Pagina's

zondag 10 maart 2019

Themepark attractie: SeaWorld Orlando - Orlando, Florida

Themepark attractie: SeaWorld Orlando
Adres: 7007 Sea World Dr, Orlando, FL 32821, Verenigde Staten


Het allereerste pretpark in Orlando welke ik heb bezocht is SeaWorld. Dit park stond destijds hoog op mijn verlanglijstje en daarom wilde ik het ook als eerste gaan bezoeken. SeaWorld Orlando blijft voor mij daardoor altijd special, het was mijn eerste kennismaking met Florida en de pretparkhoofdstad van de wereld. Tijdens die reis heb ik het Amerikavirus echt te pakken gekregen.  Het bezoek aan SeaWorld Orlando was me destijds zo goed bevallen dat ik een aantal jaar later nogmaals terug ben geweest en tevens heb ik inmiddels ook de SeaWorld parken in San Diego (reeds eerder over geschreven) en San Antonio (daar lezen jullie binnenkort meer over) bezocht. Al een aantal keer eerder schreef ik over mijn ervaringen in SeaWorld Orlando, maar in de post van vandaag heb ik een volledig fotoverslag van het park voor jullie gepubliceerd.

SeaWorld Orlando is een thema- en zoölogisch park welke dus gelegen is in Orlando, Florida. Het is eigendom van en wordt beheerd door SeaWorld Parks & Entertainment. In combinatie met de buurparken Discovery Cove en Aquatica vormt het park het SeaWorld Parks and Resorts Orlando. Het totale entertainmentcomplex bestaat naast de drie parken ook uit veel naburige hotels. Het park wordt elk jaar bezocht door zo’n 4.000.000 bezoekers en staat op de 10e plek van meest bezochte pretparken in de Verenigde Staten. SeaWorld Orlando werd op 15 december 1973 geopend en was daarmee het tweede park van de keten (het eerste park is SeaWorld San Diego, welke reeds in 1964 werd geopend). SeaWorld Orlando is de laatste tijd een aantal keer negatief in het nieuws geweest en er is een negatieve documentaire over gemaakt, waardoor de bezoekersaantallen afnemen. SeaWorld probeert er nu alles aan te doen om het tij te laten keren en weer succesvol te worden.

New York



SeaWorld Orlando is opgedeeld in een achttal verschillende gebieden, ofwel zeeën genoemd, namelijk:  Port of Entry (de hoofdingang van het park), Sea of Shallows, Sea of Legends, Sea of Ice, Sea of Delight, Sea of Mystery, Sea of Fun en Sea of Power. In elk gebied zijn er verschillende (zee)dieren aanwezig en ook zijn er een aantal attracties te vinden. De leukste attractie van SeaWorld Orlando vind ik Journey to Atlantis, dit is een watercoaster met darkride elementen, welke gethematiseerd is naar het mystieke Atlantis. Verder vind ik de Sky Tower een leuke attractie, een 120 meter hoge toren, van waaruit je een prachtig uitzicht hebt over een heel groot gebied van Orlando. Het park heeft tevens een drietal achtbanen, namelijk Kraken, Manta en Mako. Deze zorgen voor de nodige afwisseling en er wordt een breder publiek door naar het park getrokken.  

Naast de achtbanen en attracties staat SeaWorld Orlando natuurlijk vooral bekend om haar dolfijnen- en orka-shows. Ik was heel erg onder de indruk van de show Believe, waar ik eerder al over schreef, maar ook de show Blue Horizons vond ik prachtig om te zien. Het mooiste dier van SeaWorld Orlando vind ik de Beluga, deze witte dolfijn met bolle neus had ik voorafgaande aan mijn eerste bezoek aan SeaWorld nog nooit eerder gezien. De beluga is te vinden in de Wild Artic attractie, samen met walrussen en zeehonden. Ook ben ik erg te spreken over de Shark Encounter van het park, dit gebied met een onderwatertunnel bevat een grote hoeveelheid aan haaien, roggen, barracuda’s en giftige vissen. Ik vind het super om door de tunnel heen te lopen en alle vissen en haaien om me heen te zien zwemmen.  

Zoals ik hierboven verteld heb staat dit blog in het teken van een fotoverslag en daarom heb ik hieronder een groot aantal foto’s geplaatst welke ik heb gemaakt tijdens mijn bezoeken aan SeaWorld Orlando. Ik hoop dat jullie van de foto’s en het park zullen genieten, ik heb dat in ieder geval wel gedaan en hoop ooit nog eens terug te keren naar SeaWorld Orlando.