Pagina's

maandag 5 september 2016

Activiteit: Wet 'n' Wild Hawaii - Kapolei, Hawaii

Activiteit: Wet 'n' Wild Hawaii
Adres:      400 Farrington Hwy, Kapolei, HI 96707, Verenigde Staten


Zoals jullie waarschijnlijk wel weten vind ik het leuk om attractieparken te bezoeken, ik ben al een paar keer naar Orlando geweest en in 2017 ga ik naar Japan om daar onder andere de bekende pretparken te bezoeken. Wanneer ik een reis boek dan kijk ik altijd of er leuke grote of kleine attractieparken of attracties in de buurt van de plaats van bestemming zijn en ik kijk dan ook naar waterparken. Ik vind het altijd erg leuk om in een warm oord naar een waterpark te gaan en dan te genieten van de verschillende glijbanen en zwembaden, Hawaii heeft eigenlijk geen echte attractieparken maar wel een mooi waterpark, namelijk Wet 'n'Wild Hawaii.

Het Wet 'n'Wild Hawaii waterpark kende ik al van de website van The Theme Park Guy, de beheerder van die site schreef over het Hawaiian Waters Waterpark en sindsdien ben ik het park blijven volgen. Het park is in de loop van tijd van naam veranderd, maar ik wist wel dat ik het bij mijn bezoek aan Oahu graag zou willen gaan bezoeken. Toen duidelijk werd dat we naar Hawaii zouden gaan schreef ik een bezoek aan Wet 'n'Wild als een van de eerste activiteiten op en ik keek er dan ook erg naar uit om het park te bezoeken.

 

Het 3e hotel op Oahu waar we verbleven was het Coconut Waikiki Hotel, vanuit dit hotel was het een kleine 45 minuten rijden naar het waterpark. We hadden de beschikking over een huurauto, dus waren gelukkig niet afhankelijk van bussen en konden nu zelf bepalen hoe laat we zouden gaan vertrekken. Het park zou om 10:30 openen en iets voor die tijd parkeerden wij onze auto voor $8,00 aan de voorzijde van het park. Het was lekker zonnig weer en er stonden al een aantal mensen voor de ingang te wachten.

We moesten eerst nog even onze kaarten omwisselen, ik had namelijk voorafgaande aan de reis 2 Go Oahu Cards gekocht, waarmee we 7 dagen toegang hadden tot meer dan 30 attracties en activiteiten op Oahu, deze kaarten moesten gescand worden en vervolgens kregen wij onze entreebewijzen tot het park uitgereikt. Wanneer ik naar een Amerikaanse stad op vakantie ga kijk ik altijd of er Go Cards voor die stad te verkrijgen zijn, het kan je veel geld besparen, wanneer je tenminste een goede planning maakt en veel activiteiten die bij de kaarten inbegrepen zijn doet.



Enkele minuten nadat we de entreebewijzen ontvangen hadden ging het park open en we liepen rustig richting de kluisjes, Davey Jone's Lockers genaamd, om daar onze spullen op te bergen. Handdoeken hadden we zelf vanuit het hotel meegenomen, dus die hoefden we niet te huren. Nadat we omgekleed waren en alle spullen in de kluis hadden gedaan liepen we rustig richting het grootste bad van het park, dit was het bad met de naam Hawaiian Waters, afgeleid van de oude naam van het waterpark. Hier legden wij onze handdoeken en meegenomen spullen bij een tweetal ligstoelen met een parasol ertussen en namen daarna een eerste lekkere verfrissende duik in het zwembad.

Na even gezwommen te hebben besloten we om een rondje door het park te lopen en van de verschillende glijbanen af te gaan. Het Wet 'n'Wild Hawaii waterpark heeft een behoorlijk aantal glijbanen, ik had er zo'n 15 geteld en ik wilde ze wel eens uit gaan proberen. We begonnen met de Surfsliders, dit waren een drietal glijbanen waar je zonder band in je eentje in moest vol met bochten en wendingen. De 3 glijbanen leken op elkaar, maar waren toch ook wel weer uniek met steile stukken en bochten, ik vond ze erg leuk om te doen.



Vervolgens liepen we verder om de rest van het park te bekijken, direct stonden de volgende glijbanen al opgesteld, dit waren de glijbanen met de naam Flyin' Hawaiian, het waren twee kleine korte glijbanen, waarbij je vervolgens 1,5 meter zonder glijbaan naar beneden in het water stortte, een korte vrije val dus maar erg grappig om even te doen. We kwamen daarna langs een paar kindergedeeltes, Water World Kids Playground, hier stonden een paar kleine glijbaantjes waar ik even van af ben geweest (er waren toch geen kinderen aan het spelen) en Keiki Kove, dit was echt voor de allerkleinsten, die glijbaan heb ik maar niet gedaan.

Nog even hebben we staan twijfelen om een wedstrijdje minigolf te doen in het Island Adventure Golf-gedeelte van het park, maar we besloten dat het beter voor de sfeer was om dat maar niet te doen. Er zou toch iemand gaan verliezen en dat was natuurlijk nooit leuk voor haar. We kwamen langs verschillende gebouwen en standjes waar we wat te eten konden halen, maar omdat we een goed ontbijt op hadden vonden we het nu nog niet nodig om weer wat te eten. Wel vonden we het nodig om van nog een paar glijbanen af te gaan, want de leukste glijbanen zouden nog moeten gaan komen.



We liepen langs Da' Flowrider waar een aantal mensen aan het proberen waren om te surfen, maar het ging eigenlijk helemaal niet zo goed, na een paar seconden vielen de meesten al van hun surfboard af, dat vond ik wel grappig om te zien, maar voor die mensen was het natuurlijk wat minder leuk. Via de Luau Lagoon, waar in de avonduren geregeld feesten worden gegeven, kwamen we aan bij de glijbanen met de naam Waianae Coasters. De Waianae Coasters waren drie hele leuke glijbanen, die we met z'n tweeën konden doen. We zaten samen in een rubberbootje, ik natuurlijk achterop, en gingen elke keer best snel naar beneden. De ene glijbaan was voor een groot gedeelte overdekt en de andere was juist veel meer open, alle drie hadden ze hun eigen beleving.

Direct naast de Waianae Coasters stond een nieuwe glijbaan, dit was de Waianae Whirl, waarbij we samen in een bootje zaten en na een stukje donkere baan in een soort van draaikolk terecht kwamen en in het water vielen. Een andere hele leuke glijbaan had de naam Tornado, hier moesten we met z'n vieren in een rubberen boot in de vorm van een klavertje 4 gaan zitten en kwamen in een grote horizontale koker terecht en gingen zigzaggend naar beneden, we moesten ons echt goed vasthouden om niet uit het bootje te vallen, maar het was grandioos.



We wilden nu even een pauze nemen en bijkomen van alle glijbanen en liepen richting de lazy river met de naam Kapolei Kooler, hier hebben we heerlijk een tijdje liggen dobberen op een paar plastic banden, af en toe leek de stroming wat weg en bleven we lang op dezelfde plaats liggen, maar dat maakte voor ons niks uit, het was heerlijk relaxed en lekker vertoeven in het zonnetje van Hawaii. In het midden van Kapolei Kooler bevond zich het Cutter's Island, hier lagen mensen te zonnen en te relaxen in de bubbelbaden en zwembaden voor mensen ouder dan 12 jaar.

We waren nog niet klaar met de glijbanen en moesten er nog een paar doen. We begonnen met de O-Hana Highway, dit vond ik een van de grappigste en leukste glijbanen van het park, samen stapten we in een grote ronde band, waar we makkelijk met 6 personen in hadden gekund en gleden over een lange brede glijbaan met vele bochten naar beneden, ik vond het echt prachtig en vermaakte me uitstekend. We moesten nu alleen nog de Volcano Express, waarbij je met z'n vieren naast elkaar tegen elkaar kon racen en de 2 glijbanen van Big Kahuna doen. Als eerste deed ik één baan van de Volcano Express en vervolgens gingen we samen nog af van beide Big Kuhuna glijbanen. De Big Kuhuna-banen waren ook top, wederom zaten we allebei de keren samen in een bootje en dat maakt het toch wel veel leuker dan wanneer je een glijbaan in je eentje doet.



Toen we alle glijbanen hadden gehad besloten we om weer terug te gaan naar onze ligbedden aan de rand van het grote Hawaiian Waters-zwembad. Ik keek nog eens goed om me heen en ik vond echt dat het park er schitterend bij lag. Bloemen en planten stonden in bloei en er was ook nog wel behoorlijk wat aan thematisering gedaan. Alle glijbanen hadden, zoals jullie hebben kunnen lezen, Hawaiiaanse namen en ook stonden er op veel plekken van die houten beelden opgesteld welke je in Hawaii veel vaker tegenkomt, deze beelden dienen ervoor om kwade geesten weg te jagen. Het hele park was erg kleurrijk en ik werd er ontzettend vrolijk van.

Nadat we nog even in het grote zwembad waren geweest besloten we om ons op te laten drogen en terug te gaan richting de kluisjes om onze spullen te pakken en om te kleden. Het was inmiddels 14:30 uur, we hadden alles in het park gezien en hadden ook nog wat andere activiteiten voor die dag op de planning staan. Het park zou bovendien om 16:00 uur gaan sluiten, dus zo heel veel langer konden we toch niet meer blijven. Met een erg goed gevoel verlieten we het park, het was heel erg leuk geweest en we hebben samen heel veel lol gehad. Ik vond Wet 'n'Wild Hawaii echt een aanrader en kan een bezoek aan het park voor iedereen die van zwembaden en waterparken houdt van harte aanbevelen.