Pagina's

zondag 22 mei 2022

Restaurant: Buffalo Wild Wings - Honolulu, Hawaii

Restaurant: Buffalo Wild Wings
Adres: 1450 Ala Moana Blvd, Honolulu, HI 96814, Verenigde Staten

Mijn verblijf op Oahu in Hawaii was ontzettend leuk. Voor het grootste gedeelte van de tijd waren we in Honolulu en Waikiki aanwezig en daar hebben we veel gezien en gedaan, maar daarbij ook het nodige gegeten en gedronken. Veel Amerikaanse restaurantketens zijn aanwezig in de hoofdstad van Oahu en daar hebben we gretig gebruik van gemaakt. Ik vind het leuk om bij lokale restaurants te eten, maar heb zo ook zeker mijn voorkeur voor de echte bekende Amerikaanse ketens. Het bezoeken van deze restaurants is voor mij een belangrijke reden om de vlucht over de Atlantische oceaan te maken. Bovendien vlogen we ook nog over de Stille Oceaan om in Hawaii terecht te komen. Op een van de avonden van ons bezoek aan Oahu hebben we heerlijk gegeten bij Red Lobster, dit visrestaurant doet het bij mij altijd erg goed en tot op heden ben ik er nog niet door teleurgesteld. Na het diner bij Red Lobster hadden we nog geen zin om terug naar het hotel te gaan, waarin we destijds verbleven, het Coconut Waikiki Hotel, en besloten om in de buurt van het restaurant nog iets te gaan drinken. Aan de overkant van de straat waarin Red Lobster zich bevond was een vestiging van de keten Buffalo Wild Wings gelegen. In het verleden waren we al eens naar andere zaken van dat restaurant geweest en we gingen er van uit dat het een leuke sportsbar zou zijn, waar we iets lekkers konden gaan drinken.

Buffalo Wild Wings is een Amerikaanse restaurant- en sportbar-franchise dat vooral bekend staat om zijn kippenvleugels. Deze kippenvleugels worden Buffalo wings genoemd en zijn kleine gefrituurde stukken kip, waarbij een aantal verschillende sausjes kunnen worden gekozen. Het eerste restaurant werd geopend in 1982 door James Disbrow toen hij vanuit Buffalo, New York op bezoek was in Kent, Ohio en hij daar zocht naar de authentieke Buffalo wings. Toen bleek dat geen enkel restaurant deze producten verkocht, en hij het dus nergens kon krijgen, besloot hij om samen met zijn vriend, Scott Lowery, een eigen restaurant te openen. Het eerste restaurant was gevestigd in Columbus, Ohio en een jaar later kwam er nog een vestiging bij in Westerville, Ohio. In 2009 is het restaurant een franchise-concept geworden en is toen erg gegroeid. Op dit moment liggen er honderden vestigingen van het restaurant verspreidt over Noord-Amerika, India, Mexico, Oman, Panama, Filipijnen, Saoedi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten en Vietnam. Er zijn een kleine 1.250 restaurants van de keten in de wereld te vinden, waarvan iets minder dan de helft franchiselocaties zijn. Het bedrijf wordt geëxploiteerd vanuit Sandy Springs in Georgia. Naast de Buffalo wings en het grote aantal verschillende sauzen staan de restaurants van de keten ook bekend om zijn interactieve sportquizen en pokertoernooien.

Reizen Amerika




We staken de straat over en liepen naar de entree van Buffalo Wild Wings, na eerst een trapje op te zijn gegaan arriveerden we bij de ingang. Vanaf de buitenkant kon ik niet goed zien of dat het er druk was, maar eenmaal binnen bleek dat er een gezellige bedrijvigheid aanwezig was. We besloten om langs alle tafels en richting de bar te lopen, waar we ook aan plaatsnamen. We werden welkom geheten door de barman en kregen een geel boekwerk uitgereikt waarin het bar-menu stond beschreven. Voor ons zag ik een redelijk grote tap-wand, met zo'n 20 taps en ik ging op zoek naar een biertje die ik nog niet kende en die ik goed bij de locatie vond passen. Ik bladerde door het boekwerk en bleef natuurlijk hangen bij de pagina's waarin de bieren beschreven stonden. Om ons heen zaten behoorlijk wat andere mensen, het viel me dat het ook allemaal toeristen waren. Ik heb vrijwel geen locals gezien als gast op de locatie. Verschillende sportwedstrijden werden getoond op de televisieschermen, maar niemand was er echt naar aan het kijken. Het baseball kan mij ook niet echt boeien en vanwege het tijdverschil van 12 uur waren er ook geen voetbalwedstrijden op tv. Stiekem keek ik ook nog even in het menu naar de verschillende  Buffalo wings, het zag er namelijk allemaal erg lekker uit en het rook ook heerlijk in het restaurant. Mijn maag zat echter toch echt te vol van Red Lobster, waardoor we het alleen bij een drankje hielden.

Het biertje dat ik uiteindelijk koos was de Game Changer van Redhook Brewery uit Seattle. Deze American Pale Ale met een lichte karamelsmaak was speciaal voor Buffalo Wild Wings gebrouwen om de smaak van de pittige kippenvleugels mee te compenseren. Bovendien vond ik de tapkraan er ook heel leuk uitzien, het had de vorm van een uitgeklapte mobiele telefoon, waarop een spelletje werd gespeeld. Naast mijn biertje werd er ook nog een Sprite besteld, omdat iemand natuurlijk terug naar het hotel moest rijden en diegene was ik die avond gelukkig niet. Mijn biertje werd in een groot halve literglas getapt en zag er koperkleurig uit. Helaas stond er geen logo van Buffalo Wild Wings op het bierglas, de buffel met vleugels stond wel op het glas met frisdrank en dat vond ik erg leuk om te zien. De Sprite kwam inclusief gratis refill, echter was het glas al zo groot dat je na één drankje er al vol van zat. Mijn halve liter bier daarentegen dronk ik toch wat makkelijker weg. Helaas kreeg ik daar geen gratis refill bij. In het verleden heb ik wel eens Happy Hour meegemaakt bij een andere vestiging van Buffalo Wild Wings (in Orlando) en destijds kreeg ik wel 2 bieren voor de prijs van 1. Dat was nu dus niet het geval, maar gelukkig was de smaak van de Game Changer goed en ook lekker dorstlessend. Toen we de drankjes op hadden besloten we om de rekening te vragen en nadat we deze betaald hadden gingen we weer op weg terug naar het hotel. Het drankje bij Buffalo Wild Wings was een leuke afsluiter van de dag geweest. Er hing een gezellige sfeer in de zaak en het biertje was lekker. Ik kom graag bij deze keten, zelfs al is het alleen maar om even één drankje te drinken.