Pagina's

donderdag 14 oktober 2021

Activiteit: Georgetown - Washington D.C., District of Columbia

Activiteit: Georgetown 
Adres: Georgetown, Washington D.C., District of Columbia, Verenigde Staten


Gedurende ons verblijf in de hoofdstad van de Verenigde Staten van Amerika zijn we niet alleen maar naar de musea en memorials aan de National Mall geweest, maar bezochten ook het Smithsonian National Zoological Park, het Arlington National Cemetery en het Pentagon. Voorafgaande aan de reis las ik op internet tevens veel positieve verhalen over het stadsdeel Georgetown. Georgetown is een historisch-, commercieel- en uitgaansdistrict gelegen langs de rivier de Potomac, in het noordwesten van Washington, D.C. Georgetown was vroeger, tot aan het jaar 1871, een aparte gemeente. Pas op het moment dat het Amerikaanse Congres een nieuwe geconsolideerde regering voor het hele District of Columbia creĆ«erde is Georgetown bij Washington D.C. terechtgekomen. Dit was nadat George Washington een bezoek bracht aan het gebied, waarbij hij deals heeft gesloten om land te kunnen verwerven voor de nieuwe Federale Stad. Ik kende de wijk vanwege een petje dat ik vroeger, als kind zijnde, droeg van de Georgetown Hoyas. De Georgetown Hoyas zijn de basketballers van de Universiteit van Georgetown. De pet met een grote bulldog op de voorkant heb ik jarenlang gehad en was ook een van mijn eerste associaties met Amerika. Het was voor mij een extra reden om Georgetown te bezoeken tijdens ons bezoek aan Washington D.C.

Vanuit het Homewood Suites by Hilton Washington, D.C. Downtown, het hotel waarin we verbleven, gingen we met de metro naar Georgetown. Na een klein half uurtje stapten we uit bij de halte Q St NW & Wisconsin Ave NW. We besloten om door de wijk heen te lopen en gaven onze ogen flink de kost. Het was een heel leuk, gezellig en gemoedelijk gebied. In de straten Wisconsin Avenue en M-Street waren allerlei verschillende winkels, bars en restaurants gesitueerd. We wilden cupcakes gaan kopen bij Georgetown Cupcake, maar toen we de rij met wachtenden buiten zagen staan besloten we om toch maar ergens anders naartoe te gaan. Ik vind het altijd erg bewonderenswaardig om te zien hoeveel geduld Amerikanen op kunnen brengen tijdens het wachten op dingen. Zelf ben ik helemaal niet zo geduldig en ga dan ook liever ergens anders naartoe dan dat ik lang op iets moet wachten. Tijdens de wandeling kwamen we onder andere langs The Old Stone House, het oudste huis in Washington D.C, het Canal Square Building, de City Tavern Club, het Forrest-Marbury House, Tudor Place en Dumbarton Court. We wilden gaan eten bij Five Guys, maar dat restaurant was helaas gesloten. Als alternatief kozen we voor Johnny Rockets, waar we heerlijke hamburgers hebben gegeten. Ik vond het heel erg leuk om in Georgetown rond te lopen, het is een hele aangename wijk en zeker de moeite waard om te bezoeken wanneer je in Washington D.C. bent!

Stedentrips