Pagina's

maandag 11 juli 2016

Restaurant: Fatburger - Las Vegas, Nevada

Restaurant: Fatburger
Adres:         3763 S Las Vegas Blvd,Las Vegas, NV 89109,Verenigde Staten


Sinds mijn eerste bezoek aan Las Vegas, waar ik destijds met mijn ouders en vriendin was, wist ik dat ik ooit samen met mijn vrienden terug zou moeten keren naar die stad. Een aantal jaar daarna is het er ook daadwerkelijk van gekomen, ik zou gaan trouwen en had aan mijn "best men" al vrij vaak aangegeven heel erg graag naar Las Vegas te gaan voor mijn vrijgezellenfeest. Anderhalf jaar voor de trouwdatum heb ik hem samen met mijn neefje gevraagd als mijn getuigen en hem ook gevraagd het vrijgezellenfeest te regelen. Iets minder dan anderhalf jaar later (3 weken voor de bruiloft) was de tijd van mijn vrijgezellenfeest gekomen en we gingen inderdaad naar Las Vegas! Samen met mijn beste vrienden en vader vertrokken we richting Sin City en het zou een vrijgezellenfeest worden welke ik nooit meer zal vergeten.

Zelf had ik natuurlijk niks gepland (dat vond ik wel erg moeilijk) en wist dan ook niet waar we zouden gaan eten. We sliepen in het MGM Grand in de Grand Tower en op de eerste avond gingen we op zoek naar een restaurant, Het was al een lange dag geweest, met lange vluchten (we vlogen via Seattle) en we hadden allemaal best wel trek. Na een paar minuten lopen kwamen we langs de Fatburger op de hoek van de straat, schuin tegenover het Mandarin Oriental. Ik was hier ooit alleen nog een keer in New York geweest en dat was me toen erg goed bevallen. Er werd voorgesteld om hier te gaan eten en daar stemde ik natuurlijk mee in, ik had wel zin in een lekkere Fatburger!

Ontdek Amerika per camper, nog nooit zo voordelig!

Zoals ik al eerder schreef is Fatburger in 1947 opgericht door Lovie Yancey in Los Angeles, Californië. In eerste instantie heette het restaurant nog Mr. Fatburger, maar in 1952 is de titel Mr. van de naam verwijdert.  Yancey kocht destijds ook haar opstartpartners uit en werd daardoor de enige eigenaar van het merk Fatburger en dat is ze tot aan 1990 gebleven. Tot aan de late jaren ’90 waren de Fatburger restaurants voornamelijk in Californië gevestigd, na deze tijd begon het bedrijf zich verder uit te breiden in Noord-Amerika en de rest van de wereld. Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan 150 restaurants van Fatburger te vinden en het plan is om er in de toekomst nog eens 300 meer bij te bouwen.

We kwamen dus bij het restaurant aan en zagen dat we ook buiten konden zitten op het terras, hier was tevens een Fat Bar gevestigd, waar allerlei alcoholische dranken werden geschonken. Dit klonk ons goed in de oren en dus gingen wij ook lekker buiten zitten. We namen plaats aan een van de tafeltjes en bekeken het menu eens goed. Het restaurant had een mooie aanbieding voor een bucket met 5 flessen Budweiser en dus besloten we om gelijk maar 2 van die buckets te bestellen. Ik zat nog te twijfelen om de XXXL challenge te gaan doen, maar omdat ik al wat moe was van de reis dacht ik niet dat het me zou gaan lukken, We bestelden daarom dan ook allemaal een medium of large Fatburger met hier en daar nog wat add-ons en ook haalden we er een paar bakjes chili cheese fries en gewone frietjes bij.

Het duurde even voordat alles geserveerd werd, maar deze eerste maaltijd in Las Vegas tijdens mijn vrijgezellenfeest smaakte toch wel weer erg vertrouwd, dit was de smaak van Amerika waar ik zo van hou. De smaak van de burgers (in het verleden uitgeroepen tot beste hamburger in Las Vegas) en friet was erg goed en de ijskoude flesjes Budweiser smaakten er ook erg goed bij. Het was heel erg gezellig, een aantal van de jongens waren nog niet eerder in Las Vegas geweest en zij keken hun ogen uit. We hadden het over de lange vliegreis en over alles wat er komen zou gaan. Nu ik dit voor jullie typ krijg ik gelijk weer een lach op mijn gezicht, het was geweldig.

In 2017 ga ik weer naar Las Vegas, met een gedeelte van dezelfde groep, maar ook met een paar andere jongens, wanneer ik de Fatburger en de Fat Bar dan zie dan zal  ik zeker met een goed gevoel terugdenken aan de eerste avond van mijn vrijgezellenfeest en wie weet ga ik dan de XXXL challenge wel aan! Fatburger tot de volgende keer!













Deze laatste foto maakte ik in 2011, grappig om nu te weten dat ik 4 jaar later op dezelfde plek zat om mijn vrijgezellenfeest te vieren.