Pagina's

vrijdag 10 augustus 2018

Themepark attractie: Legoland California - Carlsbad, Californië

Themepark attractie: Legoland California
Adres: 1 Legoland Dr, Carlsbad, CA 92008, Verenigde Staten


Enige tijd geleden ben ik naar San Diego in Californië op vakantie geweest, ik bezocht daar alle toeristische trekpleisters van de stad, waaronder SeaWorld San Diego en de San Diego Zoo. Tevens heb ik op een dag Legoland California in het nabij gelegen Carlsbad bezocht. Ik schreef al eerder over het Legoland Water Park en het Sealife Aquarium in het Legoland California Resort, maar vandaag laat ik aan jullie de foto’s zien welke ik op die dag in het hoofdpark van het resort heb gemaakt. Legoland California is een leuk park voor kinderen. Zelf was ik vooral onder de indruk van Miniland USA, waar veel bekende Amerikaanse gebouwen en gebieden met Lego-steentjes waren nagebouwd en de Pharaoh’s Revenge darkride. Legoland California is, ondanks de 3 (familie)achtbanen welke in het pretpark staan, geen park voor durfals en thrillseekers. Het park richt zich dan ook voornamelijk op jonge gezinnen.

Legoland California werd op 20 maart 1999 geopend als het derde Legoland-park ter wereld en was destijds de eerste buiten Europa. Het park is momenteel in eigendom van Merlin Entertainments, dat in 2005, dus 6 jaar na opening, een meerderheidsbelang in het park verkreeg. Het park Legoland California is onderverdeeld in een tiental gebieden met elk hun eigen naam, attracties en winkels welke gebaseerd zijn op het thema van dat gebied. Pirate Shores is een gedeelte van het park met een piratenthema, de attracties in dit gebied zijn allemaal georiënteerd op water. Fun Town is een speelterrein met allerlei attracties gericht op kleine kinderen, waar verschillende vaardigheden gesimuleerd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld het besturen van auto’s en bootjes. De Heartlake City-sectie is gebaseerd op het LEGO Friends-merk dat op de markt wordt gebracht voor meisjes.




Explorer Island daarentegen is een gebied met dinosaurussen en verkenning als thema en richt zich meer op jongens. De mini-stalen achtbaan Coastersaurus staat in deze sectie, het is een van de heftigste attracties van het park. Over Miniland USA heb ik het al eerder gehad, een leuk extra onderdeel van dit gebied vond ik de Lego Star Wars Area, waar allerlei figuren van de gelijknamige film nagemaakt waren. In Lego Ninjago World kan er getraind worden om ninja te worden en The Beginning is het begingedeelte van het park, zonder daadwerkelijke attracties. Er staan wel attracties in Castle Hill, waaronder een minigolfbaan en een stalen familie-achtbaan (The Dragon) met een middeleeuws thema. Het gebied met de naam Land of Adventure richt zich op het oude Egypte en in de Imagination Zone kunnen er verschillende 4-D films worden bekeken en gereden worden in de Technic Coaster-Test Track Wild-Mouse-achtbaan.

Tickets voor het bezoeken van Legoland California kocht ik via Viator, bij deze tickets was het transport vanuit mijn hotel in San Diego (Holiday Inn San Diego on the Bay) naar Carlsbad inbegrepen. Ik had helaas geen beschikking over een huurauto, dus was het inbegrepen transport naar het resort noodzakelijk. Het duurde ongeveer 40 minuten om bij Legoland California terecht te komen, dat viel dus wel mee. Ik maakte gebruik van parkhopper-tickets, waardoor ik dus ook toegang had tot het Legoland Water Park en het Sea Life Aquarium. Voor 2 van deze tickets, inclusief transport betaalde ik € 154,88, dat vond ik een vrij redelijk bedrag voor wat ik er voor terug heb gekregen. Ik heb een hele fijne dag gehad in Legoland California. Zelf zou ik er nu niet nog een keer meer naartoe gaan, omdat ik het na 1 dag wel heb gezien, maar toch kan ik het gezinnen met jonge kinderen zeker wel aanraden om Legoland California te bezoeken.

Zie hieronder de foto’s welke ik tijdens mijn bezoek aan Legoland California heb gemaakt: