Pagina's

donderdag 25 oktober 2018

Restaurant: Tavern On the Bay at Harrison's Landing - Corpus Christi, Texas

Restaurant: Tavern On the Bay at Harrison's Landing
Adres: 108 Peoples St, Corpus Christi, TX 78401, Verenigde Staten


Op de dag dat we naar Corpus Christi gingen besloten we in de middag om daar een nachtje te gaan blijven. Deze spontane actie zorgde ervoor dat we een ander restaurant voor het diner moesten gaan kiezen als welke ik op het programma had staan. Het leek ons leuk om naar een restaurant te gaan met uitzicht over zee of op de haven van Corpus Christi en dus ging ik daar naar op zoek. Waar zouden we tegenwoordig nog zijn zonder internet, de bron van zoveel informatie. Het is lastig voor te stellen dat mensen in het verleden slechts gebruik maakten van mappen en gidsen om ideeën op te kunnen doen over activiteiten en restaurants in de omgeving van waar zij op vakantie waren. Na enige tijd op het internet rondgekeken te hebben was mijn keuze gemaakt. Het restaurant Harrison's Landing, Tavern on the Bay kwam overal positief naar voren en ik stelde voor om daar naartoe te gaan. Met dit voorstel werd ingestemd en dus reden we vanuit de Comfort Suites Near Texas A&M, waar we die nacht zouden gaan verblijven, naar het restaurant.

Tavern on the Bay is een onderdeel van Harrison's Landing, een door familie gerund en geëxploiteerd bedrijf. Het restaurant werd in 2010 geopend, in eerste instantie werden er alleen hamburgers, hotdogs, broodjes pulled pork en gefrituurde garnalen  geserveerd, maar het werd later uitgebreid tot een full-service indoor / outdoor restaurant met tevens een privé-feestzaal voor evenementen. Er wordt seizoensgebonden live-entertainment met zang en dans aangeboden, meestal van woensdag tot en met zondag. In het jaar 2012 werden er een "Back Dock Tiki Bar" en twee andere op water zwevende decks aan het restaurant toegevoegd, zodat mensen ook buiten op het water, op het terras konden gaan dineren. Het restaurant staat bekend om haar prachtige uitzicht op de baai en skyline van Corpus Christi. Tavern on the Bay wordt gezien als een juweeltje in Corpus Christi welke een unieke culinaire ervaring biedt aan zowel de lokale bevolking als de toeristen welke de stad bezoeken.

Ontdek Amerika per camper, nog nooit zo voordelig!



Vanuit het hotel was het een rit van ongeveer 20 minuten om bij het restaurant terecht te komen. Gelukkig lukte het ons om de zaak in één keer te bereiken en reden we niet verkeerd. De auto konden we gratis parkeren en ik genoot van de omgeving. Er hing een hele relaxte sfeer in de haven van Corpus Christi en ik kreeg het echte vakantiegevoel. We liepen naar het restaurant en er werd gevraagd of dat we binnen of buiten wilden gaan zitten. We hadden het idee dat het misschien wel eens zou kunnen gaan regenen en dus wilden we liever binnen zitten, maar dan wel graag op een plek waarbij we een goed uitzicht op het drijvende terras en het water zouden gaan krijgen. Dit was gelukkig geen probleem en we werden naar een van de vrije tafels met een mooi uitzicht begeleidt.  Het restaurant zag er heel leuk en rustgevend uit, de houten stoelen, tafels en bar creëerden een hele ongedwongen atmosfeer en ik voelde me er direct op m’n gemak.

We namen plaats en kregen de menukaarten uitgereikt, we hadden zin om een langere tijd in het restaurant te blijven zitten en daarom besloten we dan ook om eerst een voorgerecht te gaan kiezen. Er stonden veel vis- schaal- en schelpdiergerechten op het menu van het restaurant, zoals tonijn, calamari, krabkoekjes en oesters, maar er kon ook gekozen worden voor nachos, gefrituurde kip en uienringen.  Na even met elkaar overleg te hebben gevoerd kozen we samen voor de Firecracker Shrimp, dit gerecht bestond uit 5 gepaneerde en gefrituurde garnalen bedekt met een zoetzure en pittige Thaise chilisaus. Het voorgerecht zou geserveerd gaan worden met witte rijst en Aziatische groenten. We bestelden er ook meteen wat te drinken bij en kozen voor een citroenlimonade en zelf ging ik voor de Shiner Wicked Ram IPA, een lokaal gebrouwen IPA van de Spoetzl Brewery uit Shiner. Dit biertje kende ik nog niet en was erg benieuwd naar hoe het zou gaan smaken.




De drankjes werden al snel geserveerd en enige tijd later stond ook het voorgerecht op tafel. De lekkere krokant gebakken garnalen lagen aan de zijkanten van het bord en daartussenin was de rijst met groenten gelegd. Een flinke hoeveelheid saus was over het gerecht heen gedaan en daar hou ikzelf altijd wel van. De combinatie van de smaak van rijst, de garnalen en de saus was heerlijk, we deelden het gerecht en ik baalde ervan toen het hele bord leeg was. Ik had nog wel wat meer garnalen gelust en daarom besloot ik om ook een hoofdgerecht met garnalen te gaan bestellen, want ze waren heel erg lekker. De menukaarten werden nogmaals op tafel gelegd en we konden gaan kijken welke hoofdgerechten we zouden gaan bestellen. In de tussentijd had ik mijn lekkere biertje al helemaal opgedronken en omdat de IPA me goed in de smaak viel en ik er nog wel wat van lustte bestelde ik er nog een blikje Dadgum IPA bij. Dit was een biertje van een brouwerij uit Fort Worth, Texas.

We hadden inmiddels ook al een keuze voor onze hoofdgerechten gemaakt en bestelden een Caribbean Salad met kip, dit was een salade met aardbeien, mandarijn, sinaasappel, mango, ananas, rozijnen, rode uien, fetakaas, pecannoten en blauwe bessen met daaroverheen een in reepjes gesneden kipfilet. Jullie begrijpen wel dat dit niet het gerecht was wat ikzelf had besteld, want zelf bestelde ik de Shrimp Diablos. Het hoofdgerecht waar ik voor koos bestond uit met bacon omwikkelde gebakken garnalen gevuld met jalapenopepers, geserveerd met remoulade, gemengde gegrilde groenten en in plaats van de knoflook aardappelpuree koos ik voor zoete aardappelfrietjes. Ik was erg benieuwd naar de combinatie en hoopte maar dat het gerecht snel op tafel zou gaan staan, want had trek en zin om van het lekkere eten te gaan genieten. In de tussentijd dat we op onze hoofdgerechten aan het wachten waren begon er een zanger te zingen en gitaar te spelen.




Na een klein kwartiertje gewacht te hebben stond het door ons bestelde diner op tafel. De salade zag er lekker uit, maar ik wilde het voor geen goud ruilen met mijn Shrimp Diablos. Het bord was mooi opgemaakt en het gerecht zag er heel uitnodigend uit om opgegeten te gaan worden. Ik nam de eerste hap van een met bacon omwikkelde gevulde garnaal en ik werd direct heel erg vrolijk, wat een heerlijke smaak was dat zeg! De combinatie met de groenten en de zoete aardappelfrietjes maakte het gerecht helemaal compleet. Het was direct een van de lekkerste maaltijden welke ik tijdens die reis in Texas heb gehad. Ik genoot van het eten, maar ook van de omgeving en alles om me heen. Ik voelde echt dat ik op vakantie was en dat was fijn. Ik at het bord helemaal leeg, elke hap die ik nam was weer smullen geblazen. De Caribische salade viel ook goed in de smaak, het was lekker fris en de combinatie met de gebakken kipfilet was goed.

Op een gegeven moment hadden we allebei onze borden leeggegeten, maar we hadden nog geen zin om van het restaurant weg te gaan. Trek in een dessert hadden we niet, maar we wilden nog wel wat drinken, ook al lag de bon al op tafel. Ik gaf aan onze serveerder aan dat we nog wat te drinken wilden bestellen. Het glas met de citroenlimonade werd bijgevuld en zelf koos ik voor een Love Street van een brouwerij uit Houston. De naam van dat biertje was toepasselijk voor de avond. Vervolgens dronken we onze laatste drankjes op en genoten nog even na van alles om ons heen. Uiteindelijk was het toch tijd om te vertrekken en terug te gaan naar ons hotel in Corpus Christi. In het totaal moesten we een bedrag van $ 63,23 betalen. Dit bedrag vond ik heel erg laag, vooral vanwege de kwaliteit van het eten, de sfeer in het restaurant en ook de paar biertjes welke ik had gedronken. Mijn ervaring bij Tavern On the Bay at Harrison’s Landing was uitstekend en ik kan het iedereen aanraden om er te gaan eten wanneer je in Corpus Christi bent.