Pagina's

donderdag 15 maart 2018

Activiteit: St. Patrick's Day Party at the Linq Promenade - Las Vegas, Nevada

Activiteit: St. Patrick's Day Party at the Linq Promenade
Adres: 3545 S Las Vegas Blvd, Las Vegas, NV 89109, Verenigde Staten


Overmorgen is het weer St. Patrick’s Day, een dag welke in Nederland nog niet echt wordt gevierd, behalve dan in een aantal Ierse Pubs. St. Patrick's Day is de nationale feestdag van Ierland, Noord-Ierland, Montserrat en de Canadese provincies Newfoundland en Labrador. De feestdag waarbij men de beschermheilige van het land, Sint-Patricius herdenkt valt op 17 maart. In de zojuist beschreven gebieden wordt de feestdag uitbundig gevierd met openluchtconcerten, kermissen, optochten en vuurwerk. Groen is de kleur die met het festival wordt geassocieerd, feestgangers dragen dan ook meestal groene kleding en er kan bijvoorbeeld groen bier worden gedronken op deze dag. St. Patrick's Day wordt ook groots gevierd in Amerika, omdat in het verleden veel Ieren daar naartoe zijn geĆ«migreerd. Afgelopen jaar heb ik de dag in Las Vegas meegemaakt.

St. Patrick’s Day 2017 vierde ik samen met een aantal vrienden op The Linq Promenade, een van de populairste straten aan Las Vegas Boulevard. We dronken (groen) bier bij The Tilted Kilt, O’Sheas, Yard House en verschillende andere kroegen aan de promenade en zagen de optocht met lilliputters, mensen op stelten en ander in groen uitgedost volk. Het was een hele gezellige en drukke dag, waarbij ik me ontzettend goed heb vermaakt. Ondanks dat ik een tijdje geleden ook in Dublin ben geweest heb ik zelf erg weinig met Ierland, maar tijdens St. Patrick’s Day 2017 voelde ik me toch wel een klein beetje een Amerikaanse Ier.  De dag stond eigenlijk volledig in het teken van lekker eten en drinken en eerlijk gezegd doet dat het bij mij altijd wel goed. De aanwezigheid van mijn vrienden om me heen, het lekkere weer in Las Vegas en de gezellige sfeer zorgden ervoor dat het een prachtige dag was.

Zie hieronder een aantal foto’s welke ik tijdens St. Patrick’s Day in Las Vegas heb gemaakt. De mensen die het gaan vieren wil ik hierbij alvast een hele fijne en gezellige St. Patrick’s Day 2018 toewensen!