Pagina's

donderdag 22 november 2018

Hotel: Wyndham Boston Beacon Hill - Boston, ‎Massachusetts

Hotel: Wyndham Boston Beacon Hill
Adres: 5 Blossom St, Boston, MA 02114, Verenigde Staten


Een paar weken geleden ben ik een week naar Boston, Massachusetts, op vakantie geweest. Ik heb daar weer veel meegemaakt en gezien en natuurlijk ook weer heerlijk gegeten en gedronken. De komende maanden zullen jullie dus veel berichten gaan lezen over deze reis. Natuurlijk schrijf ik ook nog steeds over de andere Amerikaanse steden welke ik heb bezocht, zodat de verhalen afwisselend blijven. Boston stond al een lange tijd op mijn wensenlijstje, ik was nog nooit in New England geweest en ik was zeer benieuwd naar hoe de regio er in de herfstkleuren uit zou gaan zien. Omdat de stad en regio helemaal nieuw was voor mij ben ik een lange tijd bezig geweest met de voorbereidingen van de reis. Een half jaar voorafgaande aan het vertrek boekte ik de vliegtickets via KLM/Delta (een reis vanuit Düsseldorf naar Amsterdam en vervolgens naar Boston, dit was € 400 per persoon goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam) en tevens reserveerde ik via Booking.com een hotel welke ik nog gratis zou kunnen annuleren.

Normaal gesproken gaat mijn voorkeur er altijd naar uit om een pakketdeal te boeken, waarbij het vliegen en hotel in één prijs is samengevoegd. Echter waren de prijzen destijds zo hoog dat ik er voor koos om het allebei los te boeken. Ik was op zoek naar een hotel in het centrum van Boston en het viel me op dat de prijzen van de kamers ontzettend hoog lagen. De gemiddelde prijs was 1,5 à 2 keer zo hoog dan het bedrag wat ik normaal gesproken voor een hotel in Amerika betaal. Uiteindelijk kwam ik terecht bij Wyndham Boston Beacon Hill, een hotel met gunstige ligging in een goede buurt en qua kosten was het een van de minst dure verblijfplaatsen in Downtown Boston. Ik zeg het minst duur, omdat het voor 7 nachten nog steeds $ 1.833,95 kostte. Een aardig hoog bedrag. De kamer was, zoals gezegd, dus gratis te annuleren en om maar iets vast te hebben staan koos ik voor deze optie. De maanden gingen voorbij en constant hield ik de prijzen van de hotels in Boston in de gaten. Echter werden de kamers niet goedkoper en zelfs nog veel duurder, waardoor ik uiteindelijk bij de boeking van Wyndham Boston Beacon Hill ben gebleven.




Maandenlang keek ik uit naar mijn reis naar Boston. Toen de dag van vertrek eindelijk was aangebroken was ik helemaal enthousiast. De vluchten gingen allemaal goed en nadat we uiteindelijk door de douane op het vliegveld van Boston waren gekomen kon de echte vakantie beginnen. Met een Go Boston shuttle vanuit het Boston Logan International Airport gingen we op weg naar het hotel. Het was een ritje van slechts een klein kwartiertje. Het was druk in de stad, de Boston Red Sox hadden de World Series net gewonnen, en er was een parade aan de gang. Toch lukte het de chauffeur eenvoudig om bij het hotel terecht te komen. Van de buitenkant zag het gebouw er precies zo uit als op de foto’s welke ik op internet had gezien, dus dat was al meteen een meevaller. Ik liep de lobby in en mijn bagage werd direct uit handen genomen, zodat ik mijn handen vrij had om in te checken. Ik was direct aan de beurt en werd zeer vriendelijk geholpen. De kamer was al gereed, dus we konden direct naar boven gaan om de spullen te droppen. Daar was ik natuurlijk wel heel erg blij mee. 

We hadden kamer 1003 toegewezen gekregen, op de 10e etage. Van tevoren had ik een paar keer een mail ontvangen van Wyndham voor een mogelijke upgrade naar een Executive Room voor $ 46 per nacht, maar dat had ik niet gedaan, omdat ik het dan echt te duur vond worden. Wanneer ik dat wel gedaan had dan hadden we een kamer op een hogere etage gehad met meer uitzicht, maar dat was voor ons niet nodig. De 10e etage was bovendien ook hoog en dus zouden we ook wel een mooi uitzicht gaan krijgen. Onze kamer bevond zich aan het einde van een lange gang, dus het was best een stukje lopen. Wanneer ik voor de eerste keer een hotelkamer binnenkom maak ik altijd eerst een filmpje van de kamer en badkamer en pas daarna zet ik de spullen er neer. Dat deed ik deze keer ook, de filmpjes ervan zien jullie hierboven en beneden. De kamer zag er goed uit, het had een standaard indeling zoals eigenlijk altijd bij een Amerikaanse Double Queen room (een kamer met 2 bedden) het geval is.


Aan de voorzijde van de kamer stond een rekje waarop we een koffer konden zetten, met daarboven een stang en kleerhangers om onze jassen en vesten op te hangen. Er stond een strijkplank en strijkbout (welke we niet hebben gebruikt) en er hingen wat plastic tasjes om onze vuile was in te doen. In de kamer zelf stond een eikenhouten bureau met een zwarte bureaustoel, en daarnaast een ladekast met daar bovenop een grote platte televisie en daaronder een kluis, waarvan we “gratis” gebruik mochten maken. De bedden waren strak met witte lakens en kussens opgemaakt en tussen de bedden hing een nachtkastje met een lampje en een aantal stopcontacten, zodat we onze telefoons en camera’s eenvoudig op konden laden. Naast het achterste bed stond tevens nog een fauteuil, een tafeltje en een lamp, waar rustig en relaxed gezeten kon worden. Tevens stonden er een tweetal flesjes water, welke elke dag werden bijgevuld, en tevens was er een koffiezetapparaat aanwezig, waarmee we ook heet water voor thee mee konden maken.

De kamer was dus van alle gemakken voorzien, net zoals dat eigenlijk altijd wel standaard is bij Amerikaanse hotels. De badkamer was helaas ook gelijk aan die van vele andere hotels in Amerika. Ik zeg helaas omdat de standaard van de badkamers meestal toch wat lager is dan die van de kamers zelf. Behalve dan bij hotels in Las Vegas, daar ligt het allemaal toch net wat anders. De badkamer van ons hotel in Boston bestond uit een granieten wastafel met één wasbak erin verwerkt. Een grote spiegel hing boven de wastafel en daarvoor stond het witte toilet met daarboven de handdoeken. Op een paar centimeter afstand van het toilet was de badkuip gesitueerd. De ruimte was niet erg groot en het was ook niet aan te raden om met meerdere personen tegelijk in de badkamer te zijn. Gelukkig stonden er gratis zeepjes en shampoo, want zelf had ik niks meegenomen in mijn toilettas. Het douchegordijn wat voor de badkuip hing was schoon, maar toch hou ik nooit zo van die dingen. Ik heb dan liever een douchecabine, want vind het niet fijn wanneer het gordijn tegen me aan komt.   




Nadat we de kamer goed hadden bekeken en onze spullen op hadden geborgen verlieten we de kamer weer om de rest van het hotel te bekijken en wat te drinken in de bar van het hotel. Het was erg rustig in de lobby van het hotel, de meeste mensen waren denk ik buiten naar de Red Sox parade aan het kijken. In de lobby stonden een aantal leren stoelen met tafels en er hingen verschillende televisieschermen aan de muur. Alles zag er mooi en schoon uit en ik was blij dat we voor het Wyndham Boston Beacon Hill hadden gekozen. We besloten om even naar het restaurant van het hotel, The Dean’s List, te gaan en bleven daar even aan de bar zitten. Elke ochtend werd er in dat restaurant ontbijt geserveerd, maar dat had ik niet erbij geboekt, omdat ik liever naar restaurants in de buurt wilde gaan om daar te ontbijten. Dat vind ik leuker om te doen, het is afwisselend en bovendien heb ik dan ook nog wat leuks om voor jullie hier op mijn blog over te schrijven.  

Het hotel bevond zich op loopafstand van alle bezienswaardigheden van de stad Boston. Bovendien was het Charles/MGH metrostation op 5 minuten afstand van het hotel gelegen, dus dat was ook erg gunstig. Het was voor ons een ideale uitvalsbasis om de stad mee te verkennen. Naast het hotel lag een Whole Foods Market, waar boodschappen konden worden gedaan, en tevens waren een groot aantal restaurants zeer eenvoudig te bereiken. Niet alleen de lobby was netjes en schoon, maar ook de kamers werden elke dag zeer goed schoongemaakt. Dat vind ik altijd wel belangrijk, het voelt toch heerlijk om na een lange dag de toerist uitgehangen te hebben in een lekker schoon opgemaakt bed neer te ploffen. Ik heb een heerlijke week gehad in het Wyndham Boston Beacon Hill, de dagen vlogen voorbij en voordat ik het in de gaten had zat ik weer in het vliegtuig op weg terug naar huis. De hotels in Boston zijn duur, dat geldt ook voor het Wyndham, echter is het wel een van de voordeligste opties en bovendien is het ook gewoon een goede keuze, waar ikzelf erg tevreden over ben.