Pagina's

vrijdag 26 januari 2018

Restaurant: Chili's Grill & Bar - Waipahu, Hawaii

Restaurant: Chili's Grill & Bar
Adres: 94-797 Lumiaina St, Waipahu, HI 96797, Verenigde Staten


Enige tijd geleden schreef ik over mijn lunch bij Little Caesars Pizza Station in Waipahu, Hawaii. Na die lunch ben ik gaan shoppen bij de winkels van de Waikele Premium Outlets en het Waikele Center. Van al dat winkelen kreeg ik op een gegeven moment toch de nodige trek en daarom besloten we om op zoek te gaan naar een lekker restaurant in de buurt. De voor mij bekendste keten welke aanwezig was in het winkelgebied was Chili’s Bar & Grill. Bij dat restaurant had ik al een paar keer eerder gegeten en was me altijd zeer goed bevallen. Ik had zin om lekker te gaan genieten van een paar Tex-Mex gerechten en  bovendien had ik ook al een coupon bij me voor gratis chips en queso en die wilde ik graag gaan verzilveren. 

Chili’s Bar & Grill is een Amerikaanse restaurantketen met dus gerechten in een Tex-Mex stijl. Het bedrijf werd in 1975 opgericht door Larry Lavine in Texas en wordt momenteel geëxploiteerd door Brinker International. De eerste locatie werd geopend in een verbouwd postkantoor in Dallas, Texas. In 1981 verhuisde het eerste Chili’s restaurant naar een nieuw gebouw op hetzelfde terrein en in 2007 verdween het restaurant helemaal van de eerste locatie. Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan 1.600 restaurants van de Chili’s Bar & Grill-keten te vinden en dat aantal is nog steeds groeiende.  Helaas behoort Nederland nog niet tot de landen met een vestiging van Chili’s, het dichtstbijzijnde restaurant van de keten is te vinden in Duitsland in het plaatsje Ramstein-Miesenbach.  

 



We hoefden niet lang te zoeken naar de locatie waar het restaurant van Chili’s zich bevond. De muren van het restaurant waren namelijk beschilderd met de kenmerkende en opvallende rode kleur van de keten. We betraden het restaurant en werden welkom geheten door een bord met de tekst Welcome to Chili’s! Waikele, daaronder hing een vlag waarop een Happy Hour promotie was beschreven en daar had ik wel interesse in. We wachtten heel even bij de welkomstbalie alvorens de hostess ons naar een van de beschikbare tafels begeleidde. We namen plaats aan een booth en het viel me gelijk op dat er een soort tablet op tafel stond waar we gerechten mee konden bestellen. We kregen een kleine uitleg over dat apparaat en vervolgens konden we gaan kiezen wat we wilden gaan bestellen.

Ik gaf bij onze serveerster aan dat ik een coupon had voor een gratis chips en queso (ik was namelijk lid geworden van de Chili’s Rewards Club) en overhandigde het bonnetje aan haar. Vervolgens gingen we in de menukaarten op zoek naar de gerechten welke we wilden gaan bestellen. Het duurde niet lang voordat er een grote bak chips op tafel werd gezet met daarbij een bakje salsasaus en een pannetje vol met queso met rundvlees. Het zag er heerlijk uit en we besloten om gelijk maar aan te vallen. De combinatie van de queso met de ietwat gezouten chips was heerlijk en ook de salsasaus zorgde voor een erg lekkere smaak. Nadat we op een gegeven moment de bak met chips bijna helemaal op hadden werd er opeens een nieuwe bak voor ons neergezet, blijkbaar was er dus een refill bij inbegrepen.   




In de tussentijd hadden we de bestelling van onze hoofdgerechten ook al doorgegeven. Zelf had ik de Chicken Bacon Ranch Quesadillas besteld, dit waren een achttal quesadillas gevuld met kip, geraspte kaas, chilipepers, bacon en zelfgemaakte ranch. Ze zouden worden geserveerd met pico de gallo, zure room en extra ranchsaus. Verder aan tafel was de Bacon Avocado Grilled Chicken Sandwich besteld, dit was een flink gegrild broodje belegd met gegrilde kip, bacon, provolone, avocado, gebakken uien, sla, tomaat en koriander pesto-mayonaise. De sandwich zou worden geserveerd met frietjes. We hadden er ook wat te drinken bij besteld, namelijk een glas Sprite en voor mezelf een Blue Moon biertje, met sinaasappel.

De drankjes stonden al even op tafel toen onze hoofdgerechten werden geserveerd. Mijn quesadillas zagen er heerlijk uit, het bord was erg mooi opgemaakt en ik begon met het opeten van het eerste stukje. De combinatie van de quesadilla samen met de pico de gallo, de zure room en de extra saus was lekker. Het gerecht smaakte goed, ik vond het alleen jammer dat ik bij elke hap hetzelfde proefde, omdat overal dezelfde smaak aan zat. Ik besloot daarom dan ook om niet elke keer allebei de sausen erbij te gebruiken. De gegrilde kip sandwich met friet smaakte ook goed, heb ik me laten vertellen. De gehele sandwich werd opgegeten en toen we allebei onze borden leeg hadden gegeten besloten we om toch ook nog een dessert te bestellen. 




Het dessert was namelijk de hoofdreden van ons bezoek aan Chili’s Bar & Grill. We wisten namelijk dat de Skillet Chocolate Chip Cookie op het menu stond en die smaakte de vorige keer zo goed dat we dat nagerecht tijdens ons bezoek aan Chili’s in Hawaii ook zeker weer wilden gaan eten. Ik pakte de tablet, welke op tafel stond, erbij en gaf onze bestelling door. Éénmaal de Skillet Chocolate Chip Cookie dus, met een tweetal lepels. Enige tijd later stond het hete pannetje met daarin een vers gebakken warme chocolate chip cookie met daarbovenop een bol vanille-ijs  met chocoladesaus op tafel. Het echte genieten kon gaan beginnen en dat deed ik dan ook. De combinatie van de warme koek met het koude ijs en chocoladesaus was heerlijk. Ik was bezig met het opeten van mijn favoriete Amerikaanse nagerecht en ik baalde ervan dat het pannetje op een gegeven moment helemaal leeg was. Wat was dat lekker zeg!

Nadat we het dessert op hadden pakte ik de tablet er weer bij om te gaan afrekenen. Dat was eigenlijk een heel eenvoudig proces. Het totaalbedrag van de rekening stond aangegeven en zelf kon ik hier dan nog een bepaald bedrag aan fooi bij berekenen. De gratis chips met queso was goed verwerkt en daar hoefden we dus niks voor te betalen. Nadat ik het totaalbedrag, inclusief fooi, had aangegeven haalde ik mijn creditcard door de machine en er was betaald. Het bonnetje rolde uit de tabblad en we konden gaan. We hoefden dus nergens meer op te wachten en alles was geregeld. Dat had ik voorafgaande aan mijn bezoek aan Chili’s nog nooit meegemaakt en ik was onder de indruk van de aangeboden technologie. We verlieten het restaurant met een meer dan volle maag en gingen op weg terug naar ons hotel. Het diner bij Chili’s Bar & Grill was heerlijk en alleen al voor het dessert zou ik de keten in de toekomst weer willen gaan bezoeken.