Pagina's

dinsdag 25 april 2017

Activiteit: SeaWorld San Diego - San Diego, Californië

Activiteit: SeaWorld San Diego
Adres:     500 Sea World Dr, San Diego, CA 92109, Verenigde Staten


Tijdens mijn bezoek aan de stad San Diego bezocht ik SeaWorld San Diego, dit pretpark was een van de hoofdredenen waarom ik graag eens naar San Diego toe wilde gaan. Ik was al eerder naar SeaWorld in Orlando geweest en tijdens mijn pretparkreis in Californië mocht SeaWorld San Diego natuurlijk niet ontbreken. SeaWorld San Diego is het oudste pretpark van de SeaWorld-keten en opende in 1964 haar deuren onder de naam SeaWorld California. In de beginjaren was het park nog klein, de bezoekersaantallen zijn gestegen van 400.000 in het eerste jaar naar 3.500.000 in het afgelopen jaar. De laatste jaren nemen de bezoekersaantallen van het park echter af, dat komt mede door de documentaire Blackfish, welke het park in een slecht daglicht stelde.

In mijn post van vandaag wil ik vooral veel foto's laten zien van mijn dag in SeaWorld San Diego. Ik bezocht het park op een mooie zonnige dag. Vervoer naar het park had ik geregeld via het hotel waar ik destijds verbleef, het Holiday Inn San Diego on the Bay. Ik arriveerde iets voor opening van het park bij de entree van SeaWorld San Diego. Voorafgaande aan de reis had ik het ticket gekocht door middel van het kopen van een Southern California CityPass en door deze CityPass te scannen kreeg ik toegang tot het park. Gedurende de dag heb ik vooral veel shows met dieren bezocht, een aantal van de shows waren bijna hetzelfde als in SeaWorld Orlando (Blue Horizons bijvoorbeeld), maar toch genoot ik er elke keer weer van. Ik vond het prachtig om de orka's en de dolfijnen te zien, maar amuseerde me ook zeker bij de show met de honden, katten en het varken, Pet's Rule!

Reizen Amerika



Ik was erg onder de indruk van de haaien die zwommen in het gebied met de naam Shark Encounter, vooral het lopen door de ronde glazen buis welke ging door het haaienverblijf vond ik super om te doen. Verschillende soorten haaien zwommen boven en onderlangs en ik had echt even het gevoel om in de oceaan te zijn. Prachtig ook om de scherpe tanden van deze immense dieren te zien. De Garden of Discovery, waar verschillende vlinders werden getoond, was daar een beetje het tegenovergestelde van. Een erg leuke attractie vond ik Lights, Camera, Imagination, dit was een 4-D film van Sesamstraat in het Mission Bay Theater. Natuurlijk mocht ook het aaien van de roggen niet ontbreken, of nou ja eigenlijk ontbrak dat wel, want ik bleef er alleen bij staan kijken, dat aaien hoeft voor mij niet zo.

In het gebied met de naam Dolphin Point zwommen dolfijnen, er werd geen show opgevoerd, maar er kon gewoon naar deze dieren gekeken worden. Ze vermaakten zich allemaal goed met elkaar en met het publiek, dat was wel leuk om te zien. De Skytower in het midden van het park gaf een mooi overzicht van het totale gebied waarin SeaWorld San Diego zich bevond. Er was ook een leuk kleurrijk gedeelte speciaal voor kinderen in het park, namelijk Bay of Play van Sesamstraat. Kinderen waren hier aan het ravotten en spelen met water. Een van de beste attracties van het park vond ik Journey to Atlantis, waar ik eerder over heb geschreven, dit was een watercoaster met een aantal verrassende elementen.




Ook had het park een gedeelte waar de dieren uit de koudere gebieden van de wereld werden getoond, namelijk Wild Arctic. Tientallen pinguïns waren hier samen met elkaar aan het spelen en aan het zwemmen, prachtig om te zien. Ook was er in dit gebied een ijsbeer te zien en zwom er een hele grote dikke walrus in een van de bassins. Het meest indrukwekkende dier van Wild Arctic vond ik de Beloega walvis, dit witte dier met stompe neus had ik voorheen nog nooit gezien. Wild Arctic had ook een ride, dit was een vliegsimulator waarbij het leek alsof je in een helikopter over de noordpool vloog. Niet iedereen vond deze attractie even leuk, want ik heb er een aantal mensen misselijk in zien worden.

Het was een hele leuke dag waarin ik veel heb gezien en gedaan. Ik was erg onder de indruk van een groot aantal dieren en door de mooie thematisering en ontwikkeling van het park heb ik een hele fijne tijd gehad. Het was ook nog eens de hele dag mooi weer, een lekkere warme zon scheen bovenin de lucht en dus kon mijn bezoek aan SeaWorld San Diego niet meer stuk. Ik ben erg blij dat ik het park heb bezocht en hoop er ooit nog eens terug te keren. In 2018 zou ik echter graag eerst nog naar het 3e SeaWorld park willen gaan, dat park bevindt zich in San Antonio, Texas en het lijkt me leuk om dat park ook van mijn lijstje af te kunnen strepen. Hieronder heb ik een groot aantal foto's geplaatst van mijn dag in SeaWorld San Diego welke ik graag met jullie wil delen.