Pagina's

donderdag 3 februari 2022

Restaurant: Pronto Pickle II - Honolulu, Hawaii

Restaurant: Pronto Pickle II
Adres: 2005 Kalia Rd, Honolulu, HI 96815, Verenigde Staten


Jullie hebben in mijn vorige berichten kunnen lezen dat onze eerste volledige dag op Oahu voor een gedeelte in het teken stond van het bezoeken van gebouwen die belangrijk zijn geweest voor de geschiedenis van Hawaii. Nadat we die dag klaar waren met onze activiteiten in de binnenstad van Honolulu zijn we teruggegaan naar het resort waarin we verbleven, het Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach Resort, om daar nog even te relaxen en te genieten van alles wat onze verblijfsplaats te bieden had. We besloten om naar de zwembaden toe te gaan en zochten een plekje op aan de rand van het Paradise Pool. Dit was een van de maar liefst 6 zwembaden van het resort. Paradise Pool is een zwembad van 1.500 vierkante meter groot, het heeft een aantal glijbanen en geeft uitzicht op de Duke Kahanamoku-lagune. Ik had het verschillende keren voorbij zien komen in afleveringen van de televisieserie Hawaii Five-0 en daardoor leek het me leuk om ook naar het Paradise Pool toe te gaan. Nadat we een stel handdoeken hadden opgehaald liepen we naar een tweetal vrije ligbedden om daar lekker op te gaan liggen. Het was erg warm buiten, verschillende keren was ik het water in geweest om af te koelen, maar dat hielp niet echt. Ik wilde eigenlijk van de glijbanen af, maar zag geen enkele andere volwassene het doen, dus besloot om maar gewoon rustig in het water rond te zwemmen.

Op een gegeven moment kreeg ik zin in iets lekkers, een tussendoortje, niet teveel want we gingen later nog dineren bij Tony Roma's. Tijdens mijn wandelingen vanaf het ligbedje naar het zwembad toe had ik al een paar keer gezien dat er een klein counterservice restaurant achter het bad aanwezig was. Het had de naam Pronto Pickle II Grab & Go en ik ging er even naartoe om te zien wat voor een dingen ze verkochten. Het menu was nog best uitgebreid, ik zag salades, sushi, sandwiches, panini's, hotdogs, hamburgers, nacho's, snacks, ijsjes en een aantal verschillende soorten dranken beschreven staan. Dat had ik niet verwacht en ik begon na te denken over wat ik zou willen gaan bestellen. Ik liep even terug naar onze plaatsen om te vertellen wat er allemaal op het menu stond en er werd me gevraagd om een softijsje mee te nemen. Ondanks dat ik het zelf ook erg warm had ging mijn eigen voorkeur op dat moment niet uit naar softijs, het liefst had ik eigenlijk een hamburger, maar ik was bang dat ik dan even later geen trek meer in Tony Roma's zou hebben en dat wilde ik voorkomen. We waren die ochtend bij de Japanse Izumo Taishakyo Mission of Hawaii geweest en hadden ook al heel wat Japanse mensen gezien. Het is misschien vreemd, maar dat zorgde er wel voor dat ik zin in sushi had gekregen. Geld had ik niet nodig, want ik had al gezien dat we de rekening op ons kamernummer bij konden laten schrijven. Ik liep weer terug naar de counter en moest heel even wachten totdat ik aan de beurt was en werd geholpen.




Ik zag dat er een California Sushi Roll en een Caterpillar Sushi Roll op het menu stonden. Het viel me toen pas op dat het volledige menu ook in het Japans was beschreven, dat had ik in eerste instantie helemaal niet gezien. De Caterpillar Sushi Roll kende ik nog niet, de California Sushi Roll wel en die vind ik in Nederland altijd erg lekker. Ik besloot dan ook om voor het bekende te gaan. Het ijsje bestelde ik later, omdat ik die niet wilde laten smelten. Helaas was het geen versie sushi, ik kreeg namelijk 6 stukjes voorverpakt in een plastic bakje met daarin ook een klein zakje wasabi en gesneden gember. De sushi zag er heel anders uit dan in Nederland, hier krijg je altijd oranje viskuit om de California Roll heen, maar nu bestond de buitenzijde vooral uit sesamzaad. Ik nam het bakje in ontvangst en bestelde het softijs. Een grote plastic beker werd gepakt en tot boven de rand gevuld, het was een flinke portie en zag er lekker verfrissend uit. In het totaal moest ik iets meer dan $ 15,00 afrekenen, dit bedrag liet ik dus bijschrijven op de rekening van onze hotelkamer. Met het bakje sushi en de beker softijs in mijn handen liep ik terug naar de ligbedden. Tijdens de korte wandeling begon het ijs al te smelten, zo warm was het buiten. Dit was het weer wat ik voorafgaande aan de reis ook verwacht had van Hawaii en wat er natuurlijk ook gewoon bij hoorde.

Het was nog even een gehannes om het plastic bakje met de sushi open te krijgen. Ik had in de periode daarvoor wat zonnebrandolie gesmeerd, waardoor mijn handen wat vettig en glad waren. Gelukkig hoefde ik de sushi niet met mijn handen te eten, want ik had er een tweetal (logisch natuurlijk) verpakte stokjes bijgekregen. De wasabi deed ik over elk stukje sushi heen en tevens verdeelde ik de gember. De sushi was niet echt heel erg royaal gevuld, in de rijst zat nog meer rijst, komkommer, een beetje avocado en nog minder (imitatie) krab. Voor de $ 11,00 was het niet heel veel soeps. Gelukkig smaakte het niet slecht, maar het waren eigenlijk voornamelijk stukken rijst met gember en wasabi die ik aan het eten was. Ik liet er eentje proeven en er werd niet echt enthousiast over gedaan, zelf had ik wellicht ook beter een ijsje kunnen bestellen, maar daar was het nu te laat voor. Ik had wel het geluk dat er het nodige van de beker softijs over bleef en wie ben ik om een halve beker softijs te weigeren. Het zou natuurlijk zonde zijn geweest om het weg te gooien, maar dat had ik ook echt niet gedaan. Zo werd het toch nog een lekker tussendoortje met een tweetal gangen. In de tussentijd bleven we lekker door zweten en toen we alles op hadden gegeten besloot ik om nog een laatste keer het water in te gaan. De sushi kon dus beter, maar het softijsje was wel erg lekker. De prachtige omgeving en het schitterende hotel zorgden er bovendien ook voor dat ik eigenlijk helemaal nergens over moest klagen.