Pagina's

dinsdag 26 maart 2019

Restaurant: Sizzler - Kissimmee, Florida

Restaurant: Sizzler - Kissimmee, Florida
Adres: 7602 W Irlo Bronson Memorial Hwy, Kissimmee, FL 34747, Verenigde Staten

Een paar weken terug schreef ik over het Epcot Theme Park in Orlando. De laatste keer nadat ik dat park bezocht heb ben ik in de avonduren wezen dineren bij een vestiging van Sizzler in Kissimmee. Ik kende Sizzler al sinds mijn eerste bezoek aan Orlando in 2010, maar tot aan een paar maanden terug was ik er nog nooit wezen eten. Nadat we terug waren gekomen van Epcot besloten we met z’n allen om ergens in de buurt van het hotel waarin we verbleven (het Comfort Inn Maingate) te gaan dineren. In eerste instantie wilden we naar Golden Corral gaan, er was namelijk een restaurant van die keten recht tegenover ons hotel gevestigd, maar bij binnenkomst was het er zo druk dat we heel lang zouden moeten wachten op een tafel. Daar hadden we geen zin in en daardoor besloten we om door te lopen en te kijken wat er nog meer in de buurt aan restaurants te vinden was.

We waren inmiddels de West Irlo Bronson Memorial Hwy al overgestoken en we bleven aan die kant van de weg lopen. We kwamen langs een Indiaas restaurant en een Aziatische fushion zaak, maar we wilden liever lekker Amerikaans in een bekende  keten gaan eten. Gelukkig kwam de vestiging van Sizzler snel in zicht en we besloten om daar naar binnen toe te gaan en ongeacht het feit of dat het er druk zou zijn of niet te kiezen om daar te gaan dineren. Ik werd gelijk enthousiast, omdat ik natuurlijk nog nooit bij dat restaurant gegeten had en zou dus weer een nieuwe keten van mijn lijstje af kunnen gaan strepen. We hadden een aantal boekjes met coupons vanuit het hotel meegenomen en gelukkig zaten daar ook wat kortingsbonnen van Sizzler in, welke we er direct uitscheurden. De beste bon gaf recht op 15% korting en dus kozen we ervoor om die in te gaan leveren.

Las Vegas 



Sizzler is een restaurantketen welke in 1958 onder de naam Del's Sizzler Family Steak House is opgericht in Culver City, Californië. Op dit moment zijn er zo’n 270 restaurants van de keten te vinden, niet alleen in de Verenigde Staten, maar ook in Australië, China, Indonesië, Japan, Zuid-Korea, Puerto Rico en Thailand. De keten staat bekend om de steaks, zeevruchten en daarbij horende grote saladebar. Mensen kunnen er voor kiezen om alleen gebruik te maken van de saladebar, of er wordt een stuk vlees of vis gekozen, waarbij er tevens onbeperkt van die saladebar gebruik mag worden gemaakt. De keten hanteert prijzen die iets hoger zijn dan de prijs welke betaald moet worden voor fast food, maar wilt daarbij wel het gevoel van een full service restaurant aanbieden. Het hoofdkantoor van Sizzler staat op dit moment in Mission Viejo, Californië.

Toen we de zaak binnenkwamen zagen we direct dat we niet de enigen waren die er wilden gaan eten. De ruimte stond vol met andere mensen die hun bestelling wilden doorgeven.  Het viel me op dat het publiek qua afkomst zeer divers was en voornamelijk ook bestond uit toeristen. Er stonden een tweetal kassa’s opgesteld en daarachter hingen borden met de prijzen welke betaald moesten worden voor de stukken vlees, vis en salades. Wanneer de bestelling was doorgegeven en betaald werd er een bon meegegeven, welke we vervolgens weer af moesten geven aan het personeel van Sizzler, zodat duidelijk was wat de koks moesten gaan maken en wie er toegang tot de saladebar had. Het was eigenlijk best een duidelijk en eenvoudig systeem, maar ik had dat nog niet eerder tijdens mijn reizen naar Amerika meegemaakt en voor mij was dat dus iets nieuws.




We bestelden een medium gebakken kleine sirloin steak met een gebakken aardappel, een medium gebakken steak met een stuk kipfilet, welke geserveerd zou gaan worden met champignons, uien en ook een gebakken aardappel. Er werd tevens gekozen voor gegrilde zalm met een gebakken aardappel, spareribs met friet en een fish & chips met friet. Tevens koos ik er voor om gebruik te gaan naken van de saladebar, omdat ik benieuwd was naar wat er allemaal werd aangeboden en ik had bovendien ook behoorlijk veel trek gekregen. We wilden naast het eten ook wat drinken en daarom werden er tweemaal een Pepsi, één appelsap en twee flesjes Budweiser bij besteld. Na het inleveren van de kortingscoupon moesten we voor dit alles wat ik zojuist beschreven heb slechts $ 83,01 betalen. Een vrij laag bedrag voor een diner met 5 personen natuurlijk.

We werden door de hostess naar een vrijstaande booth gebracht en even later stonden de door ons bestelde drankjes al op tafel. Bij de drankjes werd tevens een mandje geserveerd met een aantal heerlijke warm gebakken broodjes met boter. Ik besloot om even een rondje langs het buffet te lopen en alvast wat op te scheppen. Het buffet bestond uit een grote hoeveelheid verschillende etenswaren. Er stonden onder andere taco-schelpen met gehakt, bonen, kaassaus en rijst, maar ook pulled pork, Mac ’n Cheese en aardappeltjes. Bij het zien van het buffet baalde ik er eigenlijk een beetje van dat ik ook voor de steak en kip had gekozen, want bij het buffet lag ook genoeg om mijn buikje helemaal rond mee te kunnen eten. Er kon namelijk ook nog gekozen worden uit een aantal verschillende salades, en er was zelfs een heel dessertbuffet opgesteld, met allerlei heerlijke zoetigheden en lekkernijen.




Ik besloot om een aantal kippenvleugeltjes in zoetzure saus op te scheppen en tevens nam ik er wat pulled pork en Mac ’n Cheese bij. Dit at ik samen met een lekker warm broodje op. Op een gegeven moment werden de stukken vlees en vis op tafel gezet. Op mijn  bord lag een redelijke steak en een flink stuk kip, met daarbij ook een gebakken aardappel met zure room in zilverfolie verpakt. De gezouten champignons werden op een apart schaaltje geserveerd. Ik had al best veel van het buffet gegeten en hoopte maar dat ik mijn stukken vlees ook nog op zou kunnen. Nadat ik de eerste paar happen had genomen wist ik dat het geen probleem zou worden, de beiden stukken vlees waren erg mals en smaakten uitstekend. De combinatie met de aardappel en zure room was goed en de fles Budweiser bier maakte het hele diner compleet.

Het eten was heerlijk en ik heb alles tot aan het laatste kruimeltje opgegeten. Helaas zat mijn maag, nadat ik alles op had, echt te vol om ook nog flink van het dessertbuffet te genieten. Echter ben ik er toch nog even gaan kijken en heb even snel een klein chocoladecakeje en een koekje genomen. Nadat ik ook die zoetigheden vakkundig had weggewerkt paste er echt helemaal niks meer bij in mijn maag. De rest van de tafel was inmiddels ook uitgegeten, her en der lagen er nog wat frietjes en een enkel stukje vis, maar grotendeels was alles op. We keken elkaar aan en vonden het grappig dat we voor zo’n laag bedrag zo lekker en ook veel gegeten hadden. Ik was weer een echte Amerikaanse ervaring rijker en was blij dat ik Sizzler na al die jaren eindelijk van mijn to-do lijstje met te bezoeken restaurantketens af heb kunnen strepen.