Pagina's

donderdag 11 april 2019

Restaurant: Ruby Tuesday - Wrentham, Massachusetts

Restaurant: Ruby Tuesday
Adres: 1 Outlet Blvd #800, Wrentham, MA 02093, Verenigde Staten


Een aantal weken geleden hebben jullie kunnen lezen over mijn bezoek aan de Wrentham Village Premium Outlets, in het dorpje Wrentham, Massachusetts. Het was een regenachtige ochtend en tijdens het shoppen door zijn we naar een restaurant in het winkelcentrum toe geweest. Eigenlijk had ik in de planning geen rekening gehouden met het eten in de outlet. Ik ging er vanuit dat we onderweg ergens zouden gaan lunchen, maar omdat het zo slecht weer was en we voor de regen wilden schuilen hebben we er spontaan voor gekozen om naar de vestiging van Ruby Tuesday op het complex toe te gaan om daar vervolgens iets kleins te eten en een drankje te drinken. We hadden ook kunnen kiezen voor de Friendly’s, welke ernaast gevestigd was, maar ondanks dat ik nog nooit bij die keten geweest was, leek het me toch beter om naar Ruby Tuesday toe te gaan. Daar heb ik in het verleden namelijk altijd goede ervaringen gehad en dacht ook wel te weten wat we er van konden gaan verwachten.

Ruby Tuesday is een Amerikaanse restaurantketen, waarvan het eerste restaurant werd geopend in 1972 in Knoxville, Tennessee. In de daaropvolgende 10 jaar werd er elke 9 maanden wel een nieuwe vestiging van de keten geopend. Op dit moment zijn er bijna 750 Ruby Tuesday-locaties te vinden in 44 van de 50 Amerikaanse staten en tevens is het restaurant met een aantal vestigingen gesitueerd in landen als Canada, het Verenigd Koninkrijk, Hong Kong, India en IJsland. Helaas dus nog niet in Nederland, al zou dat misschien ook niet goed zijn voor mij en de kilo's. Het restaurant heeft de laatste 10 jaar grote veranderingen ondergaan, vrijwel alle vestigingen zijn gemoderniseerd en behoren nu tot de casual dining restaurants. Er worden bij Ruby Tuesday voornamelijk Amerikaanse gerechten geserveerd, te denken valt aan kip, pasta, spareribs, biefstuk en zeevruchten. De keten staat echter vooral bekend om zijn saladebar en hamburgers, welke al sinds de oprichting van de organisatie altijd aanwezig zijn geweest.

 




Mijn laatste ervaring met Ruby Tuesday, voorafgaande aan het bezoek in Wrentham, had ik in New York City. De vestiging op Times Square was erg modern en nieuw, dit in tegenstelling tot de zaak in Wrentham. Het oude logo van de keten hing daar namelijk nog aan de buitenkant van het restaurant en bij binnenkomst in de zaak zag ik ook dat het er allemaal iets ouderwetser uitzag dan wat ik van Ruby Tuesday gewend was. We werden welkom geheten en nadat we aangaven dat we er iets kwamen eten werden we naar een van de vrije booths toe gebracht. Het was erg rustig in het restaurant, dat kwam waarschijnlijk omdat het ook nog erg vroeg op de dag was. Ik besloot om even een rondje te lopen en maakte een paar foto’s van het buffet en de inrichting van de zaak. Het meubilair bestond veelal uit eikenhout met daaromheen bruine houten tafels en donkergroen beklede banken. Ondanks dat het niet het meest moderne restaurant van Ruby Tuesday was, waar ik tot dan toe was geweest, zag het er wel heel gezellig uit en dat vond ik eigenlijk ook wel belangrijk.

Het buffet vond ik er erg smakelijk uitzien, er was voldoende keuze in aangeboden etenswaren, maar omdat het nog zo vroeg op de dag was besloot ik toch om voor iets anders te gaan kiezen. De menukaarten werden uitgereikt en er werd direct gevraagd wat we wilden drinken. We bestelden een glas Coca-Cola en voor mezelf een Harpoon IPA. Nadat we de drankjes besteld hadden besloten we om gezamenlijk één voorgerecht te kiezen en die dan te delen. Mij maakte het niet uit wat er besteld zou gaan worden, ik lustte alles van het menu, dus ik liet mezelf verrassen. De serveerster kwam al snel met onze drankjes aangelopen en vervolgens werd de bestelling doorgegeven. Er was gekozen voor een Southern Sampler, dit was een voorgerecht bestaande uit gebarbecuede gehaktballetjes gemaakt van varkensvlees, met daarbij ook gevulde eieren met stukjes bacon, een bakje pimento kaassalade en een aantal zelfgemaakte crackers. Ik was echt verrast dat er voor dat gerecht was gekozen, maar het leek me wel een goede keuze, en was benieuwd naar hoe het zou gaan smaken.  




Nadat we de bestelling hadden doorgegeven kwamen er ineens wat meer mensen de zaak binnen. Het viel me op dat het vooral ouderen waren en het leken ook allemaal vaste klanten te zijn. Ik dacht dat het restaurant misschien vanwege het oudere publiek de modernisering bewust achterwege had gelaten. Buiten regende het nog steeds en ik was blij dat we even lekker warm en beschut binnen zaten. Het duurde een kleine 10 minuten voordat de Southern Sampler werd geserveerd. Het gerecht lag op een ovalen schaal, met in het midden een zwart pannetje waarin een viertal gehaktballetjes in jus en saus lagen, met daarnaast aan de ene kant de gevulde eieren en aan de andere kant het bakje kaassalade en de crackers. De portie was precies goed en het leek mij het ideale tussendoortje. De serveerster vroeg of dat we er nog iets extra’s bij wilden bestellen, maar we gaven aan dat het bij dat ene gerecht zou gaan blijven. Ze ging vervolgens terug naar de keuken om een nieuw glas cola te halen en tevens nam zij direct de te betalen rekening mee.

Ik begon met het eten van het eerste gehaktballetje en de smaak samen met de saus en jus was erg lekker. De lepels welke we erbij hadden gekregen kwamen goed van pas, want zo konden we er lekker veel saus bij nemen. Het gevulde eitje met bacon was ook lekker, de combinatie van ei met bacon kende ik natuurlijk al wel, maar nog nooit had ik het op deze manier gegeten. Ik at het samen met een stuk cracker op en was er erg over te spreken. Het andere gedeelte van de cracker gebruikte ik om met de kaassaus te besmeren en ook die combinatie was goed. Het was een heel divers gerecht, met veel verschillende smaken en structuren, en daar was ik eigenlijk wel blij mee. Het duurde dan ook niet lang voordat ik mijn tweede gehaktbal, gevuld eitje en cracker met kaassalade opgegeten had en we de schaal helemaal leeg hadden. De Harpoon IPA had ik inmiddels ook al op en we waren klaar om de rekening van $ 20,10 te betalen. Het was een heerlijk en divers tussendoortje geweest in een wat oud, maar wel gezellig uitziend restaurant van Ruby Tuesday.