Pagina's

dinsdag 6 december 2016

Hotel: TRYP By Wyndham Times Square South - New York, New York

Hotel:  TRYP By Wyndham Times Square South
Adres: 345 W 35th St, New York, NY 10001, Verenigde Staten

Het is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden dat ik voor het eerst naar Amerika ben gegaan. Zoals jullie al vaker hebben kunnen lezen ging ik toen samen met mijn ouders en nog meer familie naar New York, vanwege het 25 jarig huwelijk van mijn ouders. Het was van zowel mijn ouders als van mezelf de eerste ervaring met het land waar ik later verslaafd aan zou raken. Wanneer mijn ouders me destijds niet hadden meegenomen was ik denk ik nooit in Amerika terecht gekomen. Ik had destijds nog vliegangst, dus zou er zelf nooit voor gekozen hebben. Gelukkig is alles anders gelopen en heb ik al veel mooie reizen naar Amerika gemaakt. Ik wilde voor het 35 jarig huwelijk van mijn ouders graag iets terugdoen voor ze en besloot om ze nu zelf mee te nemen naar New York.

In eerste instantie wilde ik het cadeau geheim houden, maar omdat er toch behoorlijk veel geregeld moest worden heb ik het vooraf wel tegen ze verteld. Ze waren natuurlijk helemaal enthousiast en na het prikken van een datum en het boeken van vliegtickets ging ik op zoek naar een mooi hotel. Mijn ouders wilden graag in een hotel in de buurt van Times Square verblijven. Tijdens de eerste reis verbleven we in het Beacon hotel, op de 75ste straat en m'n ouders wilden nu graag wat centraler in de stad zitten. Ik kwam er al snel achter dat de prijzen van de hotels vrij hoog lagen in de periode waarin wij wilden gaan (half september). Ik was op zoek naar een hotel met minstens 3 sterren, goede online beoordelingen en een nette prijs/kwaliteitsverhouding.



Na lang zoeken had ik een drietal verschillende hotels op het oog. Bij een van deze hotels, het TRYP By Wyndham Times Square South, zag ik op de website van Booking.com de melding staan dat als ik zou inloggen ik een hogere korting zou krijgen. Natuurlijk logde ik daarna snel in en zag toen een prijs voorbij komen waar ik erg vrolijk van werd. In het totaal zou ik voor 2 kamers met een verblijf van 5 nachten $ 1.698,88 moeten betalen, dus zo'n $ 170 per nacht per kamer. Ik dacht in eerste instantie dat het een fout op de website moest zijn, want op de officiĆ«le website van het hotel waren de prijzen vele malen hoger. Ik nam wel gelijk de beslissing om het hotel te boeken en te betalen, en vrijwel direct na de betaling ontving ik de bevestiging van de boeking in mijn mail. Ik had een erg goede deal gescoord en was ontzettend blij.

De hotelkamers had ik een kleine 10 maanden voor ons vertrek geboekt en in de tussenliggende periode ben ik nog vaak op de officiĆ«le website van het hotel teruggekomen om de prijzen te bekijken, die werden alsmaar hoger en hoger en ik maakte me wel een beetje zorgen of dat onze boeking wel goed was gelukt. Het hotel heb ik voorafgaande aan ons vertrek nog een aantal keer gemaild (met de vraag of dat er iets leuks voor mijn ouders geregeld kon worden op hun kamer, vanwege hun 35 jarig huwelijk), maar helaas ontving ik op mijn verzonden mails geen enkele keer een reactie. Dat maakte mijn onzekerheid alleen maar groter, maar op een gegeven moment liet ik het maar gaan en zou ik het wel gaan zien op het moment van inchecken in het hotel.


Na 10 maanden gewacht te hebben vertrokken we eindelijk naar New York, we vlogen via Zaventem en kwamen vroeg in de middag aan bij het hotel. Het hotel zag er precies zo uit zoals op de foto's, we liepen de leuke gezellige lobby binnen en ik checkte ons in. Tijdens het incheckproces vertelde ik dat ik het jammer vond dat er geen antwoord was gegeven op mijn mails en ik liet een uitgeprinte versie van mijn vraag zien, zodat de medewerkers achter de balie mogelijk nog iets voor mijn ouders konden doen. Na even het een en ander uitgezocht te hebben bleek dat het hotel inderdaad iets feestelijks kon doen, alleen moesten we dan wel een tijdje op onze kamers wachten. Dat vond ik niet erg, want ik wilde mijn ouders een leuke verrassing geven. Over het door mij betaalde tarief werd niks gezegd en dus besloten we om daarna in de bar van het hotel (The Gastro Bar at 35th Street) wat te gaan drinken, totdat onze kamers gereed waren.

Ik maakte wat filmpjes en foto's van het hotel en ik moet zeggen dat alles er heel netjes, nieuw en fris uitzag. Ik voelde me erg op mijn gemak en er hing een hele fijne sfeer in de lobby en de bar van het hotel. Het duurde ongeveer een uurtje voordat onze kamers gereed waren. Mijn ouders kregen kamernummer 1402 toegewezen en ikzelf zou gaan verblijven in kamer 706. We gingen eerst met z'n allen naar de kamer van mijn ouders, ik wilde natuurlijk wel zien wat er was geregeld. Toen we de lift uitkwamen op 14e en een-na-hoogste etage van het hotel kwam de medewerker van de schoonmaak net de kamer van mijn ouders uitlopen. Ik gaf hem een knipoog en een fooi en mijn ouders gingen de kamer binnen.    


Mijn ouders werden gelijk helemaal enthousiast, het was een mooie ruime kamer met een flink kingsize bed erin en aan het plafond hingen allemaal ballonnen. Op het bureau lag een kaartje waarop een tekst met een felicitatieboodschap voor mijn ouders stond geschreven, met daarbij ook nog Hershey's Kisses en een lekkere Oreo cupcake. Erg leuk gedaan door het hotel en ik was heel blij met de verleende service. Ik liep een rondje door de kamer en badkamer en maakte overal foto's van. De kamer zag er ook erg netjes uit, was goed schoongemaakt en had een modern uiterlijk. Achter het bed hing een zwart bord waarop allemaal New Yorkse teksten stonden geschreven en er stond tevens een ruime houten kledingkast in de kamer. Op het houten bureau stond een koffiezetapparaat met cups en daaronder een leeg koelkastje, welke we dus zelf mochten vullen.

De badkamer was ook mooi en modern, witte tegels werden met rode en grijze tegels afgewisseld en het sanitair was allemaal mooi wit en blonk. De flessen met shampoo, conditioner en body wash hingen aan de muur, maar er lagen ook losse zeepjes in een bakje. Het aan de muur hangen van de flessen vond ik wat minder, maar dat is alleen vanwege het feit dat ik het altijd leuk vind om flesjes shampoo vanuit een hotel mee naar huis te nemen als aandenken. De verschillende glasplaten zorgden ervoor dat de badkamer ruimtelijk werd. Ik vond de badkamer samen met de slaapkamer erg mooi en was nu wel benieuwd naar hoe mijn kamer eruit zou zien. Mijn ouders bleven achter in hun kamer en zelf ging ik naar mijn eigen kamer toe.   


Het hotel had een aantal verschillende liften en ik hoefde dan ook niet lang te wachten totdat de lift die mij naar mijn etage bracht eraan kwam. Mijn kamer was qua inrichting bijna hetzelfde als die van mijn ouders, alleen was die wat ruimer omdat er een tweetal queensize bedden in stonden. Mijn kamer was iets minder licht, omdat 706 zich niet op een hoek bevond en dus ook minder ramen had. Dat maakte mij niet veel uit, maar het viel me wel gelijk op. De bedden zagen er mooi en strak opgemaakt uit, de lakens waren wit en alleen de kussenslopen hadden een lichte kleur, erg chique vond ik het eruit zien. Mijn kamer had ook de mooie houten grond, welke ik eerder ook al bij m'n ouders zag en dat zorgde juist voor een bepaalde warmte. Op mijn kamer stonden hetzelfde bureau, koffiezetapparaat en koelkastje als op de kamer van mijn ouders, alleen was de opstelling ervan wat anders. De badkamer was iets minder ruim als de badkamer welke ik op de 14e etage zag, maar was verder in precies dezelfde stijl met dezelfde kleuren ingericht. Ik was erg tevreden met beide kamers en al helemaal met het tarief wat ik voor deze kamers had betaald.

Ooit heb ik een probleem gehad met mijn hotelrekening in het Atlantis Paradise Island Resort op de Bahama's, op de televisie zag ik destijds dat er een bedrag van $ 1.300 was afgeschreven voor iets wat ik helemaal niet geboekt of gedaan had. Uiteindelijk heeft het me veel tijd gekost om het probleem op te lossen en sinds die tijd kijk ik ook altijd op de televisie in de kamer van het hotel waar ik verblijf naar mijn lopende rekening in dat hotel. Tijdens de 2e dag van mijn verblijf in het TRYP By Wyndham Times Square South keek ik mijn rekening ook na via de televisie en zag dat er iets niet klopte, mijn vooruitbetaalde bedrag was juist, maar de bedragen welke elke dag voor mijn verblijf werden gerekend klopten niet. Ze waren veel hoger dan de bedragen waarvoor ik het hotel geboekt had. Ik wilde weten of dat dit bij de kamer van mijn ouders ook het geval was en toen ik het op de televisie van hun kamer gecontroleerd had bleek dat inderdaad ook het geval te zijn.



In de ochtend nadat ik deze foute berekening ontdekt had liep ik naar de receptie in de lobby van het hotel om het probleem op te lossen. Ik had met mijn telefoon foto's gemaakt van de rekeningen welke op de televisie waren verschenen en had ook mijn boeking meegenomen. Gelukkig werd er door de medewerker van het hotel lang niet zo moeilijk gedaan als destijds in de Bahama's. Excuses werden aangeboden en later op de dag zou alles geregeld zijn. Toen ik 's avonds terugkwam in het hotel en onze rekeningen opnieuw checkte zag ik inderdaad dat het allemaal geregeld was en dat de juiste prijzen werden gehanteerd. Ik was blij dat ik het toch nog even nagekeken had en dat het ook al opgelost was. Ik kan het iedereen aanraden om tijdens een vakantie af en toe je rekening van het hotel te checken, want er kunnen wel eens vreemde dingen opstaan en om dat dan pas bij uitchecken op te moeten lossen is niet fijn.

Het verblijf in het hotel was verder erg goed, een paar avonden en middagen hebben we voor en na onze activiteiten in New York in de bar en lobby gezeten en het was er erg goed vertoeven. Het personeel was aardig en erg klantvriendelijk en een happy hour van 12:00 tot 19:00 uur zorgde ook voor een leuke sfeer en goed gevulde bar. We werden elke ochtend gevraagd om deel te nemen aan het ontbijt, dit kon vanaf $ 15,00 per persoon, we hebben dit echter geen enkele keer gedaan. Ik had al andere restaurants voor het ontbijt op de planning staan en anders had ik ook niks voor jullie om over te schrijven. Tijdens mijn laatste dag van het verblijf zag ik dat er zich ook een kleine fitnessruimte in het hotel bevond, helaas kwam ik hier dus te laat achter en heb ik er geen gebruik van kunnen maken. Anders was ik er zeker elke dag even langsgelopen...

Uiteindelijk hebben we een zeer fijn verblijf gehad in het TRYP By Wyndham Times Square South. Vooraf had ik echt mijn twijfels of dat alles van mijn boeking wel goed was gegaan in verband met de door mij betaalde prijs, maar het is ondanks een kleine fout op de rekening toch goedgekomen. De versieringen voor mijn ouders waren erg leuk en de service van het hotel was uitstekend. Het hele hotel was schoon en fris en modern ingericht. De bar was gezellig met voor New York-begrippen betaalbare prijzen en de locatie nabij Times Square vond ik ideaal. Ik hou er niet van om meerdere keren naar hetzelfde hotel te gaan, maar ik kan iedereen die nog niet in het TRYP By Wyndham Times Square South is geweest echt van harte aanbevelen om er te logeren, kijk voor goede prijzen dan wel op de site van Booking.com en log dan even in.