Pagina's

zondag 18 december 2016

Restaurant: Ruby's Diner - Kahului, Hawaii

Restaurant: Ruby's Diner
Adres:        275 W Kaahumanu Ave, Kahului, HI 96732, Verenigde Staten


Op het eiland Maui in Hawaii bevinden zich niet heel veel ketenrestaurants, het was voor mij dan ook een behoorlijke zoektocht om leuke bekende restaurants te vinden waar we zouden kunnen gaan eten. Toch heb ik wel een aantal restaurants gevonden waar we in het verleden ook al een (paar) keer eerder hadden gegeten en veel van deze restaurants hebben we op Maui dan ook een bezoek gebracht. Op een van de dagen tijdens ons verblijf op het eiland bezochten we het Haleakalā National Park, een mooi nationaal park, waar het tijdens ons bezoek helaas heel erg mistig was. Na afloop van dit bezoek zijn we gaan lunchen bij een vestiging van Ruby's Diner in het Queen Ka'ahumanu Center.

Ruby's Diner is een restaurantketen dat ontworpen is naar de klassieke American Diners. Er wordt ontbijt, lunch en diner in de restaurants geserveerd met een menu dat voor een groot gedeelte bestaat uit hamburgers, frietjes, chili, milkshakes, soepen, salades en sandwiches. Op dit moment beschikt het restaurant over 35 verschillende vestigingen in voornamelijk het zuiden van Californië, maar ook in verschillende andere staten van het land. De eerste vestiging van Ruby's Diner opende aan het einde van het jaar 1982, aan het einde van de Balboa Pier in Newport Beach. Ruby was de moeder van de oprichter van het restaurant (Doug Cavanaugh) en het Ruby-meisje werd afgeleid van een foto welke genomen is van Ruby, in de tijd dat zij aan het cheerleaden was voor de Fremont High School in Los Angeles.




Vanuit het Haleakalā National Park was het een klein uurtje rijden naar het Queen Ka'ahumanu Center, toen we bij dit winkelcentrum aankwamen zagen we dat het restaurant al direct aan de voorkant van het gebouw gevestigd was. We parkeerden onze auto en liepen het restaurant binnen. We arriveerden bij Ruby's Diner in de loop van de middag, maar dat maakte voor de drukte niks uit. Het was vrij namelijk druk in de vestiging en er werd ons gevraagd of dat we even wilden wachten. We namen plaats aan een rode bank en wachtten vervolgens rustig op onze beurt om naar een van de tafeltjes toegeleid te worden. Na iets meer dan 10 minuten gewacht te hebben was er een tafeltje voor ons vrijgekomen en we werden dan ook naar deze vrijgekomen booth toe geleid.

In het restaurant hingen allerlei attributen welke met luchtvaart te maken hadden, verschillende posters van Pan American World Airways hingen aan de muren en er was zelfs een groot donker vliegtuig middenin het restaurant opgehangen. Het meubilair bestond uit witte tafels met rode banken en deze kleurstelling komt eigenlijk in alle vestigingen van Ruby's Diner volledig terug. We kregen de menukaarten uitgereikt en ik ging eens even kijken welk lunchgerecht ik zou gaan bestellen. Voorafgaande aan de reis was ik lid geworden van de eClub van Ruby's en zodoende had ik een coupon uitgereikt gekregen waarmee ik een gratis milkshake uit zou mogen gaan kiezen.



Het menu bestond uit verschillende premium en classic-hamburgers, All-American sandwiches, taco's, light-gerechten en verschillende soorten friet en milkshakes. Toen ik het light-menu zag staan wist ik al wel dat er aan de overkant van de tafel iets van dit menu zou worden gaan besteld. Ik had gelijk, want er werd gekozen voor de Skinny Lunch, dit was een gegrilde kalkoenburger zonder brood maar met huisgemaakte salsa, vers fruit en cottage cheese. Zelf had ik trek in een hamburger en koos voor een burger van het menu met Hawaiiaanse namen. Ik bestelde de Aloha Burger, dit was een hamburger met teriyaki, sla en een ananasring, tevens werden er frietjes bij geserveerd. Omdat we in Hawaii waren koos ik er voor om een ananasmilkshake te bestellen, deze zou vanwege mijn meegebrachte coupon dus gratis zijn.

Het bleef de gehele tijd vrij druk in het restaurant, wanneer tafeltjes leeg kwamen te staan dan duurde het meestal niet lang voordat een nieuwe groep mensen aan deze tafeltjes kwamen te zitten. Ik vond het grappig om te zien dat een aantal personeelsleden van het restaurant al behoorlijk op leeftijd waren, allemaal voldeden ze echter wel aan de dresscode van Ruby's Diner. Bij de een stond deze outfit wat beter dan bij de ander. De vrouwen droegen namelijk rokken met een schort en daarbij ook nog een hoedje en sportschoenen, precies zoals Ruby die ook op de voorkant van de menukaarten van het restaurant staat afgebeeld.



Na een korte tijd gewacht te hebben werden onze heerlijke lunchgerechten geserveerd. Mijn Aloha Burger zag er goed uit en smaakte nog beter. Het vlees was lekker mals en vers en de ananasring zorgde voor een hele lekkere frisse smaak. Ik had eigenlijk nog niet veel vaker ananas op een hamburger gehad, maar ik moet zeggen dat het me erg goed beviel. De frietjes waren allemaal lekker hard en knapperig gebakken en ook die smaakten erg goed. De Skinny Lunch zag er ook goed uit, zeker voor een lunch. Het was een beetje vreemde combinatie met het vlees, het fruit, de cottage cheese (kwark) en de salsa, maar wanneer ik de foto nu weer terugzie dan denk ik toch wel dat het erg lekker was. Zelf zou ik denk ik de sla met cottage cheese op het vlees hebben gelegd en daarbovenop de salsa, maar dat werd niet gedaan. Alles werd rustig een voor een opgegeten en zelf deed ik dat ook met mijn hamburger en friet.

De ananasmilkshake zag er ook erg goed uit, bovenop het glas was een flinke dot slagroom gespoten met daarbij een gesuikerde rode kers, het drankje smaakte uitstekend en was lekker fris. Net zoals bij andere diners in Amerika werd ook hier de tinnen beker met de resterende milkshake erbij geserveerd. Ondanks dat het drankje voor mij gratis was werd er wel de volledige service verleend en dat vond ik erg fijn van het restaurant. Nadat we onze bordjes leeg hadden gegeten en ik mijn milkshake ook helemaal op had vroeg ik de rekening en deze werd netjes uitgereikt. In het totaal hoefden we slechts $ 22,89 te betalen, dit was een laag bedrag voor een lunch op Hawaii. De lunch bij Ruby's Diner was weer erg geslaagd, in de toekomst hoop ik wel weer bij een van de vestigingen van deze keten terug te keren, dat zal echter niet zijn bij de vestiging in Maui, want wanneer ik nu op internet kijk dan zie ik dat de vestiging van Ruby's Diner in het Queen Ka'ahumanu Center helaas permanent is gesloten.