Pagina's

donderdag 28 september 2017

Themepark attractie: Legoland Florida - Winter Haven, Florida

Themepark attractie: Legoland Florida
Adres: 1 Legoland Way, Winter Haven, FL 33884, Verenigde Staten


Vandaag heb ik voor jullie een groot fotoverslag van mijn dag in Legoland Florida. Ik bezocht dit pretpark een tijdje geleden vanuit Orlando. Ik verbleef destijds in het International Palms Resort and Conference Center en had niet de beschikking over een huurauto. Het was dan ook een hele klus om bij het park terecht te komen. Er reed een shuttle vanaf de International Drive, waar ik kaarten voor had gekocht ($ 5,00 per ticket), alleen moesten we dan ook wel bij die opstaphalte terecht komen. Gelukkig stopte de I-Ride Trolley bij de opstaphalte naar Legoland, dus moesten we eerst een ritje met die trolley maken. De shuttle zou om 9:00 uur vertrekken en er werd verzocht om een half uur voorafgaande aan vertrek aanwezig te zijn. We moesten dus vroeg opstaan en tevens vroeg vertrekken. Gelukkig arriveerden we op tijd bij de bus en na een ritje van een klein uurtje kwamen we bij het park in Winter Haven aan.

Legoland Florida is geopend op 15 oktober 2011 en is dus pas een paar jaar oud. Na Legoland Windsor in het Verenigd Koninkrijk is het met 0,59 km2 het tweede grootste Legoland-park ter wereld. Legoland Florida is gebouwd op het gebied van het voormalige Cypress Gardens-themapark, alle achtbanen en tevens het waterpark zijn opnieuw ingericht in een Lego-thema. Het park is vooral gericht op families met kinderen van 2 tot 12 jaar, en heeft 45 verschillende ritten, attracties, shows, restaurants en winkels. De botanische tuin van Cypress Gardens is behouden en er is dus ook een apart waterpark bij Legoland Florida te bezoeken. Inmiddels kan er tevens in een Legoland Hotel en een Legoland Strand Resort worden verbleven.
Veel van de attracties zijn op kleine kinderen gericht, maar toch heb ik een leuke dag gehad in Legoland Florida. De attracties welke ik het leukste vond in het park waren de Island in the Sky (een ronddraaiend platform hoog in de lucht), Safari Trek (een rustig ritje door een safari van Lego-dieren), Lost Kingdom Adventure (een laser-attractie, waar ik eerder over heb geschreven), Coastersaurus (een houten achtbaan), The Dragon (een familie-achtbaan), en alle bezienswaardigheden van Miniland. Ik vond het prachtig om te zien hoe alles zoveel mogelijk met Lego was gethematiseerd en van sommige bouwwerken was ik echt onder de indruk. De natuur en bomen van Cypress Gardens vond ik ook leuk om eens te hebben gezien. Ik kende het park Cypress Gardens van Bassie & Adriaan van vroeger en daarom alleen al vond ik het grappig om er zelf rond te lopen.

Veel van de attracties hebben we gedaan, voor enkelen waren we te groot of vonden we het wat te kinderachtig om er in te gaan. Helaas hebben we geen gebruik gemaakt van het waterpark, dus daar kan ik verder niks over zeggen. Ik vond het leuk om een keer in Legoland Florida te zijn geweest, maar zelf zou ik er, zonder kinderen, niet per se nog een keer naartoe hoeven. Een aantal attracties zijn leuk, maar het is lang niet zo'n spectaculair pretpark als bijvoorbeeld Islands of Adventure of Disney's Magic Kingdom in Orlando. Daar ging ik voorafgaande aan mijn bezoek ook zeker niet van uit, maar ik had wel verwacht dat het park iets spannender zou zijn. Ruim voordat de bus weer terug naar Orlando vertrok hadden we alles gezien en gedaan wat we wilden doen. Het was een fijne en gezellige dag geweest, maar toch vond ik het ook niet erg om terug te gaan naar alle pretparken van Orlando.