Pagina's

zondag 18 oktober 2015

Amerikaans restaurant in het buitenland: Cold Stone Creamery - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Amerikaans restaurant in het buitenland: Cold Stone Creamery
Adres:                                                             Crescent Rd,Dubai,Verenigde Arabische Emiraten



Inmiddels heb ik al een aantal keer geschreven over mijn reis naar Dubai en de vele Amerikaanse ketenrestaurants die er in het land gevestigd zijn. Ik heb echt genoten van deze reis samen met mijn ouders en mijn vrouw. Dubai heeft iets Amerikaans, de skyline staat vol met grote en hoge wolkenkrabbers en veel zaken zijn over de top. Je kunt het haast zo gek niet bedenken of het is in Dubai te vinden. De shopping malls zijn enorm en een aantal van de hotels zouden zo op de strip van Las Vegas kunnen staan. De zon schijnt vrijwel altijd in Dubai en daardoor kan het nog wel eens ontzettend heet zijn. Als het buiten erg warm weer is dan heb ik al snel trek in ijs en dan vooral in het ijs van Cold Stone Creamery. Ik was dan ook ontzettend blij dat er een Cold Stone Creamery in het immens grote Atlantis The Palm Dubai, het hotel waar wij destijds verbleven, aanwezig was en keek er dan ook naar uit om daar van de lekkere ijsjes te gaan genieten.

Voorafgaande aan onze reis zag ik op de website  van het Atlantis The Palm Dubai dat er in het winkelgebied van het resort een Ice Cream Shop van Cold Stone Creamery was gevestigd, ik kon mijn geluk niet op en plande dan ook gelijk een avond in dat we hier een ijsje zouden gaan eten. De planning was om dit gelijk de eerste avond te gaan doen, zodat we (indien het ons zou bevallen) mogelijk ook nog op andere tijden de ijsjes van Cold Stone Creamery zouden kunnen gaan eten. Het Atlantis The Palm resort was echter zo groot dat we best een tijd hebben lopen zoeken naar de shop en in eerste instantie hebben we het dan ook niet kunnen vinden. We besloten toen maar om een ijsje te gaan eten bij The Burger Joint (een hamburgerrestaurant met ook een Amerikaans thema) en dan hoopten we maar dat we later tijdens de vakantie de Cold Stone Creamery tegen zouden komen.




Nadat we het ijsje bij The Burger Joint op hadden gegeten liepen we verder door het resort en kwamen nog een aantal winkels tegen waar we nog niet waren geweest. Vanaf een afstandje zag ik de rode letters van Cold Stone al aan een van de gevels hangen en toen we dichterbij kwamen bleek het inderdaad de vestiging van ColdStone Creamery te zijn. Ik was blij dat we het eindelijk hadden gevonden, maar baalde er van dat we net al een ijsje op hadden en mijn maag zat op dat moment al zo vol dat er echt geen grote Signature Creation meer bij kon. Ik maakte wat foto’s van de zaak en zei tegen mijn vrouw dat we hier de volgende dag mooi een ijsje konden gaat eten.

Zo gezegd zo gedaan, de volgende avond liepen we na het avondeten direct door naar Cold Stone Creamery. Toen we er aan kwamen viel het mij pas voor het eerst op dat er een pinautomaat naast de zaak stond waar we goud konden pinnen, de zogenaamde Gold To Go, The Gold ATM. Heel apart, maar toch ook wel weer leuk om te zien. We wilden ons geld echter liever aan de ijsjes van Cold Stone Creamery dan aan goud besteden en dus liepen we de zaak binnen. De franchise was tot in het kleinste detail doorgevoerd,  de kleuren van de wanden, het meubilair en de counter waren precies gelijk aan die van Amerika en ook waren de menukaarten en de outfits van de werknemers hetzelfde als die in de Verenigde Staten. Ik werd er helemaal vrolijk van en voelde me voor even in Amerika.



We keken naar de menukaart en ik vond het erg lastig om iets te kiezen, omdat alles er zo lekker uit zag! Mijn moeder houdt niet zo van ijs, dus zij bestelde niks, mijn vader had zin in een milkshake en hij koos daarom dan ook voor de klassieke Very Vanilla. In deze milkshake zat dus vooral vanille-ijs met melk maar er werd ook een klein beetje karamel aan toegevoegd. Ik heb de milkshake geproefd (zelf zou ik nooit voor deze smaak kiezen, omdat ik meestal wel iets aparts of met chocolade neem) en ik moet zeggen dat het erg lekker smaakte. Ik kreeg er wel gelijk veel dorst van, maar dat heb ik eigenlijk altijd met milkshakes. In Amerika krijg je wanneer je een milkshake bestelt er meestal een glas water bij om de dorst te lessen, maar helaas krijg ik vaak hoofdpijn van dat water en weet ook niet of wij als Nederlanders goed tegen dat water kunnen, maar voor Amerikanen die wel gewoon dat water kunnen drinken is het wel erg handig om de dorst te lessen.

Mijn vrouw hoefde niet lang na te denken wat ze zou gaan bestellen, toen ik het bord zag staan met de tekst “Cookie Doughn’t You Want Some” wist ik al dat deze Creation haar keuze zou gaan worden en ja hoor enkele seconde later, toen ze het ook zag staan, zei ze dat ze voor dit ijsje met lekkere chocolate chips, cookie dough, fudge (warme chocoladesaus) en karamel zou gaan. Deze smaak kiest ze namelijk altijd en ik had dan ook niks anders verwacht. Dit ijsje maakt haar toch altijd het gelukkigst en ze was dan ook als een kind zo blij toen het ijsje voor haar werd gemaakt.




Zelf wist ik nog steeds niet zo goed wat ik zou gaan bestellen, ik had zin in enkele van de Summertime Creation Sensations waarmee werd geadverteerd, namelijk de Oreo Double Chocolate, de Cake Batter Batter Batter en de Banana Caramel Crunch, maar de Chocolate Devotion en de Germanchokolatekake waren toch ook wel weer heel erg verleidelijk.  Uiteindelijk koos ik voor de Banana Caramel Crunch, omdat ik deze nog nooit eerder had gehad. Dit ijsje bestond uit vanille-ijs met banaan, karamel en geroosterde amandelen en ik was erg benieuwd hoe het zou gaan smaken.

De jongens die in de zaak werkten en de ijsjes voor ons bereidden maakten er echt een feestje van. Grote bollen vanille-ijs met de verschillende extra toppings en ingrediĆ«nten werden gemaakt en werden door middel van grote lepels met een flinke snelheid naar elkaar toegegooid en opgevangen. Ze gooiden zelfs achterover en achter hun ruggen langs en telkens werd alles netjes opgevangen.  Ik vond het schitterend en in Amerika had ik dit eigenlijk nog nooit gezien. De jongens hadden er echt plezier van en ook de manager van de zaak deed met ze mee. Nadat de ijsjes voor ons klaar waren applaudisseerden we en konden we gaan genieten van al het lekkers van Cold Stone Creamery.



Het was inmiddels erg druk geworden in de zaak, de jongens hadden door het gooien met het ijs veel bekijks gekregen en mensen sloten achter in de rij aan om zelf ook een ijsje te bestellen. Het was dus een goede set van ze geweest en konden nu flink wat nieuwe bollen ijs gaan maken en naar elkaar toegooien. Ik heb ze tijdens het eten van de ijsjes geen enkele keer op een fout kunnen betrappen en ik was er echt van onder de indruk.

Waar ik ook van onder de indruk was waren de ijsjes die we aan het eten waren. Wat smaakten ze toch weer heerlijk, de lekkere stukken banaan, de geroosterde amandelen samen met het volle ijs en de karamelsaus zorgden voor een heerlijke combinatie en ik genoot er echt even van. Natuurlijk proefde ik ook de “Cookie Doughn’t You Want Some” van mijn vrouw en ook deze was weer verrukkelijk. Mijn moeder kwam ook even proeven en nadat ze ieders ijsje en milkshake geproefd had baalde ze er toch wel van dat ze zelf niks had besteld. De ijsjes van Cold Stone Creamery zijn dan ook niet zomaar ijsjes, maar ze zijn echt geweldig!

Ik genoot ervan om samen met mijn vrouw en ouders in Dubai een ijsje van Cold Stone Creamery te eten. Het was een geweldige reis in het Midden-Oosten, waarbij ik toch echt veel Amerikaans heb gegeten. De ijsjes van Cold Stone Creamery smaken ontzettend lekker, er is een zeer ruime keuze aan smaken, toppings, sauzen en extra ingrediƫnten en de manier waarop ze worden gemaakt op de bevroren steen is erg speciaal. In Dubai was het helemaal speciaal omdat de bollen ijs door de werknemers van de zaak op allerlei manieren naar elkaar toe werden gegooid en opgevangen en dat zal ik niet snel vergeten. Hopelijk doen ze dit bij mijn volgende bezoek aan Cold Stone Creamery in de Verenigde Staten ook weer, maar ook al worden de ijsjes dan gewoon op de bevroren steen gemaakt dan nog kijk ik uit naar de volgende keer. Heerlijk!