Pagina's

maandag 12 april 2021

Hotel: Hotel Indigo Austin Downtown - University - Austin, Texas

Hotel: Hotel Indigo Austin Downtown - University
Adres: 810 Red River St, Austin, TX 78701, Verenigde Staten


Een van de plaatsen waar we tijdens onze afgelopen rondreis in wilden gaan overnachten was Austin. Ik had er goede verhalen van een collega over gehoord en wat ik er allemaal op internet van had gezien en gelezen sprak me ook ontzettend aan. Graag wilden mijn kameraad en ik in een hotel in of nabij het centrum overnachten en het was de bedoeling om dat 2 nachten te gaan doen. Ik ging op zoek naar hotels die aan onze eisen voldeden en ik kwam er al snel achter dat alle accommodaties op mijn favoriete boekingswebsite, Expedia, nogal erg aan de prijs waren. We hadden een bepaald budget in gedachten voor ons verblijf in Austin, maar daarmee zouden we het met de hotels op Expedia niet gaan redden. Vandaar dat ik mijn aandacht verlegde naar de prijsvergelijkingssite Hotelscombined.com. Daar zag ik na lang zoeken een aanbieding voor het Hotel Indigo Downtown - University Austin staan. Ik werd doorgelinkt naar de website Amoma.com en daarop werden de 2 nachten in het hotel aangeboden voor in het totaal €382,00. Ik had in het verleden al eens vaker via deze website geboekt en ging er vanuit dat het deze keer dus ook wel weer goed moest gaan komen. 

Het hotel boekte en betaalde ik 8 maanden voorafgaande aan de reis, ik wil alles namelijk graag ruim van tevoren geregeld en gepland hebben. Een aantal weken voor vertrek ontving ik echter een mail van Amoma.com met als titel “Cease Trading notification”, die mail beloofde niet veel goeds.  Er werd uitgelegd dat Amoma.com genoodzaakt was om te stoppen en dat we het geboekte hotel moesten contacten om te vragen of dat de boeking nog steeds bevestigd was. Meteen belde ik het hotel in Austin op en zij vertelden mij dat de boeking inderdaad in het systeem was te vinden. Toch zat het me niet helemaal lekker, helemaal ook omdat ik dezelfde mail had gehad betreffende de boeking van een hotel in Dallas, waar we later tijdens de reis ook nog naartoe zouden gaan. Ik sprak er over met mijn maat en hij zei dat we ons maar niet druk moesten maken en dat het vast allemaal goed zou gaan komen. Voorafgaande aan ons verblijf in Austin sliepen we eerst een nacht in San Antonio. Nadat we bij het hotel in San Antonio uitgecheckt waren dacht ik weer aan de mail van Amoma, ik hoopte maar dat het inderdaad goed zou gaan komen. Op het moment dat we op de snelweg richting Austin reden werd ik toch al wat zenuwachtig betreffende onze reservering.



Op het moment dat we bij het hotel in Austin arriveerden stonden de jongens van de Valet Parking voor het hotel te wachten. We zeiden dat we eerst even in wilden checken, voordat zij de auto naar een parkeerplaats zouden verplaatsen. Ik werd al snel geholpen en liet mijn reservering zien. Na even in het systeem gekeken te hebben vertelde de receptiemedewerkster dat onze reservering gecanceld was. Daar was ik dus al bang voor en we moesten even schakelen met wat we nu wilden gaan doen. Ik probeerde een aantal telefoontjes te plegen, maar het lukte me niet om met Amoma in contact te komen. De receptioniste bleef gelukkig wel behulpzaam en ze dacht met ons mee. Uiteindelijk besloten we dat er niks anders op zat dan het hotel opnieuw te boeken en dan maar te hopen dat we de eerste betaling via de creditcardmaatschappij terug zouden kunnen krijgen. Uiteindelijk besloten we om rechtstreeks via het hotel te boeken, zodat we zeker wisten dat het goed zat. Voor een bedrag van € 471,60 boekten we dezelfde 2 nachten en de receptioniste was zo vriendelijk om ons een upgrade naar een suite te geven, omdat er geen kamer met 2 bedden meer beschikbaar was. Ik baalde er nog steeds van dat onze eerste reservering verdwenen was, maar de suite was een kleine pleister op de wonden.

We hadden de sleutels van kamer 712 meegekregen en daar gingen we met de lift naartoe. Het hotel, het restaurant, de lobby en de verschillende gangen zagen er mooi, modern en schoon uit. We hadden een goede keuze voor het hotel, maar een slechte keuze voor het boekingsbureau gemaakt. Ik was erg benieuwd naar de kamer die we toegewezen hadden gekregen. Op het moment dat ik de deur van de ruimte opende viel er toch wel wat stress van me af. Het was een mooie grote ruimte, waarbij in het voorste gedeelte van de kamer een hoekbank stond. Normaal gesproken was dit het ‘woongedeelte’ van de kamer, maar van de bank konden we ook een tweede bed maken. Voor de bank was een houten tafel gezet en er achter hing een kunstwerk met daarbij de tekst “”Live Simply Dream Big”. Er was een ook nog een klein bankje tegen de muur neergezet, waarop wij onze koffers kwijt konden en verder naar achter was het slaapgedeelte van de kamer te vinden. In dat gedeelte stond een groot bed, welke strak was opgemaakt met witte lakens. “This is it” was in een grote pijl op de muur geschreven en ik werd steeds kalmer. De kamer was erg mooi en ik wilde nu verder gaan met vakantie vieren.

FOX Rondreizen Verenigde Staten




Aan de voorzijde van het bed was een ladekast neergezet, waarop tevens een grote flatscreentelevisie stond. Naast deze kast stond een bureau met bureaustoel, zoals je die in vrijwel elke Amerikaanse hotelkamer ziet. Ook was er nog een apart zitje gemaakt, in de vorm van een grote blauwe fauteuil met tafeltje en voetbankje erbij. Ik deed het gordijn even open en keek naar buiten, het hotel bevond zich in een levendige omgeving en ik had zin om Austin te gaan verkennen. Ik had dorst gekregen van het gehele gedoe en zag dat er een koffiezetapparaat naast de televisie stond, ik had wel zin in een bakje en besloot om eerst ook nog even in de badkamer te kijken en daarna koffie te zetten. De badkamer bevond zich direct bij binnenkomst, aan de rechterkant van de kamer. Via het openen van een witte deur kwam ik in de vrij ruime badkamer terecht. Deze ruimte was ook heel erg netjes, modern en schoon. Dat vind ik altijd wel belangrijk. Aan de rechterkant was een stenen wastafel, met enkele wasbak, te vinden. Er lagen allerlei verschillende soorten zeepjes en shampoo op, en aan de wand was een grote rechthoekige spiegel met licht eromheen neergehangen.

Op de grond lag een houten laminaten vloer, dat had ik voorafgaande aan onze rondreis nog nooit eerder bij een andere badkamer in Amerika gezien, maar ik vond het wel wat hebben. Naast de wastafel was een kleine afscheiding gemaakt, met daarnaast een wit toilet en daartegenover een douchecabine met schuifdeuren. Ook hing er weer kunst aan de muur, net zoals in de rest van het hotel, en had een van de wanden een behang met een kunstzinnig patroon in de kleuren grijs, oranje en wit. Zowel de kamer als de badkamer vond ik uitstekend en ik was blij dat we in de suite waren geplaatst. Nadat ik uitgekeken was in de kamer begonnen we met het uittrekken van de bank, om er zodoende het tweede bed van te kunnen maken. Ik belde wel nog even naar de receptie om te vragen of dat er beddengoed gebracht kon worden. Er werd verteld dat we de kamer konden verlaten en dat er iemand werd gestuurd om het bed op te maken. Nadat ik een bakje koffie had gezet en gedronken besloten we dat het tijd was om Austin in te gaan. We hadden een klein briefje meegekregen waarop de tijden stonden beschreven waarop de hotel shuttle in Austin reed, en nadat we deze gebeld hadden werden we naar de wijk The District at SoCo gebracht.





Enkele uren later, het was inmiddels avond, arriveerden we weer in het hotel. We zagen dat het druk was bij Ladybird Kitchen & Bar, dit was het restaurant en bargedeelte van het hotel. We besloten om nog niet te gaan slapen, maar sloten ons aan bij de groep die naar American Football aan het kijken was op de televisieschermen van de bar. We raakten met een stel andere hotelgasten aan de praat en het was heel gezellig. We spraken over het feit dat wij het onzin vinden dat de finales in de Amerikaanse sporten “World Series”  worden genoemd, terwijl er alleen maar teams uit Amerika (en een paar uit Canada) met de competities meedoen. De sfeer zat er goed in en we gingen pas terug naar onze kamer toen de bar inmiddels al was gesloten. Dat heb ik de dag erna ook wel geweten, met best een behoorlijke kater werd ik wakker en ben weer een paar keer in slaap gevallen voordat ik eindelijk op stond om te gaan douchen. Gelukkig hadden we pas ’s middags iets op het programma staan, dus was het niet erg dat we een keer uitsliepen. De heerlijke douche zorgde er voor dat ik weer een beetje opknapte en (zo goed als mogelijk) klaar was voor de activiteiten van de rest van de dag. 

Gelukkig heb ik het die avond een stuk rustiger aan gedaan, waardoor ik ook meer van het bed in de kamer heb kunnen genieten. Het was echt een fijn bed, waarin ik heerlijk heb geslapen. De dagen in Austin vlogen voorbij. We hebben best veel dingen gezien en gedaan en het Hotel Indigo Austin Downtown – University bleek een ideale uitvalsbasis te zijn om de stad te bezoeken. We hebben veel te voet gedaan en alle bezienswaardigheden waren vrij eenvoudig bereikbaar. Ik had best nog wel een paar dagen langer in Austin willen blijven, want ik vond het echt een leuke stad. Het hotel waarin we verbleven heeft daar zeker aan bijgedragen. Ondanks de slechte start en de annulering van onze reservering is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen. In Nederland heb ik de € 382 van de boeking van Amoma.com teruggevraagd via mijn creditcardmaatschappij en na enkele weken heb ik het bedrag gelukkig al teruggestort gekregen. Daardoor kan ik alleen maar terugkijken op een zeer prettig verblijf in het Hotel Indigo Austin Downtown – University. Ik vond het een erg goed hotel met een uitstekende service. Zorg er wel voor dat je, wanneer je het hotel boekt, dit dan of rechtstreeks of via een wereldwijd bekende aanbieder doet.