Pagina's

maandag 17 april 2017

Restaurant: Little Caesars Pizza Station - Waipahu, Hawaii

Restaurant: Little Caesars Pizza Station
Adres: 94-825 Lumiaina St, Waipahu, HI 96797, Verenigde Staten


Een van de mooie dingen van Amerika vind ik dat je op elke hoek van de straat eten kunt kopen. Er zijn restaurants in overvloed en eigenlijk is het ook niet zo heel gek dat er minder thuis gekookt wordt dan bij ons in Nederland. Er zijn heel veel verschillende fastfoodketens, waar je voor een lage prijs heerlijk eten kunt kopen. Dit voedsel is echter vrijwel nooit gezond, maar voor mij als toerist maakt me dat niks uit. Ik hou ervan om lekker vet en ongezond te eten op vakantie en vervolgens zorg ik, wanneer ik weer terug ben in Nederland, er weer voor dat de extra kilo's er af gaan. Wanneer ik ooit besluit om naar Amerika te emigreren (wat nog steeds wel het plan is van mij) dan zal ik mijn eetpatroon aan de andere kant van de Atlantische Oceaan echt aan moeten gaan passen. Ik hou van veel verschillende restaurantketens en wil ook van alles uitproberen, zo heb ik tijdens mijn reis naar Hawaii de keten Little Caesars Pizza voor het eerst geprobeerd.

Little Caesars is na Pizza Hut, Domino's Pizza en Papa John's de op drie na grootste pizzaketen van de wereld. Het hoofdkantoor van Little Caesars is gevestigd in het Fox Theatre gebouw in het centrum van Detroit, Michigan. De eerste vestiging van de pizzaketen werd geopend op 8 mei 1959 door een van de spelers van de Detroit Tigers (Mike Ilitch) samen met zijn vrouw (Marian Ilitch). Deze vestiging van Little Caesars Pizza bevindt zich nog steeds in een winkelcentrum in Garden City, Michigan, een voorstad van Detroit. Little Caesars Pizza is op dit moment de snelstgroeiende pizzaketen van de Verenigde Staten. Het restaurant heeft tevens vestigingen in een groot aantal andere landen waaronder Mexico, Canada, Australië en Costa Rica.

Alleen bij Vliegtickets.nl boekt u met Air Miles




Op de dag dat we in de ochtend het waterpark Wet 'n Wild Hawaii op het programma hadden staan zijn we in de middag op pad gegaan richting de Waikele Premium Outlets in Waipahu. Hier wilden we gaan winkelen, maar ook gaan lunchen. Als locatie voor de lunch had ik de vestiging van Little Caesars Pizza Station in de Kmart opgeschreven. Het leek mij erg grappig om in een supermarkt naar een restaurant toe te gaan om daar een stuk pizza te eten. Dat principe is natuurlijk ook weer echt iets Amerikaans, geweldig vind ik dat. Ik heb nog nooit een restaurant in een supermarkt in Nederland gezien. In Amerika komt het principe van eetgelegenheden in supermarkten wel vaker voor, zo zag ik bijvoorbeeld ook al meerdere keren een Mc Donald's in een Walmart en nu dus de vestiging van Little Caesars in de Kmart.

We parkeerden onze huurauto recht voor de zaak en zagen aan de buitenkant van de Kmart het logo van Little Caesars al hangen. We besloten om gelijk naar binnen toe te gaan om er te gaan lunchen, later zouden we nog wat boodschappen gaan doen in de Kmart, maar we hadden allebei wel trek dus gingen gelijk op de pizzageur af. Het was grappig om te zien dat we eerst langs allerlei karretjes en boodschappen moesten om bij het restaurant terecht te komen. Het restaurant viel door zijn grote oranje belettering aan de buitenkant wel op. Er werd personeel met pizza-ervaring gevraagd, pizza-ervaring had ik wel, alleen dan eigenlijk voornamelijk met het opeten van de pizza, dus het leek mij geen goed plan om er te gaan solliciteren.





We liepen langs de verschillende vitrines om te kijken welke pizza's er allemaal werden aangeboden. Naast pizza konden we ook kiezen voor salades, sandwiches, pasta's en allerlei soorten dranken. Honderden oranje pizzadozen waren opgestapeld en al die dozen zouden dezelfde dag nog worden gevuld met pizza's. Na het zien van alle verschillende pizza's en broodjes vond ik het maar lastig om een keuze te maken. Alles zag er lekker uit, maar we hadden besloten om per persoon maar één slice te nemen, omdat we later op de dag ook nog bij Chili's zouden gaan dineren. Ik keek naar de prijzen van de aangeboden producten en die vielen me, zeker voor Hawaiaanse begrippen, behoorlijk mee. Een klassieke pizza kostte slechts $ 7,00 en wanneer er wat meer ingrediënten op zaten steeg deze prijs naar $ 12,99.

Op een van de borden zag ik Italian Cheese Bread afgebeeld, een groot vierkant stuk voor $ 4,99. Toen ik dat zag staan wist ik gelijk dat ik dat gerecht zou gaan bestellen. Uiteindelijk bestelden we één slice Hot-N-Ready Hula Hawaiian pizza, dit was een pizza met tomatensaus, flink wat kaas, stukjes ham, Canadese bacon en als belangrijkste ingrediënt natuurlijk ananas, en voor mij dus een stuk van het Italian Cheese Bread. Het Italian Cheese Bread was een stuk versgebakken brood uit de oven met een knapperige rand, bedekt met verschillende Italiaanse kazen en kruiden. Bij dit Italiaanse kaasbrood werd een klein rond bakje met tomatensaus geserveerd, waarin ik het brood kon dippen. We bestelden er allebei ook nog een beker frisdrank bij. We kregen 2 lege bekers uitgereikt en die mochten we vervolgens weer net zo vaak vullen met verschillende frisdranken als dat we wilden.




We namen plaats aan een van de vrije tafeltjes en begonnen onze bestelde gerechten rustig op te eten. Ik vond het echt heel erg grappig dat we in een supermarkt aan het eten waren. Verschillende tafeltjes waren bezet en het viel me op dat er niet alleen toeristen, maar ook een behoorlijk aantal locals in het restaurant aanwezig waren. Er werd dus toch niet alleen maar gezond gegeten door de Hawaiiaanse bevolking. Ik denk ook dat het gezonde eten door de jaren heen erg veranderd is in Hawaii en dat veel van de Hawaiianen zich op een bepaalde wijze toch aanpassen aan de Amerikaanse cultuur van het vaste land. Het Italian Cheese Bread vond ik ontzettend lekker smaken, de kaas was goed gesmolten en wanneer ik het brood uit elkaar trok gingen de kaasslierten net zo mee als op de foto van de pizza welke ik hieronder, onder de beker met cola, heb geplaatst. Het bijbehorende tomatensausje was ook heerlijk, ik heb het bakje tot en met de laatste druppel leeggegeten. Ik heb ook nog een hap genomen van de Hot-N-Ready Hula Hawaiian pizza-slice en ook dat vond ik heerlijk smaken.

Nadat we het pizzastuk en kaasbrood op hadden gegeten besloten we om het restaurant te verlaten om vervolgens even een paar boodschappen bij de Kmart te doen. Ik vond het lunchen bij Little Caesars Pizza Station erg geslaagd. Natuurlijk weet ik dat het niet echt gezond is om bij dit soort restaurants te eten, maar wanneer ik op vakantie ben wil ik graag genieten en ik geniet van de Amerikaanse fastfood-gerechten. Ik zou niet bij Little Caesars gaan dineren, omdat ik daar mijn andere voorkeuren voor heb (TGI Fridays, The Cheesecake Factory, Chili's, Outback Steakhouse, Bubba Gump Shrimp Co. en nog vele anderen), maar voor een maaltijd in de middag kan ik het restaurant zeker aanraden. De gerechten zijn lekker, kosten niet veel en voor een lunch is het zeker goed te doen.