Pagina's

woensdag 11 december 2019

Restaurant: Yard House - Las Vegas, Nevada

Restaurant: Yard House
Adres: 3545 S Las Vegas Blvd, Las Vegas, NV 89109, Verenigde Staten


Een aantal jaar geleden zag ik voor het eerst een vestiging van Yard House in Honolulu, Hawaii. Ik wist toen nog helemaal niet wat voor een soort restaurant het was, maar ik zag wel meteen dat het er ontzettend gezellig was op het terras. Toen ik enige tijd later met vrienden in Las Vegas was zag ik dat er een vestiging van Yard House was geopend aan het einde van The LINQ Promenade. Voor die tijd had ik me ingelezen over de keten en ik wist dat Yard House bekend stond om het grote aantal verschillende bieren dat er bij hen vanuit de tap werd geschonken. De zaak nabij de High Roller bleek voor mijn vriendengroep en mij een ideale locatie. Urenlang hebben we destijds doorgebracht bij Yard House, we zijn er een paar keer naartoe geweest om wat lekkere biertjes te drinken en te genieten van de sfeer in de zaak. Destijds hebben we er geen enkele keer gegeten, behalve dan een schaal nacho’s, welke we gratis hadden gekregen, en dat vond ik eigenlijk wel jammer. Ik wilde graag weten of dat het eten daar net zo goed was als de bieren welke er geschonken werden.

Yard House is een Amerikaanse keten van sportcafés, het heeft op dit moment meer dan 80 verschillende locaties, welke verspreid zijn over de Verenigde Staten van Amerika. Het grootste deel van de vestigingen is ten westen van de Mississippi River te vinden. De eerste locatie werd in 1996 geopend in Long Beach, Californië, echter opereert het bedrijf op dit moment vanuit Orlando, Florida. Pas sinds het jaar 2010 is Yard House gaan uitbreiden met vestigingen aan de Oostkust van het land. Alle locaties van het bedrijf hebben een grote focus op ambachtelijk bier en er zijn vrijwel altijd meer dan 100 verschillende bieren op de tap aanwezig. Er worden proeverijen van verschillende soorten bier in kleinere glazen aangeboden, maar er kan ook gekozen worden voor glazen van één yard (0,914 meter) lang. Naast het drinken van bier kan er binnen de vestigingen van Yard House ook gegeten worden. Het restaurant biedt namelijk een verscheidenheid aan gerechten aan, waarbij het zich richt op fusion- en pub-gerechten. De keten is onderdeel van Darden Restaurants, welke het bedrijf in 2012 voor $ 585 miljoen heeft gekocht.





Op een van de dagen gedurende mijn afgelopen verblijf in Las Vegas hadden we eigenlijk op het programma staan om te gaan dineren bij Gordon Ramsay Burger. Echter gooiden we het programma wat door elkaar. We waren naar de Nathan Burton Comedy Magic-show geweest en daarna hadden we zin om dicht in de buurt van ons hotel te eten. We schoven Gordon Ramsay door naar de volgende dag (dat is uiteindelijk Gordon Ramsay Pub & Grill geworden) en besloten om bij Yard House te gaan eten. Dat was niet eens mijn idee, maar natuurlijk ging ik er wel gelijk mee akkoord, want het stond nog op mijn verlanglijstje van de vorige keer. We sliepen in The LINQ en dus was het een wandeling van enkele minuten naar het restaurant. Herinneringen van eerdere reizen kwamen naar boven en ik vond het leuk om weer naar Yard House toe te gaan. Het exterieur van het restaurant was hetzelfde gebleven en dat voelde vertrouwd. Het logo van de keten prijkte aan de voorzijde van het gebouw en ik kreeg steeds meer zin om er wat lekkers te gaan eten en te drinken.

We liepen het gebouw binnen en we werden welkom geheten door een vriendelijke hostess. We gaven aan dat we met z’n vieren waren en dat we graag buiten op het terras plaats wilden gaan nemen. Dat was geen probleem, er werd een tafeltje voor ons gereedgemaakt en we liepen er samen met de hostess naartoe. Zowel in de zaak als buiten op het terras was het gezellig druk, er zaten veel mensen aan de bar en ik zag mij en mijn vrienden daar ook weer zo zitten. Het was leuk om weer terug te zijn. Ik maakte wat foto’s van de ruimte en liep vervolgens mee naar buiten. De menukaarten werden uitgereikt en voor het eerst keek ik naar de kaart waarop alle gerechten stonden beschreven. Ik verbaasde me over het feit dat er zoveel verschillende etenswaren op stonden, dat had ik echt niet verwacht. Er werd direct gevraagd wat we wilden drinken, maar zelf wist ik dat nog helemaal niet. De rest bestelde tweemaal een Coca-Cola en eenmaal een Lemonade. Ik pakte het menu waarop alle verschillende biertjes beschreven stonden er even bij en de serveerster zou later voor mij terugkomen.





Na even op de lijst te hebben gekeken besloot ik om voor de “Local Six-Pack” te kiezen, dit was een proeverij van een zestal kleine glaasjes bier, welke allemaal in of rondom Las Vegas werden gebrouwen. We bestelden er ook meteen wat te eten bij. Er werd tweemaal gekozen voor de “Black Truffle Cheeseburger”, dit was een hamburger belegd met een saus van kaas met truffels, tomaat, bacon en uien, welke geserveerd zou gaan worden met een bijgerecht (in dit geval frietjes) en augurk. Ook werd er eenmaal een “Chicken Cobb Salad” besteld, dit was een salade bestaande uit sla, tomaatjes, blauwschimmelkaas, mais, bacon, avocado, radijs, wortel en in het midden een in stukken gesneden gebakken kipfilet. Zelf had ik een keer zin in een Amerikaans-Italiaans pastagerecht en koos voor de "Braised Beef Ravioli". Dat gerecht zou gaan bestaan uit ravioli gevuld met gestoofd rundvlees, geserveerd met zongedroogde tomaatjes, asperges en Parmezaanse kaas in een roomsaus. Nadat we de bestelling hadden doorgegeven werd ik erg benieuwd naar wat komen ging.

De eerst bestelde drankjes stonden al snel op tafel en even later kwam onze serveerster met mijn “Local Six-Pack” aangelopen. De 6 glaasjes stonden op een plateau (3 aan beide zijden) met in het midden een kaartje welke de bieren beschreef. Het was de bedoeling om de volgorde van 1 tot en met 6 aan te houden en dus begon ik dan ook met het eerste glaasje. Het was een Las Vegas Craft Lager van Big Dog's Brewing Company, het was een normaal pilsje en een goeie start van de flight. Het 2e biertje heette The Golden Knight van Hop Nuts Brewing, dit was een lekker biertje in Belgische stijl van de Vegas Golden Knights. Nadat ik het tweede glaasje leeg had gedronken werden de bestelde gerechten op tafel gezet. Grote ronde borden werden geserveerd en de porties waren Amerikaans. De hamburgers zagen er erg goed uit en ik moet eerlijk toegeven dat zelfs de salade me lekker leek. Het gerecht dat ikzelf voor mijn neus had staan rook heerlijk en na het nemen van de eerste hap wist ik dat ik een uitstekende keuze had gemaakt. Normaal ben ik nooit zo van de asperges, maar in combinatie met de heerlijke ravioli met de saus en de tomaatjes was het echt verrukkelijk.





Het derde biertje was The Dankster Double IPA van Lead Dog Brewing, een lekkere bittere IPA en ik vond dat er een erg goede opbouw in de flight zat. Het biertje paste goed bij de ravioli en al snel kon ik aan de 2e helft van de proeverij beginnen. Het volgende glaasje was de Joseph James Citra Rye Pale, ook weer een redelijk bitter bier welke een goede aanvulling op de maaltijd was. Ik was rustig aan het eten en bleef van elke hap genieten. Het gestoofde vlees als vulling van de ravioli was heerlijk, en ik was echt onder de indruk van het gerecht. Ik was verbaasd dat je bij Yard House zo lekker kon eten, dat was een verrassing voor mij. Ik hoopte het natuurlijk wel, maar ging er eigenlijk vanuit dat zij zich meer op het bier zouden richten. Nummer 5 van de flight was ook weer een bitter biertje, het was een American IPA met de naam Hoppy Times van Bad Beat Brewing. Ik val in herhaling, maar de bittere smaken bleven het gerecht op een heerlijke manier aanvullen. Ik dronk het glaasje rustig leeg en kwam langzaamaan terecht bij de laatste happen van mijn heerlijke ravioli.

De saus was zo ontzettend lekker dat ik er niks van op mijn bord wilde laten liggen. Alle ravioli had ik inmiddels op, samen met de asperges en de groenten. De laatste restjes van de saus lepelde ik op en at het met wat overgebleven frietjes op. Het was echt een heerlijk gerecht en ik wist nu dat ik niet alleen maar voor de lekkere biertjes naar Yard House hoefde te gaan. Ik had het laatste biertje expres overgelaten, dit was namelijk een stout met de naam Belgard Cold Brew Coffee Stout van CraftHaus Brewery. In plaats van een koffie had ik nu een lekker zwart biertje als afsluiter van de maaltijd. Het was een volle stout, welke smaakte naar koffie en in de verte wat chocolade. Ik vond het jammer dat we op een gegeven moment alles op hadden, maar de maaltijd met de drankjes bij Yard House was wel meer dan geslaagd geweest. We kregen de rekening uitgereikt en in totaal moest ik $ 85,14 betalen, een vrij normaal bedrag in Las Vegas voor datgene wat we gegeten en gedronken hadden. Ik vond het erg lekker en hoop in de toekomst nog eens van al het lekkers van Yard House te genieten.