Pagina's

woensdag 11 juni 2014

Amerikaans eten en drinken in NL: Starbucks Hazelnut Flavour Syrup

Amerikaans eten en drinken in NL: Starbucks Hazelnut Flavour Syrup



Tijdens mijn eerste reis naar Orlando in 2010 hadden ze bij het hotel waar ik toen sliep, het Hampton Inn Orlando South of UniversalStudios, een hele lekkere koffiemelk. Het was namelijk de koffiemelk van Nestlé Coffee-mate met hazelnootsmaak. Bij het hotel mocht je de hele dag gratis koffie pakken en dat heb ik die vakantie ook erg vaak gedaan, elke keer met de lekkere koffiemelk er in natuurlijk. Bij het hotel kreeg je ook gratis vers gebakken chocolate chip cookies en de combinatie met de hazelnootkoffie was heel erg lekker.

Sinds die reis ben ik altijd op zoek geweest naar de koffiemelk. Op een paar keer in San Diego na heb ik het niet meer gedronken. In Nederland ben ik er ook naar op zoek geweest. Ik ken nu wel een aantal websites die het verkopen, maar telkens wanneer ik de koffiemelk wil kopen is het uitverkocht. Ik ben dus niet de enige die de hazelnootkoffiemelk lekker vindt.



Ter vervanging van de hazelnootkoffiemelk ben ik verder gaan kijken en kwam uit bij Starbucks. Ik zag daar namelijk een flesje staan met Hazelnut Flavour Syrup die ik wilde gaan proberen. Ik was benieuwd of het dezelfde smaak aan de koffie zou geven als de koffiemelk van Coffe-mate en besloot dus om een flesje bij onze locale Starbucks aan te schaffen.

Het flesje heeft een inhoud van 375 ml en is een jaar houdbaar. De voornaamste ingrediënten van de siroop zijn suikersiroop en water. Als subtitel staat er just the right amount of nutty flavour op het etiket en ik was erg benieuwd of dat dit inderdaad het geval zou zijn. Ik maakte het flesje open en rook gelijk de lekkere hazelnootgeur. Het rook ook een klein beetje naar de drank Amaretto. Ik deed een behoorlijke scheut in mijn koffie en roerde het even goed door. Koffiemelk maakt de koffie wat dikker en het laat de koffie van kleur veranderen, bij de siroop was dit niet het geval. De koffie blijft ongeveer dezelfde kleur houden en wordt ook niet dikker.


De geur van de siroop in de koffie was erg goed en vertrouwd. Het rook precies zoals de vertrouwde koffie uit Orlando en ik wilde het daarom ook al snel opdrinken. De smaak was ook erg goed. Normaal gesproken doe ik nooit suiker in de koffie, omdat ik dat niet lekker vind, maar de zoete smaak van de hazelnoot vind ik wel heel erg lekker. Ik dacht aan Amerika en mijn gevoel was goed, gelukkig maar want het zou zonde zijn als de Starbucks Hazelnut Flavour Syrup niet lekker was en ik het weg zou moeten gooien. Ik ben de enige die bij mij thuis koffie drinkt, mijn vriendin lust het niet en drinkt thee, dus ik heb het flesje echt voor mezelf en ook een klein beetje voor dit blog gekocht.

De Starbucks Hazelnut Flavour Syrup smaakt erg goed. Ik ben blij dat ik het flesje gekocht heb en zal het ook vaak gaan gebruiken. Naast dat je de siroop in de hete koffie kunt doen denk ik dat je er ook hele lekkere ijskoffie mee kan maken, dat ga ik in de zomer doen wanneer het hier wat warmer is. Tot die tijd drink ik het gewoon met hete koffie en voel ik me telkens weer een klein beetje in Amerika.