Pagina's

zondag 16 december 2018

Activiteit: Franklin Park Zoo - Boston, Massachusetts

Activiteit: Franklin Park Zoo
Adres: 1 Franklin Park Rd, Boston, MA 02121, Verenigde Staten


Voorafgaande aan mijn reis naar Boston ben ik een lange tijd bezig geweest met het plannen van de activiteiten welke we zouden gaan doen. Ik wist nog niet veel van de stad af, maar daar kwam snel verandering in. Het viel me op dat er in de regio veel meer te doen was dan dat ik daar voor had gedacht. De entree tot veel van deze activiteiten was inbegrepen bij een Go Boston Card, welke door de website van Smartdestinations werd aangeboden. Voor veel van mijn voorgaande reizen had ik reeds een Go Card aangeschaft. Het is me altijd goed bevallen en de prijs welke ik er voor betaalde heb ik er ook altijd uit weten te halen. Ik besloot dan ook om een tweetal Go Boston Cards aan te schaffen, welke 7 dagen geldig waren vanaf het eerste gebruik. In het totaal betaalde ik een bedrag van $ 340,10, (dus $ 170,05 per kaart, ik maakte daarbij gebruik van een 5% kortingscode) en met de planning welke ik in gedachten had zouden we dat bedrag er heel makkelijk uit gaan halen.  

Een van de activiteiten waarvoor we de Go Boston Card hebben gebruikt was het bezoeken van de Franklin Park Zoo. Deze dierentuin, welke op 4 oktober 1912 is geopend in het Franklin Park van Boston, bezocht ik op onze eerste volledige dag in de stad. In de ochtend waren we eerst naar de Samuel Adams brouwerij geweest en hebben daar een rondleiding gehad en vervolgens gingen we op weg naar de zoo. Vanuit Samuel Adams was het een wandeling van een kleine 20 minuten naar de noordelijke entree (de Giraffe Entrance) van de dierentuin. Toen we bij de entreepoort aankwamen vroegen we ons af of dat de dierentuin wel geopend zou zijn, het was er namelijk ontzettend rustig en stil. We liepen richting het hek en zagen toch iemand achter de kassa zitten. We hadden gelukkig dus niet voor niks gelopen. Ik liet onze Go Boston Cards vanaf mijn telefoon scannen en mochten daarna doorlopen. Normaal gesproken kostten de tickets van de Franklin Park Zoo (op internet) $ 16,95 per volwassene, maar dat hoefden we nu dus niet te betalen.  

Ontdek Amerika per camper, nog nooit zo voordelig!




We liepen het park in en besloten om eerst rechtsaf te slaan, richting de vogels. Ik hou van uilen en hoopte er een paar te gaan zien. We kwamen eerst terecht bij de Flamingo’s, een groot aantal van deze roze vogels stonden bij elkaar in een rond verblijf, en ik vond het er niet al te fris uitzien. Het water was smerig en troebel en het verblijf kon best een upgrade gebruiken. Vervolgens gingen we door naar het overdekte Bird’s World, in dit Chinese gebouw zagen we allerlei verschillende vogels vliegen en tevens zag ik een paar van mijn geliefde uilen in een donker verblijf op takken zitten. Ik vond het prachtig om te zien, al hadden de verblijven best wat groter mogen zijn. Toen we op een gegeven moment het gebouw weer uitliepen kwamen we uit bij de Flight Cage, een aantal ontzettend grote Condors vlogen rond in deze ruime kooi. Ik liep er even snel doorheen, want was bang dat we onder werden gepoept. Gelukkig was dat niet het geval, want dat was natuurlijk wel shit geweest…

We staken vervolgens de weg over en gingen naar de overkant van het park, daar zagen we hyena’s een tapir en een stel grote vogels, en vervolgens liepen we een groot rond en wit gebouw binnen welke de naam Tropical Forest had. Een groot aantal verschillende dieren liepen in dit verblijf rond, we zagen gorilla’s, maar onder andere ook een groep maki’s, een nijlpaard, een groene anaconda, vleermuizen, een reuze miereneter en een luiaard. Het was erg warm in het tropische regenwoud en dat vond ik wel even lekker. Buiten was het namelijk koud en guur, dus een wat warmere temperatuur was wel even welkom. Het verblijf zelf vond ik ook weer redelijk aan de oude kant en was wel aan renovatie toe. Het was dus niet druk in het park en daardoor konden we overal snel bijkomen en hadden ook een goed zicht op alle dieren. Wel waren er diverse klassen van de basisschool in het park aanwezig, de kinderen hadden onderling ontzettend veel lol, maar veel aandacht voor de dieren hadden ze niet.





Nadat we alle dieren in het Tropical Forest bekeken hadden gingen we weer door naar buiten en liepen over de hoofdweg van het park naar de andere dieren toe. We liepen over de Outback Trail en zagen een emoe, rode kangoeroes en kiwi’s. Het Outback Pavilion was helaas gesloten, dus daar zijn we niet geweest. In het midden van het park liep de Giraffe Savannah, dit was een grote open vlakte waarin een aantal giraffen en zebra’s stonden. De dieren hadden hier een stuk meer ruimte dan de andere dieren van de Franklin Park Zoo. Het was inmiddels al tijd geworden om te lunchen en dus gingen we op zoek naar een restaurant. We kwamen terecht bij de Giddy-up Grill, dit was volgens mij het enige restaurant welke die dag in het park geopend was. De zaak was gevestigd in een boerderij en zag er vanaf de buitenkant erg leuk uit. Het was wel grappig om te zien dat het hier het meest druk was van het hele park. Amerikanen en lekker eten blijven toch een uitstekende combinatie.

We werden direct geholpen en kozen voor een hamburger en een chickenburger. In eerste instantie wilde ik voor de chicken tenders gaan, maar toen ik ze onder een warmtelamp zag liggen besloot ik om toch maar voor een vers bereidde chickenburger te gaan. De hamburger lag al klaar en de chickenburger moest dus nog gemaakt worden. Ik heb er een tijdje op staan wachten en toen ik het uitgereikt kreeg was de hamburger al opgegeten. Dat moest ook wel, want anders zou die al lang afgekoeld zijn. Dat kipburger was wat aan de droge kant, daarom liep ik maar naar de tafel waarop allerlei sauzen stonden en door er wat saus op te doen werd het toch wat beter eetbaar. Het was geen geweldige lunch, maar ja we hadden wat in onze magen zitten en konden er weer voor even tegenaan. We liepen door naar de boerderijdieren van de Franklin Farm en zagen kippen, geiten, schapen, een ezel, een lama en een ontzettend grote koe.





Naast de boerderijdieren was de Children’s Zoo gesitueerd, dit gebied was volgens mij een stuk nieuwer dan de rest van de dierentuin, zo zag het er in ieder geval wel uit. Ook hier waren weer allerlei verschillende dieren te zien, waaronder schildpadden, eksters, prairiehonden, rode panda’s en ganzen. Dit waren allemaal niet zulke hele spectaculaire dieren, maar inderdaad wel leuk voor kinderen om naar te kijken. We gingen verder naar het meest indrukwekkende gedeelte van de dierentuin, namelijk de Serengeti Crossing en het Kalahari Kingdom/Tiger Tales. De Serengeti Crossing was een open vlakte gevuld met stekelvarkens, struisvogels, zebra’s, wrattenzwijnen en wildebeesten. Mooie dieren om van dichtbij te zien. De dieren waarvoor we uiteindelijk echter naar de Franklin Park Zoo waren gekomen stonden in het Kalahari Kingdom/Tiger Tales gebied, en dan met name natuurlijk de tijgers en leeuwen, met de bongo en riviervarken welke er ook rondliepen had ik wat minder mee.

In het verblijf van de tijgers waren een witte en een oranje tijger aanwezig, allebei prachtige dieren. Het vreemde van het leeuwenverblijf vond ik dat er 2 mannetjes en geen enkel vrouwtje aanwezig waren. Een van de leeuwen was erg onrustig en liep de hele tijd op en neer, terwijl de ander rustig op het gras lag. We hebben lang bij de leeuwen staan kijken, ik vond ze het hoogtepunt van het park. Nadat we alle dieren gezien hadden besloten we om de dierentuin te verlaten. In het totaal zijn we een kleine 3 uur in het park geweest. Het was een verouderd park, welke best een flinke renovatie kan gebruiken, met niet zoveel dieren. Er ontbraken bijvoorbeeld olifanten en dat vond ik erg jammer, deze dieren horen er normaal gesproken gewoon bij in een dierentuin. Voorafgaande aan mijn bezoek had ik meer van de Franklin Park Zoo verwacht, maar uiteindelijk bleek het toch wel een beetje teleurstellend. Jammer vond ik dat, normaal gesproken zijn de dierentuinen in Amerika erg spectaculair met grote en moderne verblijven met veel verschillende en onbekende diersoorten, maar helaas was dat in Boston dus niet het geval.