Pagina's

woensdag 7 maart 2018

Themepark attractie: Disneyland Park - Anaheim, Californië

Themepark attractie: Disneyland Park
Adres: 1313 Disneyland Dr, Anaheim, CA 92802, Verenigde Staten


Tweeënhalve week geleden plaatste ik een fotoverslag van het pretpark Universal's Islands of Adventure in Orlando, Florida. Dat fotoverslag is ontzettend vaak door jullie bekeken en daarom heb ik besloten om vandaag wederom een fotoverslag van een Amerikaans pretpark te plaatsen. Volgens mij vinden jullie het leuk om veel verschillende foto’s te zien en daarom plaats ik er in dit bericht ook meer dan 150. Ik heb ditmaal gekozen voor het eerste pretpark van Walt Disney ter wereld, namelijk het Disneyland Park in Anaheim, Californië. Dat park bezocht ik een tijdje geleden tijdens de Halloween-periode en ik heb er ontzettend van genoten. In het totaal ben ik er 1,5 dag geweest en heb alle attracties kunnen doen. Ik heb een super tijd gehad in het park en ooit hoop ik er nog eens terug te gaan keren.

Het op 17 juli 1955 geopende Disneyland Park in Californië lijkt veel op alle andere hoofdparken van de verschillende Disney Theme Park Resorts ter wereld, maar heeft ook een aantal eigen unieke attracties. Het park is opgedeeld in een achttal verschillende themagebieden, namelijk Main Street, USA, New Orleans Square, Fantasyland, Mickey’s Toontown, Adventureland, Frontierland, Critter Country en Tomorrowland. Elk van deze themagebieden heeft zijn eigen attracties, welke volledig naar het thema zijn ingericht. De leukste gebieden vond ik Mickey’s Toontown (met Roger Rabbit's Car Toon Spin als leukste attractie) en Fantasyland (met Mr. Toad's Wild Ride als mijn favoriet). Attracties buiten deze gebieden welke ik erg de moeite waard vond waren de  Matterhorn Bobsleds, The Many Adventures of Winnie the Pooh, Splash Mountain en Finding Nemo Submarine Voyage.

Voorafgaande aan de reis verheugde ik me ontzettend op de dark ride Indiana Jones Adventure Temple of the Forbidden Eye, in Adventureland. Helaas was die attractie net aan een renovatie onderhevig op het moment dat ik het pretpark bezocht en heb de ride helaas dus niet kunnen doen. Gelukkig ben ik bij Tokyo DisneySea wel in de Indiana Jones attractie geweest, maar alleen al voor die ride zou ik graag eens terug willen gaan naar het Disneyland Park in Anaheim. Ik heb van alle verschillende themagebieden een flink aantal foto’s gemaakt, welke ik hieronder aan jullie wil tonen. Ik hoop dat jullie het mooie foto’s vinden en dat jullie de sfeer van het Disneyland Park weten te proeven. Het is een ontzettend mooi gethematiseerd park, met leuke rides. Ik hou van de Disneyparken en kan er eerlijk gezegd maar geen genoeg van krijgen. 

New York