zondag 1 juli 2018

Amerikaanse ketenhotels buiten Amerika: Disney's Hollywood Hotel - Lantau Island, Hongkong

Amerikaanse ketenhotels buiten Amerika: Disney's Hollywood Hotel
Adres: Hong Kong Disneyland Resort, Magic Rd, Lantau Island, Hongkong

Een van de categorieën welke ik al lang niet meer heb gebruikt is de Amerikaanse ketenhotels buiten Amerika, daar gaat vandaag verandering in komen want ik heb een foto- en videoverslag voor jullie gemaakt betreffende het Disney’s Hollywood Hotel in het Hong Kong Disneyland Resort. Ik verbleef een aantal maanden geleden 4 nachten in dat hotel en heb er een geweldige tijd gehad. Het was eigenlijk de bedoeling dat we maar 2 nachten in dat hotel zouden verblijven, maar vanwege onvoorziene omstandigheden werden het er 4. In de dagen voor ons bezoek aan Hong Kong was het eigenlijk de bedoeling om 2 nachten in Shanghai te verblijven, maar omdat we wegens onbekende problemen China niet in mochten werden we vanuit Shanghai op het vliegtuig naar Hong Kong gezet. We besloten toen om maar direct 2 nachten in het Disney’s Hollywood Hotel bij te boeken en gelukkig was dat geen  probleem.

De eerste boeking van 2 nachten, inclusief een tweetal 2-dagen Hong Kong Disneyland tickets, welke ik maakte via de officiële website van Hong Kong Disneyland  kostte ons 5.614 Hong Kong Dollar. Dat bedrag  was omgerekend zo’n € 580 Euro, eerlijk gezegd vond ik dat erg meevallen. De 2e boeking reserveerde ik op het moment dat we in Shanghai op het vliegveld aan het wachten waren op onze “uitzettingsvlucht” naar Hong Kong. Via Booking.com betaalde ik toen 3.135 Hong Kong Dollar inclusief servicekosten, dit was omgerekend zo’n € 325 Euro. In het totaal waren we voor 4 nachten inclusief pretparkkaarten dus iets meer dan € 900 kwijt. Er zat geen eten bij inbegrepen, maar dat was voor ons geen probleem, er waren immers genoeg restaurants op het Hong Kong Disneyland Resort en in het hotel zelf te vinden.

Vanuit de Internationale luchthaven van Hong Kong was het vrij eenvoudig om bij het Hong Kong Disneyland Resort terecht te komen. Een metrorit, waarbij we éénmaal moesten overstappen, zorgde ervoor dat we recht voor de deur van het resort uit konden stappen. De metro vanaf het Sunny Bay Station was een volledig naar Disney gethematiseerde metro, welke elke dag alleen maar tussen het Hong Kong Disneyland Resort en het Sunny Bay Station op en neer aan het pendelen was. Eenmaal aangekomen op het resort  was het een klein stukje lopen naar de verschillende Disneybussen welke ons gratis naar het hotel brachten. Toen we het hotel eenmaal hadden bereikt duurde het nog wel even voordat mijn beide boekingen aan elkaar waren gekoppeld, maar gelukkig was alles toch nog goed gekomen. We kregen kamer 5712 toegewezen en nadat alles was geregeld was ik blij dat we op de hotelkamer aan waren gekomen.

Ik had gevraagd om een kamer met 2 queensize-bedden en gelukkig hadden we die ook gekregen. Tussen de bedden in hing een leuk rond bord met Mickey Mouse en Minnie Mouse voor het Chinese Theatre in Hollywood en dat zorgde gelijk voor een hele leuke thematisering van de kamer. De kleurstelling die in de kamer was gebruikt kwam overeen met de rest van het hotel, veel blauw, groen en wit. Voor de bedden stond een grote eiken kast met daarin de televisie, er was een zit-hoekje met een tafel en een tweetal stoelen opgesteld en in de hoek van de kamer was een koffiecorner ingericht, waarbij de zakjes koffie- en thee en de flesjes water elke dag werden aangevuld. Ik vond de kamer vrij strak en comfortabel ingericht, precies zoals ik eigenlijk gewend was van alle andere Disneykamers waar ik tot dan toe was geweest, en daar was ik erg blij mee.

De badkamer zag er ook zeer netjes uit, een marmeren enkele wastafel met een ovalen spiegel daarboven stond opgesteld aan de lange zijde van de ruimte. Het toilet was netjes en het douchegordijn was schoon. De douchekop hing boven het bad, helaas was er dus geen aparte douchecabine en bad en ook geen apart toilet, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuke bekers en flesjes shampoo en zeep met Mickey Mouse-oren stonden op de plankjes en het bad opgesteld en toen ik dat zag was ik mijn slechte gevoel over Shanghai alweer voor een groot gedeelte kwijt. Ik maakte een aantal filmpjes van de kamer en badkamer voor mijn YouTube-kanaal en blog en nadat ik klaar was besloten we om de kamer te verlaten en de rest van het hotel en het Hong Kong Disneyland resort te gaan bekijken.

Het hele hotel ademde Disney, maar dan in de sfeer van Hollywood in de jaren ‘30 van de vorige eeuw. Ik maakte wat foto’s van de verschillende restaurants en vervolgens liepen we naar buiten om het zwembad en uitzicht over Discovery Bay te gaan bekijken. Het zwembad had de vorm van een grote piano, een aantal mensen waren aan het zwemmen en ik vond het heerlijk om buiten in de warme lucht rond te lopen. Het uitzicht welke over Discovery Bay werd geboden was prachtig en ik vond het vreemd om daadwerkelijk in Hong Kong te zijn. Grote witte letters stonden in het gras, samen maakten ze de tekst Hollywood Hotel en ik vond het schitterend. Wat ik ook prachtig vond om te zien waren de klassieke auto’s die in de tuin van het hotel stonden opgesteld, vooral de glimmende rode kever, met daarbij de bankjes met Mickey Mouse oren waarop je heerlijk kon zitten, was schitterend.

De dagen die volgden waren heerlijk. We zijn 2 dagen naar Hong Kong Disneyland geweest en de andere 2 dagen zijn we Hong Kong zelf ingegaan. Het was elke dag heerlijk om in de avond weer in het Disney's Hollywood Hotel terug te keren. We hebben er ontbeten in het Hollywood & Dine restaurant en een aantal avonden zaten en aten we in de Studio Lounge. De dagen vlogen voorbij en ik heb er een geweldige tijd gehad. Het niet naar Shanghai kunnen gaan heeft ook zijn voordelen gehad, ik heb nu langer kunnen genieten van Hong Kong en het Disney's Hollywood Hotel en ik kijk met een zeer goed gevoel terug op het hotel. In de komende periode zal ik ook een keer een fotoverslag van het Hong Kong Disneyland themepark plaatsen, maar voor nu wil ik jullie hieronder alle foto’s laten zien welke ik van het Disney's Hollywood Hotel in Hong Kong heb gemaakt.