. Ik vond het mooi om te zien, maar hoopte ook dat ik niet onder zou worden gepoept. Gelukkig is dat niet gebeurd en daar was ik natuurlijk wel blij mee. Nadat we een paar uur heerlijk op het strand hadden gelegen was het weer tijd om terug naar de O.C. Cruiser te gaan. Op de terugweg naar ons hotel viel ik in de bus in slaap, het was een heerlijke dag geweest, waarbij ik enorm van de verschillende stranden heb genoten en het was een zeer leuke en relaxte afwisseling met de drukke dagen in de pretparken.