Pagina's

donderdag 7 juli 2016

Restaurant: Potbelly Sandwich Shop - Seattle, Washington

Restaurant: Potbelly Sandwich Shop
Adres:          1429 4th Avenue, Seattle, WA 98101, Verenigde Staten



Het restaurant met de naam Potbelly Sandwich Shop had ik al vaak gezien, een paar keer op verschillende vliegvelden en in New York stond het zelfs op de planning om er te gaan ontbijten. Helaas was het restaurant destijds op het tijdstip dat wij er waren nog gesloten en dus had ik er nog steeds geen broodje gegeten. Tijdens het maken van de planning van de eerste reis naar Seattle zag ik dat er in de buurt van het hotel waar wij zouden gaan verblijven, het Fairmont Olympic, een  Potbelly Sandwich Shop gevestigd was. De openingstijden waren gunstig en dus besloot ik om op onze eerste ochtend in Seattle daar te gaan ontbijten.

De eerste vestiging van Potbelly Sandwich Shop opende in 1977 in Chicago. 20 jaar later, in 1997 dus, werd het restaurant verkocht en de koper breidde het restaurant snel uit en opende ook een tweede restaurant van Potbelly. Al snel nam het aantal vestigingen van het restaurant toe, met tot op dit moment meer dan 300 restaurants in verschillende staten van Amerika, en tevens zijn er inmiddels vestigingen van Potbelly geopend in Dubai en Londen. Het menu van Potbelly bestaat uit verschillende sandwiches die allemaal warm worden geserveerd, tevens worden er salades, soepen, koekjes, smoothies, thee en koffie aangeboden. Veel van de restaurants staan erom bekend dat zij in de middag, tijdens lunchtijd, livemuziek aanbieden.



Vanuit het hotel was het slechts een paar minuten lopen naar Potbelly, het regende en we hadden dus echt met het weer waar Seattle bekend om staat te maken, maar gelukkig hadden we van het hotel een mooie grote paraplu op onze kamer gekregen welke we goed konden gebruiken. We kwamen dan ook vrij droog bij het restaurant aan. Het restaurant zag er van binnen erg gezellig uit, veel bruintinten en hout en bij binnenkomst stond er gelijk een grote ketel, welke ook in het logo van Potbelly staat. Op grote borden stond het menu beschreven en ik vond het nog vrij lastig om een keuze te maken.

Uiteindelijk kozen we voor Signature Italian sandwich, de Favorite Tuna Salad sandwich, een oatmeal cookie, koffie, thee en een flesje water. Ik had een coupon bij me voor een gratis cookie, dus daar hoefden we niks voor te betalen. De sandwiches kostten iets meer dan $ 5,00 per stuk, er konden ook nog allerlei toppings op worden gedaan, maar daar hebben we niet voor gekozen. Inclusief de drankjes vond ik de rekening nog best wel meevallen, zeker gezien de omvang van de broodjes.

Nu moesten de broodjes natuurlijk ook nog wel gaan smaken en gelukkig deden ze dat ook. Mijn Italian sandwich was belegd met een aantal verschillende Italiaanse vleessoorten zoals mortadella, pepperoni en salami en ook zat er provolonekaas op. De combinatie kende ik al wel, maar ik moet zeggen dat het me die ochtend extra goed smaakte. De koffie was lekker, niet te slap, zoals in sommige andere restaurants in Amerika en het koekje was natuurlijk ook erg lekker. 

Het was een erg fijn begin van de dag en het ontbijt bij Potbelly Sandwich Shop is me erg goed bevallen. Binnenkort ga ik weer naar New York toe en dan ga ik kijken of de vestiging van Potbelly die de vorige keer gesloten was nu wel geopend is, want ik zou graag nog een keer willen genieten van al het lekkers wat er bij Potbelly Sandwich Shop te halen valt. Hopelijk ga ik dan in New York net zo genieten als dat ik bij Potbelly Sandwich Shop in Seattle deed.