Pagina's

zondag 5 december 2021

Hotel: MGM Grand Pool Complex - Las Vegas, Nevada

Hotel: MGM Grand Pool Complex
Adres: MGM Grand, 3799 S Las Vegas Blvd, Las Vegas, NV 89109, Verenigde Staten


Inmiddels ben ik al 6 keer in Las Vegas geweest en heb tijdens die reizen geslapen in 12 verschillende hotels en resorts. Het is tijdens al die vakanties slechts eenmaal voorgekomen dat ik ben wezen zwemmen in het zwembad van het resort. Die eerste en enige keer vond plaats tijdens mijn verrassingsweek met vrienden in het MGM Grand. Het was destijds de 2e dag van de trip en omdat ikzelf helemaal niks had gepland liet ik me verrassen door de rest. In de ochtend waren we eerst even naar de Las Vegas South Premium Outlets op koopjesjacht geweest. Dat was de eerste keer dat ik samen met 6 andere kerels ben wezen shoppen, maar het was erg gezellig. Het was nu niet eindeloos in winkels rondlopen en niks kopen, maar gewoon snel en direct, kort maar krachtig. Van al dat winkelen waren we moe geworden en een aantal hadden last van de jetlag, waardoor er besloten werd om te gaan relaxen bij het zwembad. Gelukkig had ik mijn zwembroek meegenomen, zodat ik er daar geen hoefde te kopen. We kleedden ons snel om en gingen richting het MGM Grand Pool Complex. Omdat we ook in het MGM Grand sliepen hoefden we geen entree te betalen. We kregen handdoeken uitgereikt en gingen op zoek naar wat ligbedden om op plaats te nemen. Ik merkte direct op dat het gehele complex nogal groot was, net zoals eigenlijk het gehele MGM Grand ontzettend kolossaal is.

Het MGM Grand Pool Complex is 6,5 hectare groot en omvat een viertal zwembaden, drie bubbelbaden, watervallen en een 300 meter lange Lazy River. Om de zwembaden heen staan vele tientallen lichtbedden en aan de zijkanten van het complex zijn de cabanas te vinden. Een cabana is een soort overdekte tent, vergelijkbaar met een tuinhuisje, dat dient als beschutting. Het is vaak te vinden in de buurt van zwembaden of het strand. Ze hebben 3 gesloten zijkanten en de voorkant is open. Er worden vaak privéfeestjes in gegeven en mensen gebruiken ze om zich even in terug te trekken en te schuilen voor de zon. Ik vond het wel leuk om alle cabanas te zien, de prijs was echter wat minder leuk. Het kostte een paar duizend Dollar om één dag gebruik te mogen maken van zo'n cabana. Daar kreeg je dan wel een bepaald bedrag in drank voor terug. Ik snapte niet dat mensen zoveel geld er voor over hadden om een cabana te huren, maar het werd natuurlijk ook vooral gedaan om de rijkdom te laten zien aan de andere badgasten en te pronken met datgene wat ze hadden. Het zien en gezien worden was sowieso wel echt een ding bij het MGM Grand Pool Complex. Dat had ik al direct in de gaten, op het moment dat we het complex op kwamen gelopen. Zelf ben ik daar helemaal niet zo van, maar vond het nu toch wel grappig om een keer mee te maken. 


Harde muziek klonk uit de boxen en er hing een erg relaxte sfeer. We hadden wat ligbedden naast elkaar gevonden waarop een paar man plaatsnamen en de rest ging de Lazy River in. Ik zag iets wat ik tot op dat moment nog nooit eerder had gezien, namelijk mensen met flessen bier en bekers met alcohol in het zwembad. Er zaten verschillende badmeesters en badjuffrouwen langs het bad op een hoge stoel, maar die zeiden er helemaal niks van en leken zelfs allemaal in slaap te zijn gevallen. Ik vond het geweldig en we besloten om zelf dan ook maar snel een lekker drankje te gaan kopen bij de bar. We kochten een aantal biertjes en zelf nam ik een sinaasappel daiquiri (een bevroren cocktail in een grote plastic beker van wel meer dan een halve liter). Met de drankjes in onze handen gingen we door de Lazy River, een aantal lagen in rubberbanden en de rest liep gewoon met de stroming mee. Het was supergezellig en ontzettend relaxed. Al snel raakten we aan de praat met allemaal Amerikanen en het werd eigenlijk een groot feest. Een strakblauwe en heldere lucht samen met de lekkere warme zon en het gezelschap zorgden er voor dat we met z'n allen een erg goede tijd beleefden. 

We lagen een paar uurtjes in en om het water en hadden een geweldige middag gehad. Op een gegeven moment begonnen de alcoholische versnaperingen toch wel te werken en omdat we ook nog een avondprogramma hadden besloten we om het MGM Grand Pool Complex toch maar te verlaten en nog even rustig aan te doen, voordat we later weer op pad gingen. We keken nog een laatste keer goed rond en deden onze ogen flink de kost. Om het af te leren namen we met z'n allen nog een kleine Jello-shot. Dat hadden een paar beter niet kunnen doen, want zij hadden wel meer dan een uurtje rustig aandoen nodig om bij te komen. Ik heb echt goede herinneringen aan die middag in het zwembad en kijk er met heel veel plezier op terug. Ik denk dat die ervaring ook niet snel meer geëvenaard kan gaan worden en daarom is het misschien ook wel goed dat het slechts bij die ene keer zwemmen in Las Vegas is gebleven. Het zwembadcomplex van MGM Grand staat aangeschreven als een van de besten van Las Vegas en dat begrijp ik heel goed, het is zeker geen standaard zwemervaring, maar wel een Vegas-zwemervaring! Ik raad iedereen wel aan om het zwembad in het weekend en dan het liefst in het voorjaar te bezoeken, dan is de tijd het beste voor een groot feest in en om het water!