Pagina's

dinsdag 2 januari 2018

Restaurant: Ruby's Diner - Las Vegas, Nevada

Restaurant: Ruby's Diner
Adres: 5757 Wayne Newton Blvd Wayne Newton Blvd, Las Vegas, NV 89119, Verenigde Staten


Het minst leuke van een reis naar Las Vegas is toch altijd het moment waarop de vakantie afgelopen is en je weer terug naar Nederland moet vliegen. Aan alles komt een einde en dus ook aan mijn reis met vrienden naar Sin City. Tijdens onze laatste ochtend in de stad zijn we op het McCarran International Airport wezen eten bij Ruby’s Diner, om zo onze vakantie in stijl af te sluiten en nog een laatste maal heerlijk Amerikaans te eten in Las Vegas.  Het duurde die ochtend wel even voordat we met zijn allen waren ingecheckt en alle controles hadden gehad, maar toen onze groep uiteindelijk compleet was zijn we met zijn allen op zoek gegaan naar een leuk en gezellig restaurant om er te gaan ontbijten.

Uiteindelijk viel de keuze dus op Ruby’s Diner, deze keten kende ik al en had er in het verleden goede ervaringen mee gehad. Ruby's Diner is een restaurantketen dat ontworpen is naar de klassieke American Diners. Er wordt ontbijt, lunch en diner geserveerd met een menu dat voor een groot gedeelte bestaat uit hamburgers, frietjes en milkshakes. Op dit moment beschikt het restaurant over zo'n 35 verschillende vestigingen in voornamelijk het zuiden van Californië. De eerste vestiging van Ruby's Diner opende aan het einde van het jaar 1982, aan het einde van de Balboa Pier in Newport Beach. Ruby was de moeder van de oprichter van het restaurant (Doug Cavanaugh) en het Ruby-meisje werd afgeleid van een foto welke genomen is van Ruby, in de tijd dat zij aan het cheerleaden was voor de Fremont High School in Los Angeles.



Bij de vestiging op het vliegveld van Las Vegas was ik nog nooit geweest en dus was ik erg benieuwd naar hoe het er zou zijn. Het restaurant bevond zich dichtbij de gate van af waar we zouden gaan vertrekken, dus dat kwam ook nog eens goed uit. Het viel me op dat de belettering, merknaam en uitstraling van deze vestiging van Ruby’s Diner anders was dan bij de overige restaurants van de keten waar ik was geweest. Dat is wel vaker het geval bij restaurants op vliegvelden, zij maken dan wel gebruik van de franchise, maar zijn op een bepaalde manier toch onafhankelijk. Veel coupons kunnen ook niet bij de vliegveld-restaurants in worden geleverd. We liepen de zaak binnen en ik ging eens even goed kijken naar wat ik zou gaan bestellen. 

In tegenstelling tot de andere restaurants van Ruby’s Diner werd er geen tafelservice aangeboden, gerechten moesten rechtstreeks aan een counter besteld worden. Na het maken en betalen van een bestelling werd er een bonnetje met een nummer overhandigd, waarna vervolgens het eten met behulp van dat nummer opgehaald kon worden. Af en toe liep er wel een serveerster rond met bestelde gerechten en zij riep dan het nummer af van de bestelling welke zij op haar dienblad had. We sloten achterin de rij aan en keken op de borden waarop het menu was afgebeeld. Ik had zin in een ontbijtsandwich met ei, kaas en bacon en koos voor de Awesome Egg Sandwich op een licht gegrild Ruby’s broodje, daar bestelde ik een flesje melk bij.  



De andere jongens bestelden een ontbijtsandwich, twee sandwiches met kalkoen, een beker fruit, een grote reep Snickers, een cheeseburger met bacon en friet. Ik vond het grappig om te zien dat niemand die ochtend koos voor bier of een andere alcoholische drank. We hadden met zijn allen even de behoefte aan iets anders en daarom stonden er in plaats van flessen bier ineens een aantal flesjes melk en frisdrank op tafel. Het duurde slechts enkele minuten voordat we onze bestellingen met de nummers 7255 en 7262 op konden halen. De broodjes die op tafel werden gezet zagen er stuk voor stuk lekker uit en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al wel echt trek had gekregen. We waren al best lang wakker en het ontbijt bij Ruby’s Diner was het eerste wat ik die dag heb gegeten.

Misschien dat het broodje met de ei, kaas en bacon daarom ook zo lekker smaakte. De sandwich werd in een plastic bakje met bestek geserveerd, maar dat bestek heb ik niet aangeraakt. Ik was erg gulzig en heb het broodje gewoon met mijn handen opgegeten. Een beetje tomatenketchup op de sandwich maakte mijn ontbijt helemaal af. Lekkere knapperige bacon met ei, kaas en wat ketchup op een heerlijk zacht geroosterd broodje zorgden voor mij toch weer voor een lekkere Amerikaanse ervaring. Na een tijdje had iedereen zijn ontbijt op, we spraken nog even over de vakantie en gingen vervolgens op weg naar de gate. Onze reis zat erop en daar baalden we met zijn allen ontzettend van. Gelukkig hebben we ons verblijf in Las Vegas wel af weten te sluiten met een lekker ontbijt bij Ruby’s Diner.