Pagina's

maandag 6 augustus 2018

Restaurant: Golden Corral - San Antonio, Texas

Restaurant: Golden Corral
Adres: 1025 SE Military Dr, San Antonio, TX 78214, Verenigde Staten


Gedurende de afgelopen jaren heb ik op internet veel gelezen over het restaurant Golden Corral. Veel mensen spraken enthousiast over het buffetrestaurant en daarom wilde ik er zelf ook graag een keer naartoe gaan. Helaas kwam het er steeds niet van, tijdens mijn laatste reis naar Orlando leek het er wel van te komen, maar omdat het er zo ontzettend druk was besloten we toen om voor een ander restaurant te kiezen. Tijdens het plannen van mijn reis naar San Antonio kwam ik er op een gegeven moment achter dat er een vestiging van Golden Corral aanwezig was op 2 minuten afstand van het San Antonio Missions National Historical Park, een van de bezienswaardigheden in de stad, welke we ook al op de planning hadden staan. Het leek mij daarom een goed plan om in de ochtend van ons bezoek aan het San Antonio Missions National Historical Park stevig te gaan ontbijten bij de vestiging van Golden Corral in de buurt van het park.

Golden Corral is een familiestijl-restaurantketen welke zowel ontbijt, lunch als diner in een groot onbeperkt buffetvorm serveren. Elk restaurant heeft een grill met tal van warme en koude gerechten, eigen bakkerijproducten en desserts. Het eerste restaurant werd, onder de naam Golden Corral Family Steak House, op 3 januari 1973 geopend in Fayetteville, North Carolina door James Maynard en William F. Carl. Op dit moment zijn er zo’n 500 vestigingen van het restaurant in Amerika te vinden en zijn er meer dan 9.000 werknemers in dienst bij het bedrijf. De totale omzet van het bedrijf bedraagt zo’n $ 1.758 miljoen per jaar. De restaurants staan bekend om het feit dat zij de voedselbereiding uitvoeren in het volledige zicht van de klanten om op die manier de versheid en kwaliteit van de producten te benadrukken. Er wordt geen alcohol geschonken in de restaurants van Golden Corral en bovendien sluiten zij ook allemaal nooit later dan 22:30 uur.





Vanuit het Hyatt Regency San Antonio Riverwalk, waarin we verbleven, was het een klein kwartiertje rijden naar Golden Corral. Toen we op de parkeerplaats van het restaurant aankwamen zag ik dat het er nog ontzettend rustig was. Er stonden slechts een paar auto’s en ik verwachtte op dat moment dan ook niet dat we lang in een rij zouden moeten staan, zoals dat wel in Orlando het geval was. We liepen de zaak binnen en het bleek inderdaad heel erg rustig te zijn. Er stond zelfs niemand aan de kassa om ons welkom te heten en daarom liepen we dan ook maar naar een van de vele booths die vrij waren. Op een gegeven moment kwam er een serveerster aan onze tafel staan en vroeg naar onze bon, toen ik aangaf dat er niemand bij de kassa stond haalde zij de manager van de locatie erbij welke vervolgens met mij meeliep naar de kassa. De manager had al gezien dat ik een aantal foto’s van het restaurant en buffet aan het maken was en vroeg aan mij waarom ik dat deed.

Ik vertelde hem van mijn blog en gaf mijn kaartje waarop de website staat vermeldt. Tevens gaf ik hem een kortingsbon welke ik in mijn mail ontvangen had, vanwege het feit dat ik lid geworden was van de Club van Golden Corral. Deze bon gaf recht op één gratis buffet en daar wilde ik graag gebruik van maken. Het duurde wel even voordat mijn coupon werd geaccepteerd, de kassière welke erbij was gehaald, had moeite met de juiste codes te vinden maar uiteindelijk lukte het haar toch om alles voor elkaar te krijgen. Omdat ik dus maar voor één buffet hoefde te betalen en daarnaast nog een thee en koffie bestelde hoefde ik slechts $ 14,69 af te rekenen en voor dat bedrag zouden we onbeperkt kunnen gaan eten. Ik verbaasde me over deze zeer lage prijs, maar was er meer dan tevreden over. Ik had al rond gelopen in het restaurant en wist wat er allemaal te kiezen was, om voor dat alles samen een bedrag van nog geen $ 15,00 te betalen was natuurlijk een geweldige deal.




Ik liep terug naar onze tafel en nam direct 2 schone borden mee. Het was namelijk de bedoeling dat je met deze borden het buffet langsliep en voor jezelf alle gerechten naar eigen wens te kiezen. Je mocht onbeperkt nieuwe schone borden pakken, dus je kon echt zoveel eten als je wilde. Ik liep nogmaals het buffet langs en zag allerlei stukken vlees, groentes, salades, aardappelproducten, visproducten, pannenkoeken, omeletten, Mexicaanse gerechten, taarten, andere zoetigheden en ijs. Het was eigenlijk teveel om op te noemen en ik vroeg me echt af hoe dat het restaurant zich met zoveel verschillende producten tegen zo’n lage prijs draaiende wist te houden. Het was bovendien dus ook nog eens heel erg rustig in het restaurant, waardoor lang niet alles wat er gemaakt was opgegeten zou gaan worden en waarschijnlijk dus op een gegeven moment, later op de dag, weg zou moeten worden gegooid.

Ik vond het vrij lastig om een keuze te maken, maar uiteindelijk lukte het me toch wel om mijn bord mooi vol te maken. Ik koos voor de hash browns, roerei, mac ’n cheese, bratworst en een biscuit, een lekker gezond en verantwoord begin van de dag dus. Aan de overkant van de tafel werd er wel wat gezonder gedaan, daar stond namelijk een schaaltje met fruit (sinaasappel en perzik), maar ook een bord met een pannenkoek en roerei klaar om leeggegeten te worden. De combinatie van de door mij gekozen gerechten was erg lekker, vooral de bratworst en de macaroni met kaas vond ik heerlijk. We aten alles lekker op en op het moment dat ik mijn bord leeg had zat mijn maag eigenlijk al behoorlijk vol. Omdat het echter een onbeperkt buffet was en we toch al voor alles hadden betaald kwam de Hollander in mij naar boven en besloot om nog een keer te lopen. Tijdens deze 2e ronde liep ik langs de gefrituurde gerechten en schepte mijn nieuwe bord nog eens goed vol.




Mijn bord was bedenkt met garnalen, mosselen, pepertjes, kip en vis welke allemaal met een paneerlaagje bedekt waren en gefrituurd. Ook had ik nog een stuk meat loaf en mac ’n cheese opgeschept. Zoveel zou ik tijdens een normaal ontbijt nooit hebben gegeten, maar ik had zin om het er eens goed van te nemen. Alle gerechten, behalve de gefrituurde vis, vond ik lekker smaken. Het 2e bord at ik dan ook weer bijna helemaal leeg. De 2e ronde aan de overkant van de tafel was een stuk kariger, er was gekozen voor een kaneelbroodje met daarbij een extra schaaltje sinaasappel en mais. Nadat we alles zo goed als op hadden keken we elkaar even aan en we kwamen al snel tot de conclusie dat we eigenlijk ook nog wel iets van het zoete buffet wilden gaan proberen. Mijn maag zat inmiddels al meer dan vol, maar toch vond ik alle taartjes en cakejes er zo lekker uitzien, dat ik ze niet kon laten staan.

Ik liep langs het zoete buffet en koos voor een chocolade-cupcake met een toef vanille-glazuur en een stuk chocolade-brownie. Eigenlijk wilde ik nog veel meer op mijn bord scheppen, maar ik wist dat het dan niet op zou komen en dat vond ik zonde. We deelden de beide zoetigheden samen met elkaar en genoten van de chocolade. Nadat we het bord voor de laatste keer leeg hadden zat mijn maag zo vol dat ik de eerst komende uren echt niks meer hoefde te eten. We liepen (of nou ja ik waggelde meer) het restaurant uit en gingen vervolgens op weg naar het San Antonio Missions National Historical Park. Ik vond het eten bij Golden Corral meer dan de moeite waard, ik heb nog nooit uit zoveel gerechten kunnen kiezen voor zo’n lage prijs. Ik vond vrijwel alles lekker smaken, alleen werd ik door het onbeperkte aanbod wel een beetje gulzig. Voor een volgende reis naar Amerika ga ik zeker weten wel weer op zoek naar een Golden Corral in de buurt.