Pagina's

zaterdag 7 juni 2014

Restaurant: Ruby’s Diner – Newark, New Jersey

Restaurant: Ruby’s Diner
Adres: Terminal A, Newark Liberty International Airport, Newark, NJ 07102, Verenigde Staten



Vanuit Amsterdam vlogen wij met United Airlines naar Las Vegas, met een tussenstop van 5 uur in Newark, New Jersey. Het was voor ons al etenstijd en omdat we al vaker op deze luchthaven waren geweest wist ik dat er een Ruby’s Diner aanwezig was op het vliegveld. Ruby’s Diner is een keten van restaurants die voornamelijk gevestigd zijn in Californië. In Los Angeles waren we er al eens eerder geweest en dat is toen goed bevallen, dus wilden we de enige vestiging van het restaurant in het oosten van Amerika ook gaan bezoeken.

Ruby’s Diner ziet er echt uit als een klassieke Amerikaanse Diner, met rode bankjes, witte tafeltjes, jukeboxen en Coca-Cola reclame. Ook staat er vaak een klassieke auto of iets dergelijks in het restaurant, waardoor het echt helemaal in de sfeer van de Verenigde Staten in de jaren 40 is.  De eerste Ruby’s Diner is geopend in 1982 op het einde van de Balboa Pier in Newport Beach. Hier zijn wij ook geweest, alleen hebben wij er toen helaas niks gegeten. Ik heb er hier onder wel een foto van geplaatst die wij toen hebben geschoten.



De vestiging van Ruby’s Diner op het Newark Airport bevindt zich aan het begin van Terminal C-2, voor de Gates C101-115. Toen wij uit ons eerste vliegtuig kwamen, de koffers hadden opgepikt en weer afgegeven en gecontroleerd waren door de customs konden we eindelijk op weg naar Ruby’s Diner. We hadden allebei wel redelijk trek, want in het vliegtuig hadden we niet zo veel gegeten, omdat we dat eten niet zo lekker vinden. Na enkele minuten kwamen we bij het restaurant aan en werden we naar een tafeltje gebracht.

Het viel me op dat er in deze vestiging van Ruby’s Diner vooral mannen werkzaam waren. Normaal gesproken werken er vooral vrouwen in de bediening van Ruby’s Diner en dan hebben ze van die leuke wit rode pakjes aan, zoals ook gebruikelijk was in de diners van de jaren 40 in Amerika. Helaas was dit nu niet het geval en werden we door een mannelijke serveerder geholpen. Mijn vriendin bestelde een Coca-Cola en ik een Mountain Dew. Helaas bleek dat ze geen Mountain Dew schonken, dit is altijd het geval wanneer een restaurant Coca-Cola en geen Pepsi Cola serveert. Mijn vriendin houdt van Coca-Cola en vindt Pepsi Cola niet lekker, bij ons heeft dus altijd een van de twee pech wat het drinken van softdrinks betreft.


Ik was vooraf lid geworden van Ruby’s Diner en was toevallig ook jarig in de tijd dat ik bij het restaurant was en had daardoor een coupon voor een gratis milkshake en een coupon voor een gratis dessert meegenomen. Ik gaf deze aan onze serveerder, maar helaas bleek dat deze niet geldig waren op de locatie in Newark. Ik heb het nu inmiddels al best vaak meegemaakt dat de restaurants op vliegvelden zelfstandig zijn, maar wel de naam van een keten dragen en daardoor de coupons niet accepteren. Houdt er dus rekening mee dat het zou kunnen voorkomen dat een coupon niet geaccepteerd wordt op een vliegveld, maar probeer het wel. Vaak zat lukt het namelijk ook wel.

Voor mij dus geen Mountain Dew en ook geen Milkshake als drinken, dus bestelde ik maar een Sprite. We hadden allebei wel zin in een hamburger en dus bestelde mijn vriendin een Classic RubyBurger met friet en ikzelf de Bacon Cheeseburger, want ik was wel toe aan wat bacon, met blue cheese fries (frietjes met stukjes blauwschimmelkaas er overheen).


Na enkele minuten werd alles al geserveerd en het zag er weer erg goed uit. Dikke stukken vlees op een mooi broodje en mooi verpakt. De smaak was ook erg goed, ik voelde gelijk weer waarom ik er zo van hou om in Amerika te zijn! Toen we klaar waren hadden genoeg gegeten, zodat we de volgende wacht- en vlieguren weer goed tegemoet konden gaan. Qua prijs viel het me ook allemaal erg mee, we waren zo’n 30 dollar kwijt inclusief tax en fooi.

Het eten bij Ruby’s Diner op Newark Airport was een geslaagd begin van onze vakantie. Wanneer je een tussenstop hebt op Newark of vliegt vanuit Newark naar Amsterdam en nog even lekker Amerikaans wilt gaan eten dan moet je zeker even een bezoek brengen aan dit restaurant.