Pagina's

vrijdag 15 juli 2016

Hotel: Fairmont Olympic Hotel - Seattle, Washington

Hotel:  Fairmont Olympic Hotel
Adres: 411 University St, Seattle, WA 98101, Verenigde Staten


Tijdens mijn huwelijksreis ben ik twee keer naar Seattle geweest, we kozen deze stad als tussenstop van de lange reis van en naar Hawaii toe. Beide keren verbleven we 3 nachten in "The Emerald City". Ik wist vooraf niet veel van Seattle af, maar tijdens het inlezen zag ik dat er toch wel vrij veel te doen was in deze stad. Mijn vriendin kende de stad voornamelijk uit het boek Fifty Shades of Grey en door dat boek zijn we ook bij het eerste hotel in Seattle terecht gekomen, namelijk het Fairmont Olympic Hotel. De hoofdrolspeler van het boek woont in een penthouse van het hotel en het leek mijn vriendin mooi om tijdens onze huwelijksreis ook in dat hotel te verblijven.

Het Fairmont Olympic Hotel is een historisch hotel midden in de stad Seattle in de buurt van Pike Place Market, het werd in 1924 geopend en is gebouwd op de oorspronkelijke grond van de Universiteit van Washington. In 1979 is het hotel toegevoegd aan het Nationaal register van Historische plaatsen. Oorspronkelijk heette het hotel nog The Olympic Hotel, maar in 2003, toen het management van het hotel werd overgedragen door Legacy Hotels aan Fairmont Hotels & Resorts, kreeg het hotel de naam Fairmont Olympic Hotel.


Ik had al snel in de gaten dat het een vrij luxe hotel was, op internet zocht ik naar prijzen en had een promotiecode gevonden, voor 3 nachten in een Fairmont King-room zouden we $ 660,60 gaan betalen. Het was onze huwelijksreis en het budget was er dus besloten we om het maar te doen. Na de boeking kreeg ik een e-mail met de vraag of dat ik voor $ 111 extra een upgrade wilde naar een Executive King Suite, hier hoefde ik niet lang over na te denken, want dat leek me geweldig. Ik stuurde de bevestiging en voor $ 771,60 zouden we dus 3 nachten in een suite in het Fairmont Olympic Hotel gaan verblijven.

Een paar maanden later kamen we aan in Seattle en werden door een shuttlebus naar het hotel gebracht. Ik wist niet wat ik zag toen we bij het hotel aankwamen, wat een prachtig gebouw en schitterende hal met hoge trappen en een nog hoger plafond met kroonluchters.We werden vlot en vriendelijk geholpen door de dames van de receptie en kregen onze keycards uitgereikt. Ik was natuurlijk heel erg benieuwd naar wat er komen ging, ik hoopte dat de kamer er ook zo mooi uit zou zien als de rest van het hotel en was ook erg benieuwd hoe groot de kamer zou zijn, omdat we natuurlijk een suite hadden.


We hadden kamernummer 1155 en de kamer was prachtig! De inrichting was klassiek, precies in de stijl van de rest van het hotel. Het was niks voor bij mij thuis, maar hier in dit hotel paste het gewoon. De kamer bestond uit een volledig ingerichte grote woonkamer, met daarachter een aparte slaapkamer met een mooi opgemaakt kingsize bed, elke kamer had zijn eigen flatscreentelevisie en aan het kleinste detail was gedacht. Zo stonden er aparte slippers voor mannen en vrouwen, er stond een paraplu, airco, strijkplank, koffiezetapparaat met veel verschillende soorten koffie en ook thee en tevens stond er nog een verrassing voor ons opgesteld in de vorm van aardbeien met chocolade. Ik was al wel wat gewend van mijn eerdere reizen naar Amerika, maar dit was allemaal toch nog net iets luxer. 

De badkamer zag er ook top uit, dezelfde stijl werd weer aangehouden en het paste precies bij de rest van het hotel. De badkamer had een mooie granieten blad met een wastafel met zilveren kranen en een gouden spiegel. Allerlei zeepjes lagen er en er waren 2 badjassen aanwezig. Ik vond het alleen jammer dat er geen apart toilet en aparte douche was, alles was in één ruimte, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. Ik wist dat we een redelijk bedrag hadden betaald voor de 3 nachten, maar door het hotel en de kamer nu allemaal gezien te hebben was ik er erg tevreden over.

De 3 nachten vlogen voorbij, na de 3e nacht moesten we alweer vroeg op om te vertrekken naar Oahu. We hebben een erg mooie tijd gehad in het Fairmont Olympic Hotel, helaas was het weer tijdens onze eerste periode in Seattle niet altijd even goed, maar het hotel heeft desondanks een zeer goede indruk gemaakt. Het bed sliep heerlijk, de kamer was mooi, groot, comfortabel en van alle gemakken voorzien. De rest van het hotel zag er ook erg mooi en chique uit, met zijn verschillende hallen, restaurants en zalen. Het is een echt klassiek hotel met uitstraling, het personeel is ontzettend vriendelijk en het is een parel midden in de stad. Wanneer jullie voor een speciale gelegenheid naar Seattle gaan dan kan ik het Faimont Olympic Hotel echt aanraden, het is een uitstekend hotel om met je partner iets romantisch te vieren.