Pagina's

dinsdag 23 december 2014

Restaurant: Buffalo Wild Wings – Orlando, Florida

Restaurant: Buffalo Wild Wings
Adres: 8363 International Dr, Orlando, FL 32819, Verenigde Staten


Vlakbij ons hotel in Orlando, het International Palms Resort aan de International Drive, bevond zich een van de vestigingen van het restaurant Buffalo Wild Wings. Ik had het restaurant wel al een paar keer vaker gezien, maar was er nog nooit geweest. Omdat het restaurant voor ons nu zo dichtbij was besloten we om er eens een kijkje te gaan nemen en er te gaan dineren.

Buffalo Wild Wings is een restaurant en sportbar franchise in de Verenigde Staten en Canada dat vooral bekend staat om zijn Buffalo wings. De Buffalo wings zijn kleine gefrituurde stukken kip, met lekkere sausjes er overheen. Het eerste restaurant is geopend in 1982 door James Disbrow toen hij vanuit Buffalo, New York op bezoek was in Kent, Ohio en hij daar op zoek was naar de authentieke Buffalo wings. Toen bleek dat geen enkel restaurant deze producten verkocht en hij het dus nergens kon krijgen, besloot hij om samen met zijn vriend, Scott Lowery, een eigen restaurant te openen.



Het eerste restaurant was gevestigd in Columbus, Ohio en een jaar later kwam er nog een vestiging bij in Westerville, Ohio. In 2009 is het restaurant een franchiseconcept geworden en is toen erg gegroeid. Op dit moment zijn er honderden vestigingen van het restaurant verspreidt over Amerika en Canada. Naast de Buffalo wings staat het restaurant ook bekend om zijn interactieve sportquizen en pokertoernooien.

Vanuit ons hotel was het slechts enkele minuten lopen naar 7004 International Drive, waar het restaurant zich bevond. Het was mogelijk om buiten op het terras te gaan zitten, maar wij hadden de voorkeur om binnen in het restaurant plaats te nemen, zodat we ook de sfeer van het restaurant goed konden proeven. Het restaurant was best wel groot, overal hingen grote schermen waarop sportwedstrijden getoond werden. Het was er gezellig en druk met veel jongelui die allemaal van de wedstrijden en het eten en drinken aan het genieten waren. We werden door de hostess naar een van de tafels gebracht en kregen uitleg over het menu.

Het was happy hour en dat betekende 2 bier voor de prijs van 1. Dat klonk mij erg goed in m’n oren en dus bestelde ik een lekkere koude halve liter bier, waar ik er dus 2 van kreeg. Op de avond dat wij er waren was het donderdag en op deze dag was er een aanbieding van de Buffalo wings. Per bakje met 5 stuks en het gewenste sausje hoefde je nu maar een paar dollar te betalen. Zelf bestelde ik 3 van deze bakjes, een met hot BBQ saus, een met Parmesan Garlic en de laatste met Blazin’ Honey Mustard. Er was keuze genoeg aan sausen en aan de mate van pittigheid van de Buffalo wings. Mijn vriendin bestelde een menu met friet en een aantal milde Buffalo wings. Er stonden ook nog allerlei andere gerechten op het menu, maar wij vonden dat we de Buffalo wings moesten proberen.



Het eten werd al behoorlijk snel geserveerd en het zag er erg goed uit. Het menu van mijn vriendin werd in een grote zwarte bak geserveerd en het was echt een behoorlijke portie. Mijn Buffalo wings kreeg ik in een paar kartonnen bakjes geserveerd en ik kreeg er ook nog wat selderie bij. Doordat ik 3 verschillende soorten Buffalo wings had besteld was de smaak erg divers. De hot BBQ saus was echt heel erg heet, gelukkig had ik genoeg drinken om de hete smaak mee weg te spoelen, maar het was ook heel erg lekker. De Parmesan Garlic was wat milder van smaak, deze heb ik mijn vriendin ook laten proeven, omdat ik anders de enige was die naar knoflook zou gaan ruiken. De Blazin’ Honey Mustard was vooral scherp van smaak. Het vlees was allemaal erg mals en erg goed te eten. Mijn vriendin zelf moest een beetje wennen aan de Buffalo wings en had meer de voorkeur voor gefrituurde chicken wings.

Toen we het hoofdgerecht eenmaal volledig hadden opgegeten kwam de serveerster vragen of dat we nog een dessert zouden willen bestellen. Dit wilden wij wel, ik was namelijk online lid geworden van de club van Buffalo Wild Wings (Buffalo Circle) en was toevallig net die week jarig. Hierdoor hadden wij een coupon gekregen voor een gratis Chocolate Fudge Cake. Deze wilden wij natuurlijk wel nog even proeven. Ik overhandigde de serveerster de coupon en zij moest eerst even overleggen met haar manager of dat de coupon wel geldig was. Dit gebeurt vrijwel altijd, de meeste serveersters zijn er niet goed van op de hoogte, uiteindelijk blijkt dan altijd dat de coupon geldig is en dan wordt het gerecht daarna alsnog gebracht. We kregen de Chocolate Fudge Cake geserveerd met een bol vanille-ijs, slagroom en chocoladesaus. Heerlijk zeg! Met 2 lepels hebben we het dessert gedeeld en het smaakte echt super! Wat is het toch een voorrecht om altijd maar jarig te mogen zijn wanneer je in Amerika bent.



Nadat we klaar waren met het dessert en het bordje netjes leeggegeten hadden was het tijd om af te rekenen en te vertrekken. Toen ik het restaurant uit wilde lopen zag ik ineens een winkeltje in het restaurant waar ze allerlei spullen van Buffalo Wild Wings verkochten, waaronder t-shirts en petten, maar ook verschillende soorten saus van het restaurant die je kon kopen om thuis te gaan gebruiken. Dit vond ik erg leuk en ook een slim concept van het restaurant. Deze sauzen waren namelijk erg lekker en ik denk dat er best wel veel van verkocht wordt.

Het eten bij Buffalo Wild Wings vond ik zelf erg geslaagd en gezellig, mijn vriendin vond het iets minder omdat zij liever gefrituurde chickenwings zou hebben besteld, maar dat weet ze nu voor de volgende keer, want dit gerecht is ook gewoon te bestellen bij Buffalo Wild Wings. Het is een leuk restaurant met veel sportwedstrijden en er hangt een gezellige sfeer. Wanneer je dus een keer de Buffalo wings wilt proeven dan moet je zeker eens naar Buffalo Wild Wings gaan.