Pagina's

zaterdag 14 mei 2022

Activiteit: Queens' Marketplace & Kings' Shops - Waikoloa Village, Hawaii

Activiteit: Queens' Marketplace & Kings' Shops
Adres: 69-201 Waikōloa Beach Dr, Waikoloa Village, HI 96738, Verenigde Staten

 

De verste reis die ik gemaakt heb was mijn vakantie op de eilanden van Hawaii. Destijds bezocht ik Oahu, Maui en The Big Island. Op de laatstgenoemde bestemming verbleef ik in het Waikoloa Beach Marriott Resort & Spa, in het plaatsje Waikoloa, aan de noordwestelijke zijde van het eiland. Ik ben destijds best lang bezig geweest met het zoeken naar een geschikte verblijfsplaats. Uiteindelijk sloten de verschillende resorts die gelegen waren in en nabij het Waikoloa Village het meest bij mijn wensen aan, en heb ik de keuze gemaakt door te kijken naar de beste prijs-kwaliteitsverhouding van de hotels in die desbetreffende omgeving. Ik vond het zelf een groot voordeel dat op loopafstand van het resort een tweetal kleine winkelcentra, met elk hun eigen winkels en restaurants, waren te vinden. Dit waren de Queens' Marketplace & Kings' Shops, vernoemd naar de koninginnen en koningen van Hawaii. Voorafgaande aan de reis had ik al verschillende restaurants gezien waar we konden gaan lunchen en dineren. Daar zaten zelfs wat ketens bij waar ik tot dan toe nog nooit eerder naartoe was geweest, maar wel op mijn verlanglijstje had staan. Ik vind het altijd leuk om nieuwe restaurantketens te ontdekken in Amerika. Ik keek daarom dan ook extra uit om naar The Big Island toe te gaan, ook al zou dit het laatste eiland in Hawaii gaan zijn die we tijdens de vakantie gingen bezoeken. 

Queens' Marketplace is een winkelcentrum dat zich richt op de gasten, families en gezinnen die verblijven in de resorts van Waikoloa Village. Het shoppingcenter is dagelijks geopend en het beschikt in totaal over meer dan 35 charmante winkels, boetieks en restaurants. Tevens is er het grootste food court aan de kust van Kohala te vinden. De winkels verkopen veelal lokale spullen en hebben namen als Hawaii Fluid Art, Hawaiian Quilt Collection, Kona Surf N’ Sandals en Lava Light Galleries. Toch zijn er ook wat grotere ketens te vinden, zoals Lids (waar ik mijn petjes altijd koop), Claire's en Sunglass Hut. De restaurants lopen uiteen van Mauna Kea Tropical Treats en Waikoloa Shrimp Co. tot aan Romano’s Macaroni Grill en Dairy Queen/Orange Julius. Op een groot aantal dagen van de week wordt er gratis entertainment aangeboden.Vanuit het Kona International Airport duurt het ongeveer 20 minuten, met de auto, om bij het Queens' Marketplace te arriveren. Bovendien is het parkeren bij het winkelcentrum ook gratis. Daarnaast kan er voor gekozen worden om de Waikoloa Shopping Trolley te nemen, deze pendelbus rijdt elke dag van 12:00 uur tot 20:00 uur en pendelt op en neer tussen Queens' Marketplace, de Kings' Shops, het Hilton Waikoloa Village en het Waikoloa Beach Marriott Resort & Spa. Voor een paar Dollar per persoon kun je met de shuttle mee, maar wanneer je goed te been bent kan ik het aanraden om de korte wandeling te maken. 




Op een kleine 3 minuten lopen vanaf het Queens' Marketplace liggen de Kings' Shops. Dit naastgelegen winkelcentrum is het wat exclusievere broertje van Queens' en richt zich meer op het luxere segment aan winkels. Enkele bekende namen die er zijn te vinden zijn Michael Kors, Tiffany & Co. en Tori Richard. Tevens is er een vestiging van Na Hoku, de Hawaiiaanse juwelier, gesitueerd binnen de Kings' Shops. Daarnaast zijn er een aantal verschillende kunstgalerijen aanwezig en focussen een paar van de restaurants zich meer op het weelderige element van fine dining, zoals bijvoorbeeld Roy's Waikoloa Bar & Grill en Foster's Kitchen. Net als het Queens' Marketplace zijn de Kings' Shops elke dag geopend, veelal van 10:00 uur tot 20:00 uur, al kunnen de tijden per winkel of restaurant nog wel verschillen. Er is dus ook een halte van de Waikoloa Shopping Trolley aanwezig, maar zoals ik al zei is het vanuit het Waikoloa Beach Marriott Resort & Spa niet de moeite om er geld voor te betalen en kun je er net zo goed naartoe lopen. Binnen het gehele winkelcentrum is er gratis wifi aanwezig, dus dat is altijd wel handig, vooral indien je partner aan het winkelen is en jijzelf "even" moet wachten. Naast de winkels en restaurants is er ook het Kings’ Shops Putting Course te vinden, dit is een mini-golfbaan bestaande uit 9 holes van (kunst)gras waarbij het de bedoeling is om de ballen te putten.

Tijdens ons verblijf van 5 dagen in Waikoloa zijn we vrijwel elke dag naar het Queens' Marketplace en/of de Kings' Shops geweest. Voornamelijk om er te eten, maar we hebben er ook gewinkeld. Ik heb bij Lids bijvoorbeeld een mooie pet gekocht van de New York Yankees, dat is tot op de dag van vandaag nog steeds een van mijn favoriete petten. Ook hebben we bij Michael Kors een tas gekocht (niet voor mezelf hoor) en hebben we gegeten bij onder andere Romano's Macaroni Grill (dit was bijvoorbeeld een van de ketens die ik graag eens wilde bezoeken), Dairy Queen (een van mijn favorieten betreffende heerlijke ijsjes), Marble Slab Creamery (ook van mijn wensenlijstje af kunnen strepen) en Ippys Hawaiian BBQ. Ik vond het heerlijk om vanuit het resort te wandelen naar de beide winkelcentra, ze waren allebei heel erg netjes en schoon. De omliggende natuur was prachtig en er was veel aan gedaan om het voor de toeristen zo prettig mogelijk te maken. Natuurlijk was het allemaal modern en niet authentiek Hawaiiaans, maar daar is op de rest van het eiland genoeg van te vinden. Ondanks dat feit zorgen de winkels met de Hawaiiaanse spullen en lekkernijen er wel echt voor dat je niet vergeet dat je in Hawaii bent. Er is een mooie en fijne combinatie van modern en Hawaiiaans gemaakt en dat kon ik erg waarderen. Ik vond het Queens' Marketplace en de Kings' Shops een erg goede aanvulling van Waikoloa Village en het heeft mijn verblijf in het Waikoloa Beach Marriott Resort & Spa extra prettig gemaakt.